неделя, юни 10, 2012

Културен живот и дизайн от тази седмица

Докато минавах през подлеза на университета, видях пътеката от зелена трева. Реших, че е част от  Sofia Design Week.


На „Шипка“ 6 не видях нищо дизайнерско в експозицията, или аз не разбирам много. Все пак дизайнът (дори и плакатите) е приложна дисциплина, тоест има функция и отвъд естетическата.

 На голяма площ се ширеха няколко инсталации – тази с колата беше най-оригиналната. Другите бяха надписа КИП (който не снимах, понеже беше забранено), и още две неща.

В Чешкия център е изложбата на Иржи Трънка – художник, сценограф, дизайнер. Плакат за любимите ми Хурвинек, Маничка и Спейбъл са негово дело (в средата)

В Телефонната палата вървеше среща между бизнеса и дизайнерите с представяния. На по-скучно нещо не съм присъствал много отдавна. Сериозно се борех със съня през цялото време. Горната презентация леко ме разбуди – за надземно метро по естакади в София. Интересен проект, но вместо да поработи върху обосновката, която всъщност е това, което ме притеснява (има ли място, хората съгласни ли ще са да върви влакче по първите етажи и да им гледат в апартаментите, партерните апартаменти ще станат ли негодни за живеене) авторът (който твърдеше, че е автор на дизайна на „Правец“ 82) си беше играл да проектира столовете в чакалните. Дизайнерски приоритети ;-)

Отстрани вървеше странна изложба, чийто смисъл не схванах особено. Но вече ви казах, че плакатите ми дойдоха твърде много като за фестивал на дизайна.

 Това обещаваше да е интересно - резултатите от работилницата по неонови надписи. Дизайнерите са минали през целия процес, но за съжаление никой от тях нямаше дар слово и нищо смислено не разбрахме за процеса на правене на такива надписи, освен че е интересно и трудно. Аз научих, че червените надписи са от неон, а разноцветните - от аргон.

На другия ден отидох в Бетахаус , за да видя изложбите. Горното е част от изложбата „На море в Хърватска“. Възхитен бях, защото имаше хитри и оригинални неща. Горе - традиционните трикраки столчета, с допълнителна облегалка.

Панорамни огледала – можеш да наблюдаваш улицата (или морето), без да ставаш от стола си. Сигурно много се търсят от баби-клюкарки, които ги болят кокалите да стоят по цял ден на прозореца.


Най-голямото огледало.



Скара, направена от половин буре за бира, която се окача отстрани на лодката (гениално!)

Другата изложба, на един немски дизайнер. Елегантни нещица, но стилът не е моят.

Бетахаус, която се помещава в сградата на старата телефонна централа на ул. Крум Попов (аз съм стар, ей, влизал съм вътре още когато тракаха релетата!) е споделен офис, тоест място, където можеш да отидеш да работиш, без да се занимаваш с наеми, сметки, хазяи и тн.. Плащаш си на ден, или взимаш по-големи пакети, носиш си лаптопа и действаш. Готови са да приемат клиенти. Ако помните, на TEDxBG имаха презентация на странен български ;-)

Кафенето е почти готово.

Аз се притеснявам единствено от климатизацията – колко ще е комфортно да се работи вътре в горещите летни дни.

Купонът при откриването беше як, но снимката виждате в самото начало (още е светло и не са дошли всички хора). 

Накрая имаше толкова хора отпред да пушат, че едва се измъкнахме на улицата.


Тревната линия била част от някаква рекламна кампания, но и тук си личи леко невнимание към детайла – трябва да възложат на някого да полива тревичката, че беше започнала да съхне (вижте разликата в цвета на стената и долу)

Днес в Южния парк имаше музикален фестивал, но публиката беше доста рехава (хората гледат мачове, все пак), освен това нямаше тоалетни, поради което трябваше да се бутам в храстите, където ме налазиха гадинки.


Предишният ми материал за Sofia Design Week тази година

И от минали години 2011, 2010

1 коментар:

Анонимен каза...

Хареса ми тревната пътека,но не успях да отида. Момковския поп

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)