четвъртък, декември 30, 2010

Easy Lan, не се прави така кампания

Преди два дена по телефона ми звънна любезен младежки глас:

— Здравейте, вие ли сте К. ?
— Да, аз съм.
— Обаждам ви се от Easy Lan. Искам да ви поздравя, че сте наш лоялен клиент, и искам да ви кажа че имаме специален подарък за вас — един месец безплатен интернет. Ние предлагаме и цифрова телевизия на специални цени.
— Благодаря за подаръка, каква е цената на цифровата телевизия?
— Наш агент ще дойде да ви обясни на място, кога ще е удобно да се видите?
— Вижте, не мога ли просто да си ползвам подаръка, не обичам вкъщи никой да влиза.
— Може евентуално да се видите в някое заведение наблизо.

Смятам наум. Ползвам Easy Lan от доста години (6-7 някъде), и когато няма пробем с връзката (а веднъж на 2-3 месеца има, понякога дори за повече от ден) съм доста доволен. Скоростта е добра, макар и да не знам колко точно е.

Разбрахме се за днес по обяд да се видим с човека. Не че имам голямо желание да си сменям кабелната телевизия, но кой знае, по Коледа и Нова година обикновено има интересни промоции, а и държа да си получа безплатния месец като лоялен клиент.

Интернета плащам със скреч карта (карта, от която се изстъргва определена част, за да видиш серийния номер и PIN кода, които трябва да въведеш в сайта, за да ползваш интернет). Скреч картата е доста удобна, защото мога да я купя от различни места, и то доста след края на работното време. Имаме в квартала едно кафене, където продават карти и ако е отворено, независимо колко късно е, винаги мога да си взема карта, което е голямо улеснение.

По едно време бяха спряли денонощния съпорт, което изнервяше невероятно, ако нета спре петък вечер или събота предиобяд (а това се е случвало повече от веднъж) — няма на кой да се обадиш, за да ти реши проблема, но напоследък са го пуснали отново (денонощната поддръжка, имам предвид). За съжаление, освен чисто психологическа помощ, т.е. да знаеш, че някой ти записва проблемите и те успокоява, че „знаем за проблема, колегите работят“, друг проблем досега не са ми решили. Техническите проблеми обикновено се решават чак на другия ден. За човек, на когото цялата му работа, голяма част от документите са му в интернет, както и почти всички канали за осведомяване, това е много, много неприятно. Чакам момента, в който ще ме чака свръхважна презентация на следващия ден, за която всичките ми материали ще са ми онлайн и няма да имам интернет.

По въпросите за ползване на техен интернет през Linux устройство са напълно безпомощни. Доскоро дори не разбираха какво им говоря, когато им обяснявах, че ползвам Linux и нямам зелена стрелкичка на екрана, която да натисна, за да ми направи диагностика на връзката. Сега, като кажа Linux, просто млъкват.

Днес, в 13,30, около 30 минути преди определения час, се звънна на входната ми врата. Голям късметлия се оказа този агент, защото малко си съкратих обяда поради заетостта на Стойчето.

На вратата се появи интелигентен на вид младеж, с папка с фирмена лепенка на Easy Lan. Обичайните любезности.

— Слушам ви.
— Искам да ви предложа заедно с нашия интернет и цифрова телевизия, съвместно с Булсатком.
— Дайте да видя офертата.

Минава сравнително дълъг момент, в който младежът ми обяснява новите оферти. Преразказва ми следната брошурка, която обаче стиска в ръце и не ми я дава все още. Маркетинг като по учебник, ей! Като по български учебник по маркетинг, преписван от западен такъв.



— Добре, скоростите са интересни, но как да сравня? Аз в момента плащам 29 лева за интернет и реално не знам каква е скоростта. И на вашия сайт не го пише.
— Според мен вие имате скоростта на втората оферта — 24 Мбит/с. Момент, ще звънна на колегите да ги питам.

Звъни, пита. Очевидно, няма точен отговор (?!?!).

— Трябва да си спомните на каква скорост се се записал във фирмата, за да ви кажа сегашната ви скорост.
— Скоростта, която съм ползвал през 2004-та година?
— Хм, да, всъщност те скоростите много са се променили от тогава.
— Добре, виждам, че телевизията се предлага от Булсатком. Това означава ли че ще трябва да ми слагат чиния на балкона и допълнително устройство. Както виждате, няма много място у нас.
— Да ще се наложи. Ще има чиния на балкона и едно устройство, но не по-голямо от рутера. Естествено, и дистанционно.
— Може ли да разгледам офертата? — най-накрая му я дръпвам от ръцете. — А как ще плащам. В момента плащам със скреч карта. Отивам, купувам си карта, мога да я купя от много места, изтривам, въвеждам кода и готово.
— Ще трябва да плащате в офиса на Булсатком?
— А къде има наблизо офис на Булсатком?
— Честно казано, не знам, не съм от този квартал.
— ?!?! — Правя изразителна физиономия на недоумение.
— Дайте да влезем в сайта на Булсатком, за да проверим

Въздъхвам, влизам в сайта им и установявам, че имат офис на удобно за мен място.

— Добре, офисът е удобен. Нали разбирате, обаче, че не мога да ви дам веднага отговор.
— Да, няма проблем ще ви оставя контакти

Бърка във фирмената папка, вади тефтерче (?!), на първото листче пише фамилия и мобилен телефон. Къса листчето.

— А служебен email?
— Нямам.

Супер яко. Предлага интернет, няма служебен email.

— Имам личен, служебен нямам.
— Не, не ща личен.

Пожелаваме си довиждане. Аз се сещам за нещо.

— А какво стана с подаръка ми? Нали уж съм лоялен клиент, Коледа? Един месец безплатен интернет?
— Някаква отстъпка специално за вас ли? Ами няма такава.
— Хм. Аз останах с такова впечатление от разговора с колегата ви.
— Не, няма такова нещо.
— Имам и една карта, с която закъснях към две седмици със зареждането в сметката, казахте ми по телефона, че няма проблем, и ще ми я добавите в сметката и още чакам.
— Нищо не знам, ще питам за това. Ще се обадите нали, като вземете решение?
— В момента нямам обективен критерий, по който да взема решение. — намеквам пак, че искам да си знам скоростта, а не да я гадая.
— Е, да. Добре, довиждане. Весели празници.
— Весели празници.

Изпращам го на вратата, но си мисля, че май няма да ползвам комбиниран пакет от тях, твърде много са неудобствата, с които ще ми подменят удобствата в работата с тях.

12 коментара:

Жоро каза...

Мисля, че са те заблудили по телефона. Това заключение си направих, като видях брошурката, след като прочетох статията. Мерна ми се "0 лв за първия месец". Т.е. ако сключиш новият договор за Интернет + кабелна ще го получиш.

Комитата каза...

Да, и аз до тоя извод стигнах, на практика нищо не ползвам като предимство от това, че съм им дългогодишен клиент.

Bruce Wayne каза...

ползваш предимстовот да седнеш първи на промоционалния кур :))))

Bruce Wayne каза...

момчето, което е дошло е на процент, не е виновно че са го пратили да стърже по празната каца..

Комитата каза...

Ама тя дори не е празна! Аз наистина обмислях напоследък да си пусна цифрова телевизия и проверявах някакви условия.

Milena-Irshad каза...

Аз съм супер ядосана на Булсатком и никога не бих предложала на познат техните услуги, нито бих казала добра дума за тях.
Ползвам Мегалан, поне имат денонощен съпорт, наистина и при тях е "Знаем за проблема, колегите работят", но пък проблеми има адски рядко, но дори при малък проблем, ти дават компенсация, а има и нещо много сладко при тях. Звъня на безплатните (всички са има безплатни!) телефони, затварям - ако чакаш повече от 30 сек., се изключва връзката. После те задължително те търсят :)
А това "за лоялен клиент" и пр,е трик, който кофти заблуждава.
Ще ни се да ни взимат за лоялни клиенти, въпреки че в същност сме такива...

Стойчо каза...

Цифрова има смисъл да си пускаш само при едно от двете условия:
1. Имаш от големите телевизори – тогава даже е добре да имаш цифровата, но с малък - няма много смисъл от нея, разликата е незначителна
2. Много ти се гледат програми, които ги има в цифровия и ги няма в аналоговия пакет (напр.немско-езичните или Ал Джазира)

:)

А спектър нет имаха и оптика :)

svetlina каза...

Я пак :) Ходиш да си купуваш скреч карта, за да ти идват такива на вратата :)
Айде весели им празници! Има си интернет доставчици, които са със същите (или по-добри) скорости и цени, пък могат да се плащат през Ипей или Ийзипей и чийто съпорт е технически грамотен. Нет1 имат готин денонощен съпорт, Мегалан са много готини, но ги няма във всички квартали, Оптикком също хич не са зле, хем и телевизията им е супер. Да не говорим, че ако ще пускаш договор за телевизия, по си на сметка да станеш нов абонат на някоя фирма, дето да те зарадва с 6 месеца на цената на 4 или 3 на цената на 2, отколкото тия, дет знаят, че така и така са те вързали... ами... не си им в таргет групата, какво ги интересува, че имаш въпроси :)
Аз проблема с нета съм го решила радикално. Влизам в първия срещнат офис и предплащам за колкото месеци успея, ако може даже, година. Омръзна ми да получавам съботни смс-и, че до неделя трябва да платя или пък в полунощ да трябва да си спра радиото, щото ми е изтекъл срокът за нета.

bgbox каза...

В момента Мегалан е много добра опция обаче не се знае до кога като се има предвид че Мтел ги купиха.

wattie каза...

Цифровата телевизия НЯМА предимство ако не си пуснеш HD каналите (но там плащаш яко). Разделителната способност на аналоговата телевизия и качеството е едно и също.

Аз бях на Евроком аналогова телевизия, сега сe казват Близу. Плащах 16, после 18, 20, последните сметки ми вървяха по 22 лева на месец. Един ден ми се обадиха и започнаха да ме зарибяват за цифрова. Преклоних глава и се съгласих - отидох до офиса и си избрах плана от 10 лева на месец (40 телевизии). Сега си имам старата аналогова телевизия + цифрова на повече от двойно по-ниска цена. Всъщност цифровата телевизия въобще не я пускам - дори смятам да прибера декодера в кашона. Разлика в качеството НЯМА.

Иван каза...

Добре дошли в света на услугите... в България! :)))

Даниел каза...

Благодаря за информацията!!! Сайта е много хубав - ще си го запиша.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)