вторник, ноември 30, 2010

Къде сте феминист(к)и и борци срещу сексизма? КЪДЕ СТЕ?

Къде сте феминисти и борци за равноправие?



Снимката е от тази сутрин и т.к. е правена с телефона, докато чаках червеното да ви кажа какво има на рекламата:
Полугол мъж с ясно видими вторични полови белези (брада, брадичка, плочки) при нечовешки условия на труд (посред зима и без работно облекло) влачи шейна с жена.

Къде сте борци! Няма ли да сезирате Комисията за защита от дискримаация, Амнести интеренешънъл и омбудсмана???

Отказ от отговорност: в предишната статия от нашия блог (Поправителен по демокрация) авторът беше обвинен в коментарите, че статията е манипулативна. С цел избягване на това обвинение, а и съм сигурен, че горния текст ви се струва манипулативен, пиша и този Disclaimer: гоце е гъз.

Още един отказ от отговорност: не познавам жив човек на име гоце

27 коментара:

Михаил каза...

Дано за компенсация да сложат и билборд с обратната реклама:
Полугола жена с ясно видими вторични полови белези (без брада, големи... знаете какво) при нечовешки условия на труд (посред зима и без работно облекло) влачи шейна с... все ми е тая с какво.

Събина каза...

Моля, моля, сложи му балонче с " И гол в снега, ша та тегла, ма!" и си е чист мачизъм това! :D

Стойчо каза...

И аз се надявам да сложат като компенсация обратната реклама - и понеже смятам, че дамите все пак не заслужават това жестоко отношение (баси! гол, в студа!) мога да допусна снимката да бъде от Хаваите ;-)

Сабина, не е мазчизъм, а феминизъм – магазинът е за дамско облекло

Стойчо каза...

Аз лично се почувствах унизен от това използване на мъжкото тяло за рекламни цели :D

Belomore каза...

Е, то е ясно, че гоцэ (уточнявам правилното изписване на пиздонима) е нежив.

Undead. :)))

Стойчо каза...

@ Беломоре, абе немам клавиатура като хората ;-) Благодаря за уточнението :)

Не исках да съм манипулативен и затова го написах в прав текст, за да е ясно :)

Bla каза...

Equal rights, my ass. And my dick.

Hexemexe каза...

Де е тая снимка да ида да погледам, бе? Писна ми от голи мацки. Не съм феминистка, а ако някой в случая ще се жалва от сексизъм, то трябва да е мъж, или поне с такава ориентация.;)

wattie каза...

Духовито

Николай каза...

Е, как къде - стоят си вкъщи и си мечтаят чичкото да повози и тях :) Феминизъм, феминизъм, но природата си иска своето.

Зелен Бетон каза...

Няма смисъл от сезиране. Гадовете (гадките?) са се застраховали: сложили са снимката в голям червен контекст с големи бели букви, който гласи "Я си плейвай лайфа!" ;)

Мен ако питаш, това е много йезуитска провокация към нас, плахите противници на войнстващия феминизъм. Искат да ни подмамят да се оплачем, за да ни победят и после да ни се подиграват. Но ниц, няма да им влезем в капана! Никакво сезиране!

Само можем да отбележим язвително че, в горепосочения плей-лайф контекст, няма особено значение от пича, мацето и шейната кой колко е облечен, кой върху кого е и кой кого тегли – все е купон. И в този ред на мисли щеше да е по-креативно, примерно, те двамата да са съблечени и един върху друг, а само шейната да е облечена и тя да ги тегли... :D

Стойчо каза...

@hexemexe, с удовослтвие ще ти кажа къде е, но да не те обвинят феминистите после, че си тъпа лелка? ;-) Една позната я бяха нарекли по подобен начин в аналогична ситуация (без майтап)

Пък и нека оставим малко вълшебство в тази реклама ;-)

(хареса ми блога ти :)

@Николай, абе като го гледам юнака – не е чичко, ами си е в малко след тийнейджърска възраст (не съм сигурен – не разбирам от мъже) ;-)

@Зелен бетон, харесва ми как мислиш :)

Стойчо каза...

@wattie, благодаря :)

@hexemexe - и аз това казвам: като видят разголена мадама - се жалват, ама като видят гол мъж – си траят. Това мога да го приема.
Но не мога да приема демагогията, че когато се жалват го правят „принципни“ позиции, а когато не се жалват – „принципните“ им позиции изведнъж се изпаряват.

venelin каза...

Всичко е плод на прекалено свободно време! За пръв път попадаям тук, но искам да изкажа мнение.
Мъж не би написал такава статия, както и жена. Причините са обясними за по-образованите.
Остава автора да е "мека китка", завиждаща, че не возят него/нея в шейната.
Това исках да кажа!

Belomore каза...

ОК, сега по-добре ли се чувстваш?

Някакво остатъчно пристягане някъде?

Стойчо каза...

@Беломоре, на това му се вика You make my day! :D

Стойчо каза...

Бях сигурен, че текстът е манипулативен (шъ умръ, чесно... ):D :D :D

wattie каза...

"Ние трябва да казваме истината, истината и само истината. Но - не цялата истина."

д-р Паул Йозеф Гьобелс


Когато някой ви обвинява в "манипулация" (подчертавам), то това не означава непременно, че всичко казано от вас е "лъжа". Няма равнозначност между манипулацията и лъжата. А ако тръгнеш да ги степенуваш - край няма да хванат.

Надявам се думите на Гьобелс да ти подскажат нещо за живота и това "какво се яде и какво не". Ако не стане, то жалко...

Пламен каза...

Чувствам се сексистки експлоатиран от тази реклама. Ще подам оплакване в Комисията за защита на конкуренцията, Българския хелзинкски комитет и Европейския съд, ще измрънкам на бат Бойко и ако всичко това не даде ефект и създателите на рекламата не бъдат обесени на площад Батенберг, ще сезирам OpenlyFeminist!

Стойчо каза...

@Пламене, и аз се надявах на отворения феминист, ама не би... ;)

@wattie, не беше нужно да превеждаш на български, можеше да го копираш на оригиналния език – тука повечето го разбираме. Но ми харесва какви книги четеш, откъде я взе на български? Че аз още не съм попадал на книги от този автор?

wattie каза...

Специално това, което съм цитирал го има и като за теб - в уикипедия. Иначе книгите ги има и в библиотеката. Който ги потърси ще ги намира. Който не ги търси - не ги и знае.

Стойчо каза...

Знаех си, че снимката на гол мъж ще предизвика ровене в библиотеката какво е казал Гьобелс, знаех си...

wattie каза...

Тази статия? Не, точно тя ми е напълно безинтересна. Обикновена ежедневна пазарна чалга. Тук ме заинтригува само опита за проява на чувство за хумор.

Стойчо каза...

Радвам се, че разбираш :)

Анонимен каза...

На феминистките трябва да им се забрани да раждат и да възпитават деца и трябва да бъдат умъртвявани по всевъзможен начин. Скинари къде сте, спрете да биете циганите - почнете да трепете феминистките.

Стойчо каза...

@анонимен, хапчетата пи ли си на време?

Анонимен каза...

Защо ми се струва, че се виждат белите гащички на момичето ???

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)