вторник, ноември 01, 2011

Зрелищно самоубийство на Google Reader

Убеждавам се, че причината Google да не могат да направят читава социална мрежа е, че въобще не разбират как функционират социалните мрежи и съответно не знаят кое е важно, кое не е и защо хората си губят времето в тях.

Google Reader беше едно грозно патенце, което обаче имаше железни предимства като социална мрежа за хора, които четат и споделят.

Google изневериха на обичая си да въвеждат по еволюционен път само крайно необходими и минималистични промени към продуктите си и се хързулнаха по наклонената плоскост на модното и лъскавото.

След провала на Wave и Buzz, вместо да си извадят поука и да пооправят недоносчето G+, те унищожиха ридъра, за да няма избор потребителят и да ползва насила G+.

Новият Reader е катастрофално по-зле от стария:
– Събира по-малко заглавия на страница;
– Бутонът за споделяне е на много неудобно място (горе вдясно, без връзка с текущия материал);
– Изглежда няма начин да се споделят пълни текстове, а само резюмета;
– Дълго трупаният списък с хора, които следвам и които на своя страна филтрират споделено съдържание е тотално разгромен. Няма как да речем да прегледам само заглавията и първите изречения на споделените неща на Йовко, когато имам време или ми се чете за фотография.
– Няма бутон Like. Бутонът +1 стои като кръпка и не е много как действа.

Добрата новина е, че нишата на най-добрия RSS четец е опразнена за конкуренцията и там бързо могат да се заемат позиции. Favit, спите ли?

Беше:




Стана:


Изглежда, никой не може да носи бремето на успеха си твърде дълго.

Вече знаем и как ще изглежда касапницата с Gmail.

30 коментара:

Laleelay каза...

Естетически на мен ми изглежда по-добре, но никога не навлязох в дълбочината на рийдъра си.

Друго е интересно - докато гугъл докс имат опция да се превключи към стария интерфейс, рийдъра няма.

Та, с насилването потребителтие да ползват това или онова, май си прав.

Laleelay каза...

Всъщност аз отдавна минах на Гугъл Рийдър адд-они из браузърите, които позлвам, и затова не мога да говоря подготвен, но горе в дясно има бутон "List view" което дава (доста малко) инфо след всяко заглавие.

Mariya каза...

точно същото си мислех сутринта, уви.... дано го оправят. или върнат старият.

Laleelay каза...

Абе цял час (откакто писах тия коментари) търсия пустия линк за share-ване!!!

И нямам Гугъл+ профил.

Май ако нямаш Гугъл+ профил няма как да споделяш.

Да, излзиа че искат да ме изнудят да ползвам Г+

Ама свободолюбива душа българска, вече съм почнал да се зъбя на тирана!

Longanlon каза...

да го духат. ще се отгледам за други сайтове с подобни функции. 100% имат възможност за импорт от ГР

Pavlin каза...

На мен ми изглежда доста грозно. Особено ме дразни и обърква липсата на разделител между отделните постове. И толкова черно, черно... И тоя бутон за добавяне на фийд в оранжево - най-рядко ползваната част от интерфейса се набива най-много на очите. Или юзабилити експерта им е луд тийнеджър и аз съм прекалено стар, или е просто луд...

За да споделиш пост в Г+ не е необходимо да кликаш горе в дясно. Когато кликнеш на + бутона под самия пост ти дава да го споделиш. Това обаче означава, че +1-ваш всичко, което споделяш.

Михаил каза...

За щастие GMail има теми, дано и там не се показват 4 мейла на страница.
Аз си купувам монитори с гигантски резолюции, за да виждам много на един екран, а тия да измислят подобна простотия. Май ще ходя обратно в netvibes или ще търся офлайн рийдър

nik666 каза...

Обикновено Google много внимават с въвеждането на разни новости в утвърдени услуги, та и аз се чудя какво ги прихваща напоследък.

Boris Loukanov каза...

Мисля, че няма никакви причини за подобно притеснение, дизайна е много по-добър и изчистен, а функционалностите са запазени, включително за споделяне...
тествам, всичко работи добре, засега не откривам проблеми....

Атанас Янев каза...

Google Reader БЕШЕ една от малкото услуги на Google, които използвах ежедневно... Тези са камикадзета и се чудят на къде да си скапват услугите....

dzver каза...

Мен ме дразни G+ спама - непрекъснато някакви хора ме добавят и горе ми свети нещо в червено. Иначе рийдъра спрях да го ползвам преди години.

yovko каза...

В момента Google биват разкъсвани в support форумите им по темата:

http://www.google.com/support/forum/p/reader/browse?hl=en

Boris Loukanov каза...

Ами интересен си им, добавят те:-) Никой не те кара ти да ги добавяш:-)

svetlina каза...

За идиотите - къде е това нещо за шерване?

Маркуча каза...

Gmail отдавна го съсипаха, Groups тоже, на търсачката отляво сложиха някакви грозотии, които се оправят само с плъгини... абе ужас някакъв. Ако намериш подходящ четец, сподели кой е, че гърмящото пиле леко куца.

gradinko каза...

Луканов, къде го видя това споделяне в новия рийдър?

Преди работеше идеално - четеш и споделяш на едно място. Сега някои неща четеш в рийдъра, но за други трябва да ходиш в г+, ама не можеш да ги прочетеш там целите, ами трябва да ги отваряш всяко поотделно в собствените им сайтове... мазало:(

Boris Loukanov каза...

Ами чрез бутона Send to може да шерваш, където искаш...не разбирам какво точно ти имаш предвид...Ако имаш предвид шер-ването вътре в рийдъра, което ти дава възможност да следиш публикациите, които следиш, това дефакто си беше функционалснот на Buzz, а тази услуга я спират

Boris Loukanov каза...

упс, изял съм една дума - имам предвид "публикациите на хората, които следиш"

Комитата каза...

Борисе, ама какъв е тоя бутон Send to
Въобще не виждам такова нещо в ридъра.

Boris Loukanov каза...

Ето тук: https://plus.google.com/u/0/photos/113787605764149279478/albums/5670029067580909489/5670029068341092626
Може би трябва да го активираш от настройките, ако не ти излиза...при мен си беше така по дефолт

gradinko каза...

Аз ако исках да споделям във фейсбук и туитър нямаше да рева за гугъл рийдър. Преди имаше бутон Share, а в браузъра имах бутон Share in reader. И двете ги няма вече. Следвах 10на души и имах фийд People you follow - няма го вече. Тия 10на души пускаха по 50 неща на ден. Днес в шибания г+ няма НИТО ЕДНО НОВО НЕЩО, а най-скорошната публикация е от 20ти миналия месец.

Boris Loukanov каза...

"За съжаление Google Читалня вече не поддържа скриптовата отметка „Бележка в Читалня“."
Предполагам, че по някакъв начин ще се интегрира това в Google +...В начлото винаги има някои бъгове и проблеми, ще се оправи всичко:-)

Комитата каза...

Борисе, ако щеш вярвай, нямам такъв бутон!

Анонимен каза...

Пълно мазало! И интерфейса, и, че разкараха "Share" бутона и feed-а, а от черното просто ми става зле!

Аз все още виждам shared нещата на телефона, но това явно е локалния кеш, feed-а май напълно са го разкарали.

Boris Loukanov каза...

Влез в Settings, Там има таб Send to, вероятно не ти е активиран

Комитата каза...

Аааа, мерси, това май ще свърши работа!

Kiril Varbanov каза...

Google имат генерален проблем с неспособността да менажират услугите, които предлагат, по интегриран начин.
Ползвах Рийдър, докато постепенно не мигрирах всичко към Туитър, където живота е лесен.

Имаше многобройни бъгове в интеграцията между Блогър и Рийдър, не само, че не фикснаха нито един, но и някой умен проджект мениджър е измислил новия Look and Feel - обединен за всички услуги, който е просто ужасен за окото - липсата на нормално виждащи се разделители особено.

Оставам си с блога в Блогър, но съм по-склонен да мигрирам към Уърдпрес, ако продължават да творят недомислици.
Поредната не-консистентност - можеш да имаш бекграунд картинка на google.bg, но не и за останалите услуги - там съм длъжен да се съобразявам с вижданията на техните дизайнери.
G+ няма да го коментирам - имам профил там, само за да видя какво е. Мерси, оставам в туитър.

Стефан Забунов каза...

Аз сега го отварям от доста време насам и, всъщност, съм много приятно изненадан! Това, че е по-едро, за мен е по-скоро плюс. Мониторите и резолюциите вече са достатъчно големи, за да може хем да се вижда достатъчно добре, хем да се вижда и достатъчно голям брой информация.

Споделянето, според мен, е по-скоро удобно - за ползващите Google+. Просто натискам Share. И как така "без връзка с текущия материал" - споделяш това, което в момента четеш. Доколкото виждам, Send To все така е там, все така работи.

Пълни текстове се споделят лесно - копираш и споделяш. Аз не виждам смисъл през Share да трябва да споделя всичко, резюме наистина е достатъчно. Ако то не грабва, пълния текст вероятно ще е също толкова "интересен".

Лично на мен, People you follow не ми липсва. Да, имах няколко човека, които споделяха интересни неща и си беше удобен филтър, от друга страна, каквото ми е интересно, го добавям в собствения си четец, а споделеното го виждам в G+, Facebook, Twitter, и т.н...

И кое на бутона +1 не му е ясно как действа?

Boris Loukanov каза...

Идеята на Google e функцията People you follow, да се измести към Google + circles. Правиш си circle с хората, които са ти интересни и им следиш нещата, които споделят през Google + .

yovko каза...

Кралят е мъртъв! Да живее Кралят :)

http://www.theatlanticwire.com/technology/2011/10/sharebros-are-building-google-reader-replacement/44307/

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)