сряда, април 13, 2011

Love me Net


Гледах Love.net



(следват размисли, които включват части от сюжета на филма, така че продължавайте на своя отговорност)

Всъщност, гледах го преди седмица, но чак сега намерих време да пиша за него.

Молът на „Хемус“ е сериозно брендиран, няма как да пропуснеш. Аз го гледах на „Стамболийски“

Българското кино откри Интернет около 12 години след началото на масовата му употреба в България. Ама така го откри, че направо не вярвам, къде пребивават тия хора, които правят филми, толкова пък ли не познават средата, в която живеят.

Технически е прилично изпълнен. Саундтракът е интересен и е от плюсовете.

В края на соца имаше едни такива филми, които опитваха да показват, колко добре живее българинът при Т.Ж. Филмите бяха бездарни, но в кадър виждахме прекрасните телевизори, хладилници и други домашни удобства на героите.

Сега е нещо подобно - всичко е окъпано в лукса на прехода. Захари Бахаров, бедното журналистче, живее в апартамент „ум да ти зайде“ и кара мотор „мамата си трака“. Няма лош апартамент или лош квартал в тая кино реалност, няма ги типичните кални улици след бомбардировки, няма ги кученцата. Доста са се постарали за външните снимки да намерят поносимо изглеждащи места. Няма да се изложим пред чужденците. Всичките живеят на шик места и всички плачат. „Богатите също плачат“

Сюжетът нещичко е гепил и от Love Actually (шантавите многобройни сюжетни линии, хлабаво свързани помежду си и някои сцени) и  нещичко от „Сексът и градът“ (лайфстайл премъдростите с дикторски глас зад кадър) и от мелодрамата на „La donna e mobile“.

Имаме многобройните и разнообразни любовни истории.

Имаме журналист (Захари Бахаров) в лайфстайл списание, който пише за секс. За съжаление, пише толкова бездарно и клиширано, че ако съществуваше, не биха го взели дори в безплатен вестник или във вестник за кръстословици. Горкият, прави бомбастични открития за това колко българи имало в сайтовете за запознанства, когато тия сайтове вече залязват.

Имаме англичани (пак тези англичани!), които добронамерено ни вменяват чувството, че сме част от развита цивилизация и ние се гордеем.

Имаме режисьорка, която очевидно е станала режисьорка, защото не може да играе.

Имаме тинейджърка, която се надпреварва с мама (без да знае) по нет активност. Детето прави отлична роля. Изгря звезда.

Имаме главен редактор в лайфстайл списание, който изглежда като колега на Цецо и се изразява като такъв. Това не е чак толкова невъзможно.

Централната драма е на доктор и на жена му, които не си говорят, но в нета се скъсват от свалки.

Почти всички изричат баналности, които никога не биха казали в реалния живот и  им се получава изкуствено.

Във филма има продуктово позициониране – не остана човек в залата, който да не е разбрал кои лаптопи да ползва, кои разплащателни системи и кои сайтове за запознанства.

Малко странно се чувствам, защото любимото ми интернет детенце - abv.bg е сред щедро показваните на екрана.

Да ги бяха разпитали тия от сайтовете, които са им спонсори, щяха да им разкажат умопомрачителни историйки, по-добри от тия в сюжета.

Но филмът не твърди, че е изкуство. Love.net няма особени претенции, затова и аз нямам особени претенции към него. Горните констатации не ми предизвикват особени емоции, просто такива са фактите.

 Това е кутия с пуканки, на която пише „пуканки.“ Така е честно.

Още един български филм, който може да се гледа. Както се научихме сами да си правим поп-фолк, така и поп-корн филмите ще ги научим.

Дано е излязла сметката с приходите, че във вечността стана ясно, че няма да се засечем.

P.S. (коригирано) Може би от 5-6 години познавам само хора, които са си намирали половинката в Интернет.

P.P.S. От няколко места научавам, че били събрали няколко хиляди историйки за онлайн запознанства. И това е резултатът!?




22 коментара:

Майк Рам каза...

Трейлърът показва изключително слаба актьорска игра, а от твоите думи оставам с впечатлението, че филмът е посредствен. Бих го гледал единствено заради пичовете от Uriah Heep, които са ми любимци.

Стефан каза...

Ако не са лъжа е имало кампания за набиране на истински истории, които да влязат във филма.

Стойчо каза...

Между другото – б[х чел подобна история преди години, дали в Щатите или Германия, не помня.

Кръшкали с един друг по нетя, отишли двамата на първа среща и ... развели се.
Но това пък не става за филм с пуканки ;-)

Belomore каза...

Както беше писал някой някъде из нетя:
Love.net
Film.ne

P.S.
По повод P.S.-то ти - на твое място бих се замислил за познанствата си :)

Valkocompany каза...

Точно така ,Стефан . Проектът Love.net стартира през 2007 год. в сайта за запознанства ЕЛМАЗ. И ако беше заснет през 2008 год. филмът щеше да е актуален.Тогава малцина знаеха за FACEBOOK.

anica banica каза...

Коце,
не се излагай, познаваш мен - рецидивистът по намиране на половинки в интернет (последният път беше преди 4 г. точно), но пък и никога не съм имала профил в дейтинг сайт. Филмът е слаб, много по-слаб от Тилт или Мисия Лондон (където също имаше продъкт плейсмънт, но не беше чак такава гадост, навираща се в очи) и аз съм го оплюла също. Но не си прав за частта с истинските историийки. Всъщност още през 2007-а са започнали кампания в елмаз-мелмаз и са получили 7300 мейла с истории, от които са си сглобили калпавия сценарий.

Стойчо каза...

anica banica, и аз се объркха от двойното отрицание в израза, но ... той има предвид точно същото, каквото и ти: в последно време е пълно с такива познанства (Питах го специално, защото и аз се объркАх от формулировката ;-)

Комитата каза...

Ох, че трябва да обяснявам. Исках да кажа че познавам само хора, които са си намерили половинката в/чрез интернет през последните 5-6 години. Напълно съм съгласен с тебе, Анитке.

Анонимен каза...

Аз пък не смятам, че в бг филмите задължително трябва да показваме панелки, дупки по улиците и т.н. Защо моя блок в люлин го няма? - ми звучи малко комплексарско, без да обиждам никого.
За продуктовото позициониране - какво лошо виждате в него? В крайна сметка това е начин за осигуряване на допълнителни средства, а и не мисля, че е чак толкова дразнещо. В крайна сметка всички ние сме заобиколени от марки и не вярвам някой да си слага лепенки върху хладилника или телевизора.
Филмът може да е средно ниво, но на фона на безкрайните американски бози е ок.

Комитата каза...

Може би, все пак трябва да забраня анонимните коментари. Все да ми писва от вас, отворковци. Не ви стиска да се подписвате, а? Ама ви стиска да раздавате истини от последна инстанция.

Стойчо каза...

Споко, сега вече чакаме и коментари за Костов... ;-)

Koko Mirage каза...

Love.net e нещо много свежо и различно в БГ киното за последните 20 години, а ти си пълен ТЪПАНАР с клишираните си коментари "Т'ва съм го виждал , Т'ва нИ мЪ кефи" "
FUCK YOU HATER!

em каза...

Бих искала да се извиня за анонимния коментар и честно казано не знам защо е излязъл по този начин. Просто изразих мнение за филма подобно на всички останали.

Комитата каза...

Koko Mirage, благодаря, че ни четеш.

Комитата каза...

em, прието. Не смятам коментара за хейтърски, посочил съм много позитивни неща във филма.

Wabi каза...

Филма и мен не ме впечатли, а слабата актьорска игра ме отегчи. Съгласна съм, че по прекалиха с продуктовото позициониране, защото самите актьори не се държаха естествено. Също мисля, че времето на този филм отдавна е минало. За съжаление обаче, показаха "чалга" поколението в лицето на "тинейджърите", които само чупеха стойки:) Ако трябва да дам оценка на филма от 1 до 10 - бих му писала 3.50 :)

em каза...

Благодаря!
Да,видях положителното мнение, изказано в текста. Аз също бях негативно настроена преди да вляза в салона, но след това реших, че филмът може да не е някакво невероятно постижение, но не заслужава цялата критика, която се изсипа върху него. Не претендирам изобщо, че разбирам от кино, режисура, операторско майсторство и т.н., но определено не е от съвсем трагичните примери, които гледахме преди години

Belomore каза...

Комай съвсем правилно бях разбрал първия P.S. и в първоначалната му редакция и притеснението ми беше именно с оглед правилното му разбиране...

Хора всякакви, ама тия работи с дигиталното чифтосванье не ми се чинят здравословни.
Нормални с оглед зачестяването на практиката, т.е. в смисъл на обичайни - сигур да, ама нормални от гледна точка на нормалната психика и физика - твърдо .нет :)

Това обаче е тема на друг разговор.

Студио "Капител" ЕООД каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Хесапов каза...

Не съм гледал филма, но знам, че човек вижда това, което очаква да види...Та Комита, един ще види София като куп говна, защото това иска да види, друг ще я види по друг начин, по-добър защото това очаква!
По тази причина някои чужденци виждат България пълна с цигани и престъпници, а други виждат куп приятни и любопитни неща...За съжаление и българите са така - много са много комплексирани, по-малко са положителни...
Не коментирам филма, защото не съм го гледал, а коментирам комитовите съображения...
Комита, примера със соц. киното е тенденциозен. Повечето филми бяха слаби, но всички изразяваха погледа към нещата на авторите им, но това е друг разговор.
Поздрави на всички!

Follower каза...

Е, ама Комита, всеки филм дето излиза ли трябва да е гениален? Аз нямам против да излизат и по-бозавки неща, стига да стават за гледане. Да не говорим, че един приятел ходи трети път да гледа лентата само заради Диляна Попова ;)

Що се отнася до интернет познанствата- Комита, познаваш мен. Нула гаджета от интернет. Имала съм един, но се бяхме запознавали в бар преди това.

Имала съм профил в Елмаз и пак бих си направила. НЯМА такъв смях, хора. Не знаете какво изпускате.

Анонимен каза...

Прост народ, слабо кино, ако перефразираме оная фраза. И така си е.
Ти от сина на Наум Шопов да не би да очакваш нещо друго освен слаба игра - че той в "Страстите Христови" при силен режисьор игра изкуствено все едно е любител в читалището на Каспичан, че тук ли...
Масовизирането на киното го ликвидира като изкуство, то вече отдавна си е пуканки и само пуканки. Хеле пък в Бг.
И проблемът не е че нямало било пари за Бг кино, хич даже. Я виж Мадам Бонев какви пържени яйца направи с едни италиански и български евра. Та оттук нататък все ще е така - пуканки и пържени яйца. Понякога яйцата ще са с кренвирши, от намалените.

И толкоз, какво тук значи някакво си кино.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)