понеделник, август 08, 2011

Дишай - не дишай

Харесвам инициативата „София диша“ и затварянето на ул. „Шишман“ за автомобили. Единствено съм се чудел как се решава въпросът с движението по околните улици. 

Ето как:

Дишай сега.


На предното кръстовище няма знаци, освен еднопосочното движение, което май забранява движението на заден ход ;-)

Всичко това се случва на метри от МВР. 

Ами ако стане катастрофа с трамвай или пешеходец, когато колите се опитват да се измъкнат от капана? 

Who cares.

6 коментара:

Иво каза...

Организацията на движението е ултра зле. Въртях се половин час, защото Гурко бе затворена, а знаците бяха сложени не на Раковска, а чак на Шишман.

Жоро каза...

Знака за еднопосочно движение указва, че в пътя има лента/ленти само за една посока а движението на заден ход в тях е забранено при всички случаи. Паркиране и излизане от гараж не се брои :)

Марин каза...

Предполагам, че ако блокираният автомобил завие наляво, кара малко по Графа и завие пак наляво по 6-ти септември, никой (полицай) нищо не може да каже на шофьора. При скорост 10 км/ч едва ли има някакъв риск за пешеходци, а и те рядко вървят по трамвайните релси.

Комитата каза...

Тоест знаците са си добре така, така ли, Марине ;-)

Стойчо каза...

Това ми напомня математическите главиблъсканици от ученическите ми години – имаше подобни задачи за решаване ;)

Всъщност това е част от по-голям проблем – когато някои улици са затворени, никога не променят циклите на околните светофари и една затворена улица задръства 10 други. Подобна е ситуцаията когато затварят пред Националния стадион: изобщо не променят режима на светофарите и тамошното затваряне се отразява чак на Хладилника

Марин каза...

Комита, всъщност проблемът вероятно е на системата.
Има община, има комисия по транспорта към общината, има фирми по пътна сигнализация, има КАТ, има гражданско общество, което (би трябвало да) контролира споменатите по-напред. Някъде между тях връзката се губи и накрая го отнасят шофьорите. Вероятно правилно действащата схема е:
1. Има проблем в траспорта
2. Гражданите информират общината
3. Общината задейства комисията по транспорта, тя взима решение и го връща към общината
4. Общината възлага на фирма по пътна сигнализация, същата прави нужните промени и информира КАТ и общината.
5. Общината публично уведомява гражданите за промените.
6. Гражданите спазват правилата съгласно промените, КАТ контролира.
Май стана малко сложно ...

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)