понеделник, юли 21, 2014

Маймуни с ракети

Юлия Латинина, „Код доступа“, радио „ЭХО Москвы“, 19. юли 2014г.
(избрани пасажи. пълният текст тук. преводът мой)

В 17:20 по московско време изчезва малайзийският Боинг. В 17:37 в сводка на Игор Сергеевич Стрелков, нашият последен деникински офицер публикува съобщение на опълчението (цитирам дословно)  „В района на Тереза току що беше свален самолет АН–26, който се търкаля някъде зад шахта „Прогрес“. АН–26, обърнете внимание. Тоест, те са знаели какво трябва да лети.  „Търкаля се някъде зад шахта „Прогрес“. Предупреждавахме в да не се лети в „нашето небе“, а ето и видео, потвърждаващо поредния птичкопад. Птичката падна зад територията на града, не засегна жилищния район, мирни жители не пострадаха“. Край на цитата.


Обръщам ви внимание, че да има видео, а не просто текст, а видео,което вече е било качено, естествено Стрелков е трябвало да получи това видео и този доклад от хората, които непосредствено са му подчинени, само 17 минути след това, защото, нали ще се съгласите, Стрелков е министър на отбраната на Донецката народна република и на него не може да му се обади някой случаен и да му съобщи „Знаете ли, нещо свалиха току що“, а именно Стрелков след 17 минути казва „Ето, аз знам, че свалиха АН–26 и знам, че това направихме ние“. Очевидно, хората, които са свалили самолета е трябвало да му докладват.

Още веднъж повтарям, това че самолетът е свален именно от сепаратистите, няма никакво съмнение. Първо, както вече споменах, господин Стрелков гордо заяви това при обстоятелства, които изключват факта, че го е научил от някой случаен минувач.

.....

Следват няколко обаждания, и накратко – докладва един от събеседниците, това е стопроцентово граждански самолет. Много пътници. Има ли някакво въоръжение? Няма. Цивилни вещи, медицински материали. Пътнически самолет. Море от трупове, тела. Това докладват хората, които са изпратени да огледат самолета.



.....

Когато докладват на Козицин, че самолетът е граждански и какво всъщост е правил на територията на Украйна, то този Козицин отговаря (поне украинската страна твърди, че това е Козицин) с тази реплика „Значи, возили са шпиони“.

Ето, представете си възприятието за света на хора, които... самолет лети на 10 километра височина, 300 трупа, значи возят шпиони. Интересно кога и къде?

Има радостен видеоклип, на който се вижда как гори самолета и хората, които снимат си говорят „Каква красота!“ и се радват „Не напразно го докарахме“.

(предполагам, че става дума за това видео – КП):
„Не напразно го докарахме“ – става дума за „Бук“, тъй като той е голям и всички са видяли откъде е минал.


......

Разбира се, до ден днешен светът се отнасяше към войната в Украйна като, например, към войната в Сирия. Общо взето, Западът към нищо не се отнася сериозно в момента. Обаче ние с едно движение се приравнихме към Кадафи и Бен Ладен, защото ако има някаква стратегия на Запада към нестабилните страни, то това е стратегията в ръцете на терористи и маргинали да не попада свръхмощно оръжие. Затова има и санкции към Ирак, оттук и натиска върху Северна Корея, която обаче, разполага с такова оръжие. И така, мъничко по мъничко, не особено вменяеми хора придобиха оръжие, способно да поразява цели на височина 10 километра.

По въпроса за това, защо граждански самолет е летял над зона на бойни действия. Напълно неправомерен въпрос. Ако погледнете маршрутите на пътническите полети, те чудесно си преминават над Афганистан, над Пакистан, дори над воюваща Сирия, защото се смята, че местните маймуни нямат възможност да свалят пътнически самолет на 10км височина. А изведнъж, у маргиналите на територията на Украйна се появява такава възможност.

.....

(добавено малко по–късно)
Обръщам внимание на световните заглавия – Daily Mail: „Путин уби сина ми“. The Daily Mirror „Жертвите на Путин“ Daily News: „Войната на Путин“.  Вестник The Sun: „Ракетата на Путин“. Боя се, че в такава ситуация няма да успеем да се скрием или да се измъкнем. Общо взето, за втори път след анексията на Крим попадаме във всички световни новини. Освен това, с един замах се изравнихме с Кадафи и Бен Ладен. Мисля че, че не разчитахме на такъв бенефис, тъй като, естествено, никой нарочно не е искал да свали този самолет. Искали са да свалят украински транспортен самолет, който точно по същото време е трябвало да мине от там. Както разбирам, имаме си къртица в украинския Генерален щаб,, и те са ни подали маршрута на на този транспортен самолет. А момчетата, натиснали спусъка, са се объркали.
.....

(пълният текст на руски тук)

15 коментара:

Анонимен каза...

Има доказателство, че самолетът е бил експортиран от военни истребители. Защо този факт го пропускаш или задачата ти е да манипулираш?

Кентавър каза...

Експортиран ...
Ех ...

Storm Shadow каза...

Единствената що годе нормална дискусия, за трагедията над украйна която до момента се води в българския нет е тази ( без да правя реклама на форуми )
: forum.aeropress-bg.com/viewtopic.php?f=1&t=927&sid=5a9e1ca35620bf38b318bf99e1cae2e9


Анонимен каза...

Една от най-противоречивите традиции на блогърството у нас е наклонността всеки да коментира всичко, при това по силно острастен начин и дори по теми, които изискват безпристрастно мислене и експертно знание. Като любител в областта ще си позволя само няколко най-общи думи за неубедителността на някои от заключителните тези в преведения текст. Без да навлизам в разгорещения дебат под чии заповеди и управление е била системата, свалила злополучния полет MH17, както и доколко компетентни са били опериращите с нея, то мога да кажа, че отговорността за трагедията не е едностранна. Практиката на международните структури, които управляват въздушния трафик, очевидно не отчита адекватно опасностите, идващи от регионалните конфликти. Сравнението между Афганистан и Украйна е меко казано неуместно най-малкото заради несъпоставимостта на арсеналите, с които разполагат воюващите там страни, а противно на заявеното всъщност Сирия се избягва (в момента www.flightradar24.com не показва нито един самолет над територията й). Парадоксално или не, но в небето над мирния Крим почти няма международни полети, докато над Донбас само във фаталния отрязък от време е имало общо три пътнически самолета... Неадекватна е и политиката на Украйна, която не затвори въздушното пространство над източната й половина дори и след като обяви публично, че украински военен самолет е бил свален при полет на височина около 6 километра, тоест много над зоната на действие на ръчно преносимите зенитно-ракетни комплекси (3-4 км). Най-накрая, в този конфликт с неистини и мръсни пропагандни средства си служат и трите пряко замесени страни, украинската държава, руските сепаратисти и официална Русия. Само един пример за проблемността на властите в Киев: преди време при свалянето на украински транспортно-разузнавателен Ан-30 при изпълнение на разузнавателен полет беше изфабрикувано официално изявление за свалена чисто транспортна машина при изпълнение на хуманитарна мисия. Не е изключено да са неверни и твърденията, че в зоната на антитерористичната операция не са били дислоцирани никакви по-сериозни системи на държавната ПВО. Надявам се да бъда правилно разбран. Не желая да отрека или снизя вероятността полет MH17 да е свален от руските сепаратисти или дори от техника и персонал на редовната руска армия, прехвърлени в Донбас. Просто това не описва цялата проблемност на случващото се. Уви, всички "маймуни" в тази война разполагат с ракети и не показват особени задръжки в прилагането на силов подход за "разрешаване" на конфликта, а международният въздушен трафик се движи безгрижно над територията на бойните действия сякаш медиите изобщо не публикуват хвалби, обвинения и опровержения за пленени и доставени зенитно-ракетни комплекси със среден обсег и свалени на голяма височина самолети.

АнонименЪ

Комитата каза...

Юлия Латинина е един от най-авторитетните опозиционни разследващи журналисти в Русия. Понеже дебатът тук се свежда обикновено до аргумента „Ти кой си?“, за такава чувствителна тема предпочетох просто да преведа части от нейния последен материал, който не носи тежкото клеймо на „блогърството“. А с главната ѝ теза съм съгласен - БУК-овете не са калашници, които просто можеш да извадиш от някакъв склад. Без директната целенасочена помощ от Русия това нещо не може да се задейства, а и доколкото разбирам, има достатъчно доказателства, че този БУК е бил вкаран през границата.

И въпросът е - след като в цял свят никой не смее да даде на терористи свръхмощно оръжие, дори да ги подкрепя (подкрепата едно време в Афганистан стигаше само до Стингери), кой го прави в Украйна и защо. Отговорът е очевиден.

Storm Shadow каза...

Там е работата, че все още не се знае дали украинците не са го свалили.

Комитата каза...

Вече е 100% сигурно, че е свален от путинистите в Източна Украйна. Понатрупаха се анализи и единственото умствено усилие, което трябва да се направи е да се събере 1+1

Анонимен каза...

Комита, авторитетът не е достатъчен аргумент. Дори и ако принадлежи на ползващ се със симпатиите ти представител на руската опозиция. Юлия Латинина е литературовед. Темата не е във възможностите й. Текстът й е повърхностен, острастен и на места дори фактологически неверен. И при категорично потвърждаване на версията, че свалянето е извършено от зенитно-ракетен комплекс под контрола на руските сепаратисти или редовна армия, вината за трагедията с полет MH17 няма да е единствено на руската страна. Цитирам оценката за отговорността към осигуряването на въздушната безопасност над Донбас на специализирания авиационен журналист Красимир Грозев от сп. "Аеро", който според мен не може да бъде подозиран в проруски или антируски пристрастия:

"Отговорността за мен е в този ред - украинците, че не са забранили полетите изцяло, авиокомпаниите, че са летели от там да спестяват време и самопровъзгласилите се там републики, които също, даже не и от кумова срама, не са казали, че е опасно за гражданската авиация."

http://forum.aeropress-bg.com/viewtopic.php?f=1&t=927&start=180#p34910

АнонименЪ

Анонимен каза...

Има анализ от български специалист, който слушах по телевзията, че самолетът ударен от ракета въздух-въздух, което личало от вида на отломките. Ракетите БУК преди да ударят, се разпръскват на малки ракети, които разрушават целта на малки парчета. Тези големи отломки могли да бъдат само от ракета въздух-въздух, които са на въоръжение в Украйна. Допускам и да е провокация, с която да бъде набеден Путин ( Русия), и да дава повод на писачи като Комитата да си пишат без окончателни изводи. Но и те могат да бъдат манипулирани в зависимост от целта

Анонимен каза...

Анонимен, всъщност е точно обратното.
https://pbs.twimg.com/media/BtJbqYvCcAArKd0.jpg
На горната снимка се вижда част от пилотската кабина която е покрита с шрапнели, очевидно влезнали отвън. Това означава, че ракетата се е взривила ПРЕД самолета.
Ракета въздух-въздух P60 (каквито има украинците) би следвала самолета по топлината на двигателя.
Изводът е, че ракетата е била радарно насочвана.

Отделно, ако става дума за о.р. полк. Гергин Гергинов в предаването „Събота 150“ по „Хоризонт“, той твърди че в самолета има една пробойна, и самолета не е на парчета. Очевидно, нито едно от двете не е истина.

Анонимен каза...

След дъжд качулка... Докато над Сирия почти не преминават международни полети (по мои наблюдения изключение са сирийските държавни машини и някои полети по къси линии между съседни страни като например Бейрут-Багдад), то основният поток между Персийския Залив и Европа лети над източните части на Ирак. Не е необходимо особено усилие за установяване на този факт, достатъчни са няколко надниквания в сайта www.flightradar24.com.


New missile threat raises fears for airline passengers

Deborah Haynes, Michael Evans, Danielle Sheridan

Last updated at 12:01AM, July 26 2014

The United States was urgently investigating last night whether Islamist militants in northern Iraq had obtained surface-to-air missiles, as it emerged that thousands of passengers fly over the conflict zone every day...

http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/middleeast/article4158459.ece

АнонименЪ

Анонимен каза...

Кой свали Ту 154 през 2001 г. над Украйна?
Кой свали М777 през 2014 над Украйна?
Не е български орангутан,защото му нарязаха ракетите!
Кой накара следващия полет на М777 да мине над халифата с ракетите Скъд?
Кой лети още до Тел Авив?

Анонимен каза...

Ето защо не бива да се публикуват текстове на идеологически "правилни", но пристрастни и некомпетентни автори:


21 сеп 2014, 12:13

Германци ще съдят Украйна за сваления боинг

Роднини на германци, загинали в малайзийския самолет, свален през лятото в Източна Украйна, смятат да съдят Украйна и президента Петро Порошенко за убийство поради небрежност.

Това съобщи адвокат, представляващ трите германски семейства, изгубили общо четирима близки сред 298-те жертви на полет МН17.

Професорът по авиационно право Елмар Гимула заяви пред в."Билд ам зонтаг", че според международното право би трябвало Украйна да затвори въздушното си пространство за полети, след като не може да гарантира безопасността им...

http://www.dnevnik.bg/sviat/2014/09/21/2384807_germanci_shte_sudiat_ukraina_za_svaleniia_boing/

АнонименЪ

Комитата каза...

Ти мислиш, че роднините не могат да бъдат заблудени ли? В моето семейство още вярват, че малкия брат на баба ми е загинал от играчка-бомба, пусната от лошите американци.

Анонимен каза...

Не, мисля си дали въобще осъзнаваш колко едностранчива и неубедителна е разпространяваната от теб пропаганда... Която и от страните в конфликта да е виновна за изстрелването на ракетата, свалила пътническия самолет, украинската държава има правото и отговорността да затвори пространството над зоната на бойните действия за международни полети с цел предотвратяване на подобни трагедии. За сравнение: когато българската армия провежда учения на силите за противовъздушна отбрана на полигона до Шабла, заради падащите части от мишени и ракети в точно очертан прилежащ район българските институции забраняват движението не само на граждански самолети, но дори и на кораби.

Families of German MH17 victims to sue Ukraine: lawyer

BERLIN Sun Sep 21, 2014 4:47am EDT

[...]

Professor of aviation law Elmar Giemulla, who is representing three families of German victims, said that under international law Ukraine should have closed its air space if it could not guarantee the safety of flights.

"Each state is responsible for the security of its air space," Giemulla said in a statement emailed to Reuters. "If it is not able to do so temporarily, it must close its air space. As that did not happen, Ukraine is liable for the damage."

[...]

http://www.reuters.com/article/2014/09/21/us-ukraine-crisis-mh17-germany-idUSKBN0HG08520140921?feedType=RSS&feedName=topNews&utm_source=twitter

АнонименЪ

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)