сряда, януари 28, 2015

Ех, тези българи




Снощи, около 19ч. вечерта, излязох от изхода на метростанцията на НДК на бул. „П. Евтимий“ точно до „аптеката“ и тръгнах в посока „Св. Неделя“.

Буквално на 10м от изхода ме пресрещна млад мъж със съвсем малко дете (около 3–4 годишно), което води за ръка.

– Моля, дайте ми един лев за метрото.

Възмутен, че влачи детето заедно с него да проси, го отминавам без да му отговоря.

Около 100м. по–нататък ме пресреща жена със светло шушляково яке.

– Мога ли да ви питам нещо? - пита с тъничко неуверено гласче.
– Не.

Досещам се за характера на въпроса и вървя по-нататък.

Близо до „Солунска“ виждам решителността на по–възрастен човек с прошарена коса да ми пресече пътя. Забелязвам го и затова отдалеч започвам да го заобикалям в голяма дъга.

– Чакай бе, ей! Чакай! – ми вика той.
– Какво?
– Дай ми един лев.
– Няма.

Продължавам си по пътя.

– Еб@хти българите! – вика той на висок глас зад мен.

По–късно се прибирам у дома и тъкмо мисля да споделя некои съображения за вечерните бизнес-модели по „Витошка“, когато прочитам статуса на един приятел във Фейсбук, който ме надцаква категорично:

„обраха ме. току-що. две красиви циганки на 18-20. на Христо Белчев преди Алабин. Едната ми срграбчи пакета, а другата - задника и докато се обясня, че нямам нужда от техните услуги, явно са ме преджобили. Възниква въпроса - ако бях казал "да" дали щяха да ми върнат парите, взети от джобовете ми, или щяха да искат още... всъщност ми поискаха цигара и затова спрях - да им дам
ПП нямах с какво да си платя таксито и се качих до вкъщи за пари. Шофьорът се опита да ме излъже с 10 лева...


Не съм толкова пиян!“

Ех, тези българи*, бих възкликнал и аз.

–––––––––
Под „българи“ разбирам всички български граждани без разграничение по етнос.

3 коментара:

Ангел Грънчаров каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Ангел Грънчаров каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Ангел Грънчаров каза...

Страшна работа! Краде се яко, мами се повсеместно, лъже се непрекъснато и масово! Дали е заради "кризата", дали е въпрос на морал, дали измамниците са гладни и затова мамят и крадат - кой да отговори на тия въпроси? Даже бедността, мизерията, човешкото нещастие и пр. са превърнати в "стока", в спекулативен инструмент за психологически шантаж, тормоз и натиск върху съзнанията на ближните - с оглед извличане на облаги. Или пък обяснението е, че съзнанието е дефектно по причина на това, че комунизмът ни натика в страшна нравствена (човешка) криза, в дълбока криза на човечността?! Не е човешко човешки същества да се отнасят така към себеподобните си. Аз не виждам "човешкост" (както би се изразил "философът" Ахмед Доган) в тия прояви...

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)