петък, ноември 30, 2012

Изложбени дневници - ноември

Малко новини около изложбите в София, че ми се насъбраха снимки и впечатления.

„Над дъгата“ (приключила)
Художниците от легендарното списание „Дъга“ показват нови неща и съставят нов алманах. За съжаление не видях алманаха в залата, но изложбата беше приятна и на места някак твърде позната.




„Любов“ (приключила)
Усещам устойчива тенденция българските художници да я разбират любовта като пoрно, но бях приятно изненадан от това, което видях в „Райко Алексиев“ (любима галерия)

Това горе е чужд художник, забравих му името, за нещата с които се занимава любимият човек.



 „Машина за семейно самозадоволяване“, поставена в домашен български екоразградим вариант.

 Любовта на диктаторите като сладникав кич. Изкуство с позиция! Браво.


„Нова религия“ на Деймиън Хърст в Национална художествена галерия (още два дни!)
На мен не ми хареса особено, но племенничката ми Дарина се изкефи много на идеята хора и идеи да бъдат представяни като хапчета, а също и на черепа с блестящите зъби и на набученото бронзово сърце.

„Модернизъм в унгарската живопис“, НХГ
Казват че продължава до 11-ти ноември, но аз я гледах след това, така че още може да е там.





Нито едно име не ми е познато, но много приятно, много освежаващо.

„Париж 1900“, Галерия за чуждестранно изкуство. (до 13-ти януари, 2013)




Страхотна изложба, посветена на всемирното изложение в Париж през 1900 година. Много интересна допълваща българска експозиция, с неща подготвяни за изложението, като горния герб на София.

Не пропускайте френския документален филм, който се върти в една от големите зали.

„Сенегалци влачат колесници, символ на френското колониално могъщество, а зад тях вървят, незнайно защо, жени с ангелски крила“.

Просто безценно.

9 коментара:

Светличе каза...

Браво, аз откога не съм ходила на изложмба ако знаеш ;( трябва да наваксам... взимай ме с тебе де, моля те ;)

Анонимен каза...

Земи я, де, бачо Коце, земи я, да миряса мОмичката... :)

Светличе каза...

Ми не ще да ме земе... а аз него да ;)

Стойчо каза...

Бе вие фейсбук нямате ли си бре?

nousha каза...

Текстът от филма за изложението точен цитат ли е? Обяснявам защо питам - субтитрите съм ги правила аз и да знам дали е редактирано, че не го бях написала баш тъй. Не че нещо, просто любопитство :)

Комитата каза...

Не мога да гарантирам за точния цитат ;-) Цитирам по памет.

nousha каза...

A, добре, да спя спокойно :) Леко ме притеснява, че свободният цитат май звучи по-добре от това, което аз бях написала, ама ще гледам да не си признавам без бой :)

Анонимен каза...

@ Светличе: надали не ще да те вземе; по-скоро се прави на hard to get.

-Цецо

Анонимен каза...

Преди няколко години спорих в този блог с Комитата за българската автомобилна индустрия. Според Комитата такава всъщност нямаше, според мен пък се развиваше относително успешно, макар и само в сектора на производството на автомобилни части. "Файненшъл таймс" от последните дни:

Financial times: Българската автомобилна индустрия се превръща в движеща сила

Секторът е реализирал продажби за около 1 млрд. евро през 2011 г. и отговаря за близо 4% от обшия износ

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/12/05/1961843_financial_times_bulgarskata_avtomobilna_industriia_se/

Комита, вeроятно се досещаш какво си мисля за твоите "анализи" отпреди няколко години.

АнонименЪ

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)