неделя, декември 25, 2011

Коледа със стари чешки комедии

Честито Рождество Христово на всички читатели!

Следват големи празници, в които тумбакът се пълни като за световно, а дори и на по-заетите им остава време да видят по някой филм.

Не знам вие как търсите филми за гледане (освен ако не търсите нещо специално), аз обикновено преравям, какво се гледа напоследък, и така решавам.

Сега, обаче, е Коледа, а и искам и още нещо да направя в памет на Вацлав Хавел, както и да поздравя Богомил, който е в Чехия от известно време.

Затова като стар коняк от дъното на скрина (или като стара бехеровка ;-)), вадя няколко чешки филма от 70-те, с които съм израснал и винаги много съм се веселил.

Надявам се, и на вас да ви доставят същото удоволствие.

Чехия има един голям майстор на комедията - режисьора Олдржих Липски. Няма българин, който да е бил в съзнателна възраст около промените и да не е гледал нищо от него. Долупосочените филми (без един) са негови.

Всички филми можете да намерите тук, някои от тях дори имат български субтитри (посочил съм по-надолу кои). Надявам се, че знаете как да си свалите отделни филми без да се налага да дърпате целия 100 гигабайта торент.


И, започваме –

„Лимонаденият Джо“ (Limonádový Joe)
английски субтитри, Целият филм с български субтитри в замундата.

Най-вероятно, всички сте го гледали. Беше от несменяемия репертоар на кино „Одеон“ (тогава „Дружба“). Музикална пародия на уестърн.

В Стетсън сити властват порокът и уискито. Един ден, обаче, се появява каубой, целият в бяло, който ще промени нещата.

Освен в торента най-горе, също и в youtube със субтитри на английски.

„Келнер, действай“ (Vrchní prchni)
Английски субтитри

Освен в торента най-горе, също и  в Youtube, субтитри на английски.

Тази комедия не е на Олдржих Липски (а на Ладислав Смоляк) и затова не е толкова жизнерадостна, като другите, а е по-скоро горчива сатира, но пак е много добра.

На Далибор Врана много му върви с жените, но иначе животът му хич не е розов. Докато един ден, случайно открива сравнително честен начин да си докарва допълнителни доходи. И така, докато стигне до края.

„Адела още не е вечеряла“ (Adéla ještě nevečeřela)
български субтитри, няма го в големия торент, но се намира лесно.


Някой мистериозно е изчезнал в Прага. На помощ се притичва най-известният след Шерлок Холмс детектив в света - Ник Картър. За разлика от Холмс, който (поне едно време) разчиташе главно на ума си, за да разрешава случаите, Ник Картър разчита главно на технологиите (от 19-ти век). Отличен пример за рядко срещания жанр в киното Steam Punk. 

„Яхиме, сложи  го в машината“ (Jáchyme hoď ho do stroje!)
Английски субтитри

Освен в торента най-горе, в Youtube, с английски субтитри

Режисьор - Олдржих Липски. Тук играе и любимият ми Йозеф Дворжак (който, обаче, се оказа агент)

Момче от село заминава в големия град да си търси късмета. Само че, този път той е тежко въоръжен – с компютърни графики, които му предсказват кой ден колко успешен ще е. 

„Маречек, подайте ми писалката“ (Marečku, podejte mi pero!)

В торента най-горе, отделно, ето български субтитри, преведени лично от мен. ;-)

Последните субтитри не съм ги качвал по порталите, защото има още работа по тях, но за гледане напълно стават.

Пак филм на Олдржих Липски

В малка фабрика се предвиждат големи промени. Ще бъде построен нов цех, изцяло автоматизиран, и всичко ще е супер, само че  за да си остане началникът цех на мястото, ще трябва да се сдобие някак с диплома от техникум. А това не е никак лесно.

Приятно гледане и ако споделите нещо за филмите, за да си сверим впечатленията, ще се радвам да си поговорим.



8 коментара:

Павел Николов каза...

"Лимонаденият Джо" с български субтитри - http://zamunda.net/details.php?id=70217

Комитата каза...

Благодаря, добавих!

4i4o krasi каза...

Не сме говорили май-Това са любимите ми филми.+ " Господиме вие сте вдовица""Аз убик Анщайн господа " и " Кой иска да убие Джеси"

Пейо каза...

От този период е великия филм "Строго охранявани влакове". Не знам дали е точно комедия, но аз го гледах с усмивка.

Комитата каза...

Хаха, Чичо Краси, гледал съм два от три от твоите. Третия за вдовицата ако съм го гледал, не го помня.

Между другото, „Убих Айнщайн“ е със сценарист Олдржих Липски ;-)

Пейо, това за влаковете не съм го гледал, но той Менцел се разтапя от умиление към героите си, така че предполагам как е.

Така като гледам и аз добавих нещо за гледане през празниците ;-)

уеб дизайн каза...

Някой от филмите са доста добри :) Весела Коледа на всички!

Стойчо каза...

В Лимонадения Джо ли бяхае двата срещащи се куршума?

Анонимен каза...

Линка за субтитрите не работи. Може ли да помоля за нов? Благодаря

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)