четвъртък, май 26, 2016

Стреля ми се!

След зарята за Великден, топовен залп ще ознаменува „началото на образователната реформа“ в Зала „Армеец“, където ще бъдат събрани 14 000 учители от цялата страна (от общо 85 000).

Тоя масраф ще струва 2 милиона лева – половината от всички заплати на учители в България за месец.

Тъй като получих много възражения за този текст, включително за горната сметка, допълвам – сметката за половината от всички заплати ми е грешна, затова стои задраскана. Но пак 2 милиона лева в спортна зала и топовен изстрел ми се струва прекалено и безвкусно, при положение че учителите в България по правило се борят с живота да вържат месеца финансово. Интересно, че от медиите в които първи се появи тази информация, тя изчезна, та останахме някакви блогърчета сами с числата. Искам да ви уверя, ако ми се удаде възможност, ще проверим тая работа с точните разходи.

По този повод си спомних един руски филм, „Президентът и неговата внучка“ от 1999г.

Олег Табаков в ролята на руски президент

Президентът вечеря със семейството си и разказва случка:
– Стоя, пуша си, и изведнъж чувствам, че нещо не е както трябва. Как да обясня. Стреля ми се! Нищо друго не ми се прави, а ми се стреля! Абе направо в гърдите ми гори! Не издържам, хващам автомата, излизам навън и направо от корема правя един откос като ветрило – ра-та-та-та-та-та! Олекна ми и веднага заспах. И какво си мислите – тъкмо по разсъмване, пристигат моите момчета и докладват – намерили застрелян душманин.
Личният лекар на президента вмъква реплика:
– Какво нещо е интуицията!
– Интуиция плюс автомат. – мъдро заключава президентът. и продължава – Приятели мои, много е важно интуицията винаги да бъде подкрепена от...
– .. От автомат? – подсказва лекарят.
– Защо? – възразява президентът – Тъй да се каже, от... от материална база.

Целият филм. Цитатът е от 15:37 до 16:37


5 коментара:

Анонимен каза...

"Тоя масраф ще струва 2 милиона лева – половината от всички заплати на учители в България за месец."

Е това ако ми кажеш как го сметна ...

Комитата каза...

Информацията за двата милиона е от тук : http://ureport.bg/119751/2016/05/25/300-dumi/kuneva-svikva-uchiteli-na-sedyanka-v-arena-armeets . Линкът го има горе в материала

Информация за заплатите
http://ureport.bg/95671/2015/10/27/politika/bulgaria/600-leva-startova-zaplata-za-uchitel-ot-1-oktomvri

Анонимен каза...

85 000 учители умножено по 600 лв прави 51 милиона. Половината от 51 милиона е 25,5 милиона, а не два милиона.

Комитата каза...

Да, правилно. Ето защо не трябва да се броят нули късно нощем. Сега ще поправя

Сико каза...

Страшен филм! Еййй, къде ме върна. Пускам си го в тубата :)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)