вторник, ноември 13, 2012

Тринадесети том от историята на българския интернет - БГ Сайт 2012.

Снощи беше 13-тото връчване на наградите БГ Сайт, в което участвах.

Истински подвиг е съществуването на този конкурс, особено в ситуация  на бързо променящ се бизнес като Интернет, бързо променящо се общество и криза.

Събитието се проведе във Vivacom Art Hall, като започна с традиционния семинар.

Не можах да присъствам на всичко, но все пак видях -

Александър Бойчев, който разказа как се променя бизнеса в медиите, плюс ни стовари новината, че след Нова година верояттно capital.bg ще бъде платен.

Във въздуха се носеше и във въпросите се появи интересния бизнес модел на словашката pianomedia, към чийто модел лично аз имам политико-философски опасения. Много хора се облизват около това нещо, защото там има пари и очевидно ще има опити за повтаряне на бизнес модела или поне коопериране.


 Александър Петров разказа за неговия проект Biblio.bg - Електронни книги и интересните неща, които се случват или ще се случат в електронното книгоиздаване.

След пауза, в която трябваше да се подготви залата за церемонията, публиката едва се натъпка в определеното ѝ пространство.


Забавляваха ни Петър Делчев и Панайот Ангелов от Исихия с ориенталско звучащи перкусии и китара. Жалко, че нямаха време да изсвирят нещо от край до край.



Аз имах късмета да връча наградата на Светлин Наков - една наистина ренесансова личност на нашето време. Светлин е двигателят на Telerik академията  - институцията в България, която в момента най-сериозно се е заела с подготовка на професионалисти за IT бранша. По-сериозно дори от нашите родни университети, частни и държавни.



Наков грабна микрофона да обяснява на публиката колко яки неща правят, а аз през цялата му реч позирах с букетчето му като манекенка докато накрая успях да му го пробутам ;-)

Друг награден, който наистина си заслужи наградата е Пламен Русев, организатор на  Webit - най-мащабната конференция в нашия бранш, която успя да докара тук наистина световноизвестни имена и фирми да споделят опита си.

Пламен обаче носи в себе си r специалния заряд на човека, който иска да промени света и ще бъде много интересно да го наблюдаваме какво ще постигне в бъдеще.

По-долу е неговата реч на webit, която ме вдъхнови да го предложа за специална награда в Експертния съвет на БГ Сайт. Други хора го предложиха също, явно му беше дошло времето.

За съжаление, тогава точно, когато я произнесе, около „Орлов мост“ вреше и кипеше (примиерът имаше рожден ден и народът няколко дни поред му го честитеше, блокирайки кръстовището) и нямаше как да я забележите, а исках специално да ви я покажа:



 След церемонията си направихме традиционната снимка. Наградените и част от журито.


Благодарности на Жустин Томс, която има достатъчно сили и желание да организира конкурса година след година. 

8 коментара:

Търновец каза...

По-малкият от братя Накови... едни култови личности от гимназиалния живот на ПМГ "Васил Друмев", Велико Търново. ;)

Комитата каза...

Супер доволен съм, че мога да наблюдавам как се прави история на една ръка разстояние.

www.bgsite.org каза...

Благодаря и аз! Без подкрепата на хора като теб няма да успявам година, след година, след година ... !!!

Hristo Hristov каза...

моля те не ми казвай че СпортниБГ са взели награда, този сайт е долкова долен и пошъл че не заслужава дори снимката която си качил с неговото лого... Като цяло тия награди за БГ сайт ми приличат на принципа кой ще плати най-много за да му рекламират сайта с награда

Комитата каза...

не са взимали, те май бяха от спонсорите или от медийните партньори, не съм сигурен.

Георги Павлов каза...

Христо, не са искали пари, а кандидатствахме (неуспешно :-)

Иначе не съм ангел - плащал съм за награди (не за уеб).

mdam каза...

Абе добре изглеждаш като водещ. Биг Брадър те очаква.

хар-хар-хар ;)

Бях го написал по гадно, но се сдържах. Иначе това със сайтовете малко отмина като мода - в смисъл, че вече е масова технология.

И последно: тая твоя капча явно усеща негативните емоции на усеро - 3-ти път не ме пуска.
Еба...ш се с мен. Ще си върна злостния коментар - 6-ти път.
Оф, ма много интелигентен тоя уеб бе - комбайнерска капча. Докато се усетя, гадния коментар наполовина го бях пренаписал.

Комитата каза...

Освен да благодаря на капчата че бди за културния език в коментарите ;-)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)