четвъртък, юли 14, 2011

Нещо нямам нерви за маркетингови експерименти

Ако си бях добрият стар Аз, сигурно щях от любопитство да стигна до края, но нещо нямам нерви напоследък за маркетингови експерименти.

Някой (вероятно Vivatel) е продал домашния ми номер на някакви маркетьори и от време на време домашният ми телефон ми звъни с пронизителен гаден звук във всякакво неподходящо време. Звукът е усилен, защото на него ми звънят единствено нашите и трябва да го чуя, дори да спя или да съм в тоалетната.

Преди няколко дни телефонът пак иззвъня в някакъв гаден момент

„Добър ден, господин К. П.?“
„Аз съм, да.“
„Ние сме от Мяу-мяу (някакво засукано англоезично име, не го запомних), правим анкета, ще участвате ли“
„Ами да, защо не“
„Водите ли здравословен начин на живот?“
„Не.“
„Грижите ли се за екологията“
„Не много.“
„Искате ли да си почиствате дома без да използвате препарати и химикали?“
„Не знам“ (наистина не знам, някои неща трудно излизат)

И още няколко въпроса в тоя дух, благодариха ми, и ги забравих. Малко ми беше жал за изгубеното време.

Тая сутрин, неприлично рано пак ми звънна телефона. С очакване за някоя спешна ситуация вдигнах

„Добър ден, господин К.П.?“
„Аз съм.“
„Обаждам ви се от Мяу-мяу, искам да ви благодаря от името на фирмата че взехте участие в нашето проучване. “
„Няма проблем“
„Можете ли да ми кажете кога наш представител може да ви посети, за да ви даде подарък - нужна вещ за дома?“

Който знае в какво живея, знае, че току-що ме загубиха.

„Каква е тая нужна вещ за дома? Затрупан съм с такива. Да ви кажа, нямам много място и нищо не ми трябва“
„Ами не мога да ви кажа, всеки представител носи различен подарък.“
„Тогава знаете ли какво, нищо не ми трябва, по-добре никой да не идва.“
„Ама това е много нужна... вещ, защо не си искате подаръка?“
„Нищо не ми трябва“

Лаская се от мисълта, че успях да изляза от въпросника на съответния кол-център, разговорът някак си естествено затихна след това...

Наскоро спорих с един познат, кой най-вероятно би злоупотребил с личните ти данни - аз бях на мнение, че български фирми и институции са първите кандидати за такива дела, докато нарочените за лоши Google и Facebook имат съвсем съвсем периферен интерес в българоезичната ни родина и ни пазят просто защото не им се занимава с нас...

Нещо като това, което се случва в България с групата потребители в малък град и село, с минимални доходи, без работа, образование, интернет, мобилни телефони и т.н. Никой не се цели натам...

8 коментара:

Анонимен каза...

Редовно ми звъняха разни "sales" младежи и девойки от индийски центрове и първият им въпрос е - "Искате ли да спестите/спечелите пари?"

След отговор от моя страна - "Не благодаря, имам си достатъчно пари" и ... не се вписвам в схемата вече.

Mike Ramm каза...

Мога да ти кажа каква беше "полезната вещ", с която аз се сдобих - нож за рязане на домати. Повярвай ми - много е специален и за нищо друго не става.

Подлъгах се и позволих на рекламния агент да влезе в дома ми и в продължение на повече от час се опитваше да ми продаде парочистачка за над 4000 лева.

Хубаво си направил, че си ги отрязал :-)

Комитата каза...

Ха, Майк, значи съм се отървал. Аз никога не пускам никого у дома, освен в крайна необходимост (1 месец без кабелна например ;-)), представям си каква сценка щеше да е на стълбите.

Belomore каза...

Възрастни хора сте, годината е 2011-та, да не би да сте очаквали нещо друго от подобни обаждания и "подаръци"?

Комитата каза...

Belomore, абе то ясно, че щеше да последва някаква маркетингова акция покрай „подаръка“, но в името на науката и на любопитството на публиката се чудех дали да премина през нея, в крайна сметка май съм взел правилното решение ;-)

Анонимен каза...

Само като чуя спести или спечели и са ми ясни и телефона се затваря

Belomore каза...

Преди час буквално преживях поредния пишман-маркетингов телефонен тормоз от Виваком.
Само опитите ми да прекратя разговора възможно най-бързо отнеха 5 мин., явно беше упорита девойчицата...
Обикновено се спасявам (и повечето пъти минава) с номера - има ли информацията на сайта ви - има - ще се запозная и ще ви потърся, ако имам интерес, дочуване!

Явно излиза по-йовтино да туриш някой младеж на телефона да върти като гламав, отколкото да дадеш некой лев за реклама...

svetlina каза...

Аз, като човек с доста опит по кол центровете, да ти кажа, че не си се отървал заради блестящата си идея. Просто горкото супортче от другата страна те е съжалило. Изпълнил си е необходимия минимум усилия, смилил се е и те е оставил. Щото веднъж платили за твоя телефон/мейл, не биха се отказали от опити да те зарибят, ако ще да е за изкупуване на стъклени буркани. Тия дни чакай да те потърси друг човек (може и от Бау-бау) :) И стискай палци и той да те съжали :)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)