сряда, ноември 10, 2010

Кога беше по-евтино да се гледат прасета?

Поредният тъпизъм гръмна в българските медии, та се наложи спешно да се измисля PR атентат срещу светиня му - генерал-лейтенант доктор Борисов, че да млъкнат малко критиците или поне медиите да спрат да му обръщат внимание.

(Изпрати SMS на кратък номер 166, за да съберем 400 000 евро за Цветанов.)

То не беше толкова отдавна, когато другарят Станишев от парламентарната трибуна обясняваше коя година колко кисело мляко можело да се купи със средната заплата.

А Бойко от Италия нагло открадна закуската на БСП. А именно – открадна от червената партия най-милото ѝ – култа към Тато и евтините хранителни продукти отпреди 89-та година, любимият допинг на червените симпатизанти.

Склонен към театралност и към бомбастични изказвания премиерът заяви в предаването „Директно с Карбовски“:

Бойко Борисов: ...защото една стотна от това, което е построил той за България и което е направено за тези години да направим, да достигнем икономическия ръст на тогавашната държава, би било огромен успех за всяко едно правителство.
Водещ: Харесва ли ви, че ви сравняват с Тодор Живков?
Бойко Борисов: Не, не ми харесва, защото сме несъизмерими.
Водещ: Мислите, че той е по-голям от вас?
Бойко Борисов: Фактът, че 20 години след падането му от власт никой не го е забравил показва, че доста неща са били направени. А е и факт, че 20 години ние приватизираме, ние само приватизираме това, което е построено до тогава.

Както и да го въртим и да го сучем, Бойко изтърси едно голяяямо .. гаф. И пред европейските партньори, и в България.

Забравил ли е кой уби дядо му?

Как би ви прозвучало днес румънският премиер да започне да превъзнася Чаушеску (... защото една стотна...и така нататък) .

Вместо просто да си признае известна склонност към преувеличаване и търсене на театрален ефект, генерал-лейтенантът насъска обслужващите медии да обслужват тезата му.

И вестник „Труд“ показа, че не лапа залудо и ще оправдае доверието. Отвърна на удара веднъж и още веднъж.

Да ви споделя някои съображения –  знаете ли например коя беше най-популярната храна за животни по времето на комунизъма?  А? Някой вдига ли ръка?

Най-популярната храна за животни беше хлябът „Добруджа“. Пред хлебарницата в селото на баба ми се виеха гигантски опашки на които съм висял с часове, и с баба ми влачехме огромни торби, пълни с хлябове, защото имаше цял двор с кокошки да се хранят. Понякога хлябове се отпускаха под бройка на човек, тогава и двамата стояхме на опашката. А много хора гледаха кокошки, прасета и всякаква живинка на село (Каква икономическа ефективност, Господи! Само един процент да имахме от нея!), защото на село месо не продаваха (а откъде данни за консумацията - загадка), ама хич, в града искаха да ядат и през зимата, а всичко останало (сапун, ножове, хавлии, покривки, одеала, чанти, безалкохолни и т.н.) на село беше просто дефицитно. Хлябът беше на дотации и затова беше толкова евтин. Същото важеше и за повечето стоки от горния списък, особено за прясното мляко. Така че, за да се направи коректна статистика за потреблението от хора, трябва от горните цифри да се извади консумираното от животни. Да помогна – аз, баба ми и леля ми изяждахме заедно по един хляб на ден.

Сега, прави ли са другарите и Бойко, че животът едно време беше по-добър? Да, по-добър беше, но за прасетата, защото само на тях им стига да си имат кочинка да се въргалят, хляб, мляко и други продукти с произволно качество. Прасетата не искат задгранични паспорти, не чакат за опашки за цветни телевизори, не си пускат дълга коса и слушат каквато музика им пуснат. Не се отегчават от телевизията и от партийните мероприятия, не четат вестниците с двойна употреба (като тоалетна хартия) и нямат претенции, освен на Коледа.

Докато за хората беше по-сложно.

PS. Богата реколта от линкове по темата:
Борисов иска да построи поне 1/100 от това на Живков. Значи слизаме под Третия свят (Иван Бакалов)
Thank you, Ronnie (Благодаря ти, Рони), (Никодил)
Сори, копелета и честит 10ти ноември! (Нервната акула)
10 ноември и поколението дезертьор (Иво Христов)
Парафин с конец или как (не) излизаме от стопанската криза (Радан Кънев)
10-ти ноември 1989, Генади
Ноемврийски вълнения, Краси
Десети на 21: американско пълнолетие, Светла Енчева
REMEMBER! ПОМНЕТЕ!, Борис Тодоров
Ех тая Демокрация, Свилен Милев

37 коментара:

Лилия каза...

Моя сопанин добре си ме гледа и сега. Аз съм щастлив прасчо

Vesela каза...

Много любопитно как консумацията на месо е била по-голяма, като го нямаше. Всъщност, можеше да се купи единствено пиле, а друго месо - ако имаш стабилни връзки (или в месарница, или в "Родопа" както се казваха месопреработвателните заводи. Имаше такъв виц: Преди Девети на магазина има табела "Бай Ставри", а вътре месо, колбаси, маслини и т.н. След Девети табелата вече е "Месарница", а вътре - само бай Ставри.

fon каза...

Не съм сигурен, какво точно се демонстрира с това сравнение за консумацията, затова ще подмина втората половина на поста. Но по отношение на постигнатото от Тодор Живков, не мисля, че може да има съмнение, че - примерно - е построил НДК, което е абсолютно невъзможно да се построи в съвременната ни държава. То не може дори да се поддържа на нивото, на което беше.

Дали Тодор Живков е убил дядото на Бойко Борисов? И дали мразейки, трябва да отричаме и постиженията на това, дето го мразим?

И защо винаги, ама винаги, когато се заговори за каквото и да е положително от комунистическото минало, се намира някой, дето да започне да обяснява, какво лошо нещо е това комунизъм? Бозата беше 6 стотинки - аа, ти знаеш ли за лагерите в Бяла и Скравена? Можеше да не знаят родителите ти къде си цял ден - аа, ти знаеш ли за ДС която убиваше интелектуалците на България? Имах щастливо детство - аа, ами ти знаеш ли за промиването на мозъци в училище и как всички сме подготвяни за Партията?

Ами да, всичко това го знам. И? Да се разплача ли, или да се запеня?

Disclaimer - не гласувам за БСП, не съм бил член на партията и не съм агент на ДС.

wattie каза...

"Антикомунизмът", който използвате ви прави по-тоталитарни от вашите тоталитарни опоненти.

Вярно, млад съм и спомените ми "отпреди" не са толкова меродавни. Но имам семейство, от него също се черпи опит. И той е еднозначен - НЕ сме били гладни. Никак!

Преди се редихме на опашки за някои продукти като банани например. Голям праз - сега се редя на опашки в банката, за да си предоговарям кредита. Също и на ескалатора в Мол-а, защото други адекватни места не останаха. За задръствания във вид на опашка да не говорим. Опашките не са проблема нито на "комунизма", нито трансформацията им сега - хората са стадни животни и винаги се тълпят.

Проблемът на "комунизма" беше липсата на определени стоки. По същия начин проблемът сега е трагичното качество на всички стоки вкупом. Проблемът на "комунизма" беше гигантичната администрация (още в зародиша на сталинизма Троцки я нарича "административен абсолютизъм"). Проблемът сега е гигантичното разрастване на търговията и прекупвачеството, което задуши едновременно и производството и консуматорите (което от своя страна уби социалните сфери като образователна и научна среди). Така, че и едното, и другото си имат лошите страни. Факт е - ето например в твоя блог има едновременно лоши статии за "соца", както и лоши за "гадното ГЕРБ сега, гадното Станишев, гадното подслушване и т.н.". И от тази гледна точка ВСИЧКО, КОЕТО КАЗВАШ Е ФАКТ, НО (!!!)...

wattie каза...

... за "диалектика" чували ли сме някога? Наличието на "теза" и "антитеза"? Защото ако не разглеждаме антитезата, то се оказва, че казваме на сивото - черно или бяло. Това вече е тоталитарна пропаганда, що се отнася до политиката! Такава не може да е нито "дясна", нито "лява". Тя е просто вредна! Води до диктатура - независимо дали ще я наричате "добра" или "лоша" според вашите разбирания.

НЕ отричайте лошите страни на предишния режим! НЕ отричайте обаче и добрите страни на предишния режим! Това е единствения шанс да изградите един добър режим тук и сега! Ако не наследяваме добрите неща, а наследявате само лошите, то винаги ще си живеете в помия! В каквато впрочем неслучайно живеем сега...

Бойко Борисов честно казано ми е общо противен и антипод на това, което трябва да се нарича "политик". В случая обаче дори ми хареса.

А личните драми на Комитата и целия български народ около него са ясни за всички. Ти Комита си имал несполука пред 89г, а сега нямаш. Някои имат тази несполука сега. Не ги обвинявай, че харесват времето, в което са живели по-добре. Това е тяхно право! Първосигнално човек мисли именно така - според тоягата и моркова. В "комунизма" някои ядоха морков, а сега ядат тояга. И обратно! И междинен вариант. И въобще несъпоставим има. Светът е шарен, а не е разделен на "добро" и "лошо".

Щом ти даваш примери със себе си, аз ще дам с мен. Честно да ти кажа дали в магазина има банани или няма, мен не ме вълнува при положение, че нямам пари да си купя банани. И пак казвам - преди никога не съм бил гладен. Преди никога не е ставало дума да се чудиш откъде да намерим пари за съществуването си. Дори в началото на 90те по време на кризите - бях нахранен, не мислих за парите си. За нещастие се редих по опашки, за да се нахраня. Сега пак съм нахранен и не се редя на опашки в магазина. Но се редя на един друг вид опашки - опашки за пари. Не виждам съществена разлика в това редене. Все нещо "няма"! И ако искаме да "има", то не трябва да рутим, рушим и заклеймяваме.

Да, преди всичко беше силно количествено ограничено и не беше лъскаво. А сега редовно ми се случва да си броя стотинките в джоба, защото съм решил да не работя в кол център (т.е. част от следващата вълна безработни), а да върша сериозна научна работа. Последното е пряко следствие именно от хората като теб, които окупираха тогавашната опозиция и радикално задраскаха всичко от предишния строй... включително добрите практики в науката ни (казвам го само като частен случай подкрепяйки примера си).


Спрете да мерите неизмерими неща и започнете да мислите градивно!

Комитата каза...

Айде стига на черното да казваме бяло. НДК и баба знае да го построи с нефтени дотации от СССР и няколко милирда дългове, които още ги плащаме. А соц. опашката няма аналог днес, освен задръстванията. Нормално беше да се виси на опашка часове наред и то през ден. И беше нечовешка мизерия, естествено трябваше да видиш нормална държава, за да го усетиш.

Георги Павлов каза...

Много ми е интересно откъде са данните за потреблението през 1989г.
И дали става въпрос за потребление или за производство. Има голяма разлика, нали се сещате?

Георги Павлов каза...

Апропо, слепи ли сте?
Построено е не 1, а 10-тина НДКата, ама във формата на молове и офиси.
Сори, ама културно-масовите прояви бяха заменени с шопинг :-)

НДК е 100 000 кв.м.
Само The Mall e 66 000 кв.м. Офис комплексът към него (ЕТС) е 72 000 кв.м., а този пред него е 54 000 кв.м.

И всичко това се построи без национална мобилизация и без Григор Стоичков :-)
А, и без пари от бюджета!

Laleelay каза...

Леле, такава защита на "доброто старо време при бай Тошо" не очаквах при тези коментари.

Много се радвам да ми доказват количествено колко "сме били по-добре".

Хайде да погледнем и другата страна на монетата:

- хора в затвори и лагери
- прогонени от България "невъзвращенци"
- ограничение за придвижване вън от България
- липса на лични права

Ало, събудете се! Говорим за държава която репресира собствените си граждани!

Вие за колко килограма месо, мляко и олио на година сте съгласни да умре 1! човек в лагер? И ще е по-добре, нали, щото ще има повече месо! Пък този човек не го познаваме..

А, пропуснах - то и сега ни избиват и ни бият в полицията. Не, не е същото. Има разлика между престъпление извършено от престъпници и престъпление извършено от държавата. Та, колко казвате, са системните жертви на държавата в последните 20г.? Колко врагове са избити? Колко са затворени? Колко са осъдени като предатели и им е открадната Родината?

Аз за вас не знам, но не съм съгласен за 100кг. месо на година да одобрявам такава държава.

Комита, прав си с последния параграф за свинете и хората.

Анонимен каза...

Я,и тук имало червени гьопферени,които ме ОООбеждават колко било хубаво,как *били нахранени* при соца!Просълзих се!И к,во ядяхте бре,амсалаци?Три вида хляб,на първо място *типов* и *добруджа*,*шпек* и *амбарица* продаден под тезгяха/ако имаш познат/,иначе онова прочуто творение*кучешка радост - студентска наслада*.Хайде да не продължавам,че още помня как синът ми се радваше на бананите в крайпътната лавка в Унгария през 1989 година.

Стойчо каза...

Всъщност хамбургския салам беше деликатес (ако някой изобщо се сеща какво е хамбургски салам днес), а луканката пак беше между 12 и 16 лева килото (при заплата на главен инженер в предприятие около 300 лева (80те години). Колкото и да деноминираме парите – пропорцията е 300:12 и лесно можем да го сравним с днешната пропорция.
Олиото започна в моите спомени с 1,60 (когато главния инженер взимаше 250лв)
Историята с хляба мога и аз да потвърдя, но прасетата често се хранеха изобщо с хранителни отпадъци (от стола или ресторанта)и този месен „стандарт“ днес се опитват да ни пробутат под името Стара планина


А чалгата – тогава тя се казваше „сръбско“, а балерините играеха ролята на манекенките днес.

Единственото хубаво на социализма е, че някои хора са ходели по гаджета тогава и горчивата истина за носталгията е, че точно този сексуален подтик неволно се предава на защитниците, които не са го преживявали.



Та в личен план: социализмът за мен беше по-добър от днешното време, защото не носех очила, „не познавах“, но вече „исках да познавам“ момиче, а най-важното: ИМАХ КОСА.

Ognian каза...

Да се обяснява на гранитните глави това , че "великите строежи, добиви, доходи, благоденствие и пр." на любимият им Живков са постигнати ВЪПРЕКИ НЕГОВОТО МЪДРО РЪКОВОДСТВО е непосилно занимание. Оставете ги да си живеят в измисления свят и да измерват чувствата си през стомашно-чревния тракт. Единствената пълноценно функционираща час от организма им.

Анонимен каза...

Радост Славчева-
Аз съм по-голяма от вас.Имам 26 години живот по " златното" Живково време и мнението ми е от първа ръка. Или впеяатленията ми. Само хора от номенклатурата, които са се облагодетелствали от соц. режима могат да говорят колко хубаво време беше. Моите родители с 2 учителски заплати си позволиха 2 пъти почивка на море- това за близо 40 години трудов стаж. Месо ядяхме само на големи празници. Влизането в сладкарница беше на няколко годидни веднаж. Баща ми така и почина преди да си изплати заема за жилище.
Но това не е важно. Това е за търбуха. На баща ми му забраниха да пише на своя чичо,който по време на 1- св. война е останал пленник във Франция. След дълги години установил се в Барселона издирва децата на брат си. Не му писахме - била вражеска държава- сага нищо не знаем за него. Баща ми е бил трудовак- неблагонадежден.
Така , че другари от номенклатурата знаеме че за вас беше по- добре и потребявахте повече, но не и за нас, не и за нас!

Glacierise (a.k.a. Hristo Velev) каза...

Оправдаването на диктатура, която безогледно нарушава всички права на гражданите си, заради луканки, е достатъчно показателно за защитниците й :)

Sash каза...

Аз съм от щастливците, дето не са били репресирани по време на комунизма. Също и семейството ми - твърде незначителни сме били сигурно. Но и за миг не се поколебах, когато вече имах възможност да гласувам, че трябва да се промени животът ни. Всеки път и до сега. Много е прав Комитата за прАсетата.

Колкото до качеството на това, което ни се предлага сега то не иде от липсата на комунизъм сега, просто такива са времената, тогава, когато ние сме яли чиста природна храна и "на запад" също. Само дето при тях я е имало, а тук беше "дефицит". Те, ГМО-тата и Е-тата сега ни сполетяха... и нас, и тях.

Най ме е яд, че копираме само плявата от постигнатото на запад. Т.нар. свобода ни докара пуканките в киното

wattie каза...

Пич като е толко гнусно всичко "предишно" ще ти подаря кирка. С нея отиди и изкърти тротоара пред вас. Гнусен комунистически тротоар! Направен с мръсни чужди нефтени, златни или лайняни пари. Гнусен тротоар - да бъде унищожен!

После отиди в банката и вземи весел кредит да си направиш нов тротоар.

Същото направи и с гнусното, грозно панелно жилище на майка си и баща си. Запали го, изтегли си кредит и ги прати да живеят в новия свят.

Кирката ще бъде безплатно дарение от мен. Аз ще си я отчисля от данъците.

wattie каза...

Дали се редя за пари или за хляб ми е все едно!

wattie каза...

++ коментар от приятел: "Нека съборим и египетските пирамиди. Те са плод на отвратителен робски труд"

Ако навремето теорията бе изкривена от Ленин така, че да отрече всичко предишно и да започне да гради комунизма чрез революция на унищожението, то вие в момента строите капитализъм на същия принцип. Еднакво неприятни сте ми и вие и те.

Sash каза...

Тия па мръсни капиталисти без тротоари си ходят - у Лондон и Париж - садЕ кал...:)

wattie каза...

Sash - аз не съм казал друго. Изтегли си кредит, ходи по нов тротоар към светлото бъдеще.

Николай каза...

И за какво ми е тоя евтин хляб, ако "утрепат" в некой лагер?

П.П. Thumbs up за Георги Павлов.

wattie каза...

Да, толкова много утепани българи има по лагерите, че народа ни затова е в демографска криза. Казвам това с ирония въпреки, че големия брат на дядо ми е лежал пет години в Белене под строг режим, просто защото прадядо ми е имал магазини в София. Ето накарахте ме и това да кажа въпреки, че съм заинтересован да не го правя. И го казвам само и единствено защото цялата тема с "лагерите" е чиста манипулация. Всяка смяна на режима репресира малко или много застъпниците на стария режим, които биха попречили на новия. Абсолютно по същия начин, по който вие например заклеймявате инакомислещите хора, които не подкрепят вашия режим, под общ знаменате "комуняги".

Е не съм комуняга в смисъла, който му влагате! Освен това съм радикален противник на простотията, неграмотността и "свободата на глупостта". В този смисъл по-скоро съм крайно-десен фашист, защото определено изпитвам силни чувства на расизъм към някои хора, особено тези в сегашната власт. Антипод съм на комуняга в смисъла на думите, които влагате вие в тази дума.

Комитата може лично да потвърди част от казаните от мен думи от по-горе.

Sash каза...

wattie, там е разликата, че днес инакомислещите не се заклеймяват, могат да си изказват мнението свободно и няма да отидат в Белене за това

wattie каза...

Още по-лошо. Сульо и пульо манипулират общественото мнение и говорят глупостите си "свободно". И това е единствената свобода, която имат - всичко друго е рестриктирано. Нация от арменски попове и съответните им оплаквачи. Гротеска!

wattie каза...

А иначе за заклеймяването - да, заклеймявате. Аз например лично бях заклеймен в тази дискусия. Аз съм "червен гьопферен" явно. Например. Едва ли не. И още нещо - тази "свобода на словото" я има само в интернет - в информационната клоака. На т.нар. "форуми", където се дискутират нещата "сериозно", речите са предварително готови, а "гостите блогъри" са предварително подбрани. Включително самият аз съм бил подбиран за подобни срещи. Мартин Димитров ако не се лъжа използваше един готин лаф за изборите - "свирен мач". Не знаех, че всъщност всичко е такова. Сега знам.

Живеете в "свирен мач". И добре играете в него.

Sash каза...

Защо се чувстваш заклеймен? В коментарите има и такива, на хора, които мислят като теб, просто другите са повечко, това е...

Смятам свободата като това да бъдеш добре приет, въпреки мнението ти.

Аз пък не смятам блоговете и форумите за информационна клоака, напротив - който търси намира там най-ценната за себе си информация там. Ако така мислиш - защо си тук?

И последно ЕнтелЕгентния човек трудно се поддава на манипулации. Това, за което си прав е, че масата играе по свирката на свирените мачове, да се надяваме, че и това скоро ще се промени...

Комитата каза...

Мога да потвърдя радикализма на wattie. За съжаление твърде объркани са в България понятията „ляво“ и „дясно“, за да свидетелствам еднозначно за крайно-дясната му същност. Но е бил арестуван за дейността си в групи, определяни като „крайно-десни“.

wattie каза...

Каквито са хората - такава е и демокрацията.

Вие явно се делите на лагери на добри и лоши. Значи и демокрацията ви ще е такава. И следващия път не се чудете, че новото правителство ще плюе по старото и ще го обвинява за всичко. Вие в момента правите същото. На това сте научени. Правителството прави това, което е популярно сред хората.

wattie каза...

А отделно за "ляво" и "дясно" - тази тема дори не ми се подхваща. Когато някой каже, че е "десен" и после си изложи тезите за света - тогава наистина става страшно. Тези, които се пишат "леви" са доста по-обосновани принципиално. Но и двете групи просто блуждаят в пространството и не знаят какво искат.

Рядко намирам човек с ясна и точна позиция. Комитата е такъв. Е, неговата типично капиталистическа, та дори леко либертарианска позиция не ми допада и затова пиша. Не, този блог не е клоака - той е място, където обикновено може да се обсъди нещо. За разлика от масовите клоаки, в които не може да се обсъди нищо. Последното вие го определяте като "свобода". Аз го определям като "простотия".

wattie каза...

И сега любимата ви тема - големият "антикомунизъм". Гънете се, пъчите се, но от устата ви излизат две основни точки:

1. Той е утопичен
2. Той се провали

И двете естествено вярни! Първата очевидно вярна, защото всяка крайна идеология е утопична. Но вие явно замаскирате разликата между теория и практика. В теорията говорим за идеализирани обекти, а в практиката такива няма. Следователно в политиката винаги се говори за "посока", а не "реална реализация".

Колкото до втората точка... тя е сложната. Много сложна. Едните казват "това не беше комунизъм". И от там се започва една сага на плюене, хълцане, закани, обиди, ирония... И много "практически примери". Затова тази точка, колкото и смехотворна да ми изглежда, няма да я коментирам.


Виж, когато говорим за реална идеологична критика на капитализма - там комунистите са написали томове научна литература. И не, не става дума за тоалетна литература като повечето пропагандни материали в пресата, а говорим за същинска философия. Нещо, което сегашното капиталистическо общество НЯМА.

wattie каза...

Ще завърша с темата с личната драма - аз съм човек, който много харесва Паул Файербенд. Не защото споделям възгледите му напълно (той е умерен анархист), а просто защото му се възхищавам като единствения философ, който е бил заплашван със съд в САЩ. Да, "страната на свободното слово" го прокуди от Калифорнийския Университет и той е доживял живота си в Швейцария. Направете си изводите сами.

Та споделяйки част от възгледите на Файербенд, аз със сигурност определям себе си като строг индивидуалист. Не мога да работя в екип и това го казвам в прака конфронтация с предишното си мнение, в което нескрито хвалих комунизма като идеологична система, а тя очевидно се основава на колективизацията.

Най-простичко го е казал Михаил Булгаков - всеки трябва да си върши своята собствена работа, там където е компетентен. Моята "свобода" е "свобода да върша работата, за която съм компетентен". Моята политическа система не е ляво или дясно - плюя на тях, защото това са думи с кух смисъл, практически мъртво родени. За мен не е важно каква е системата, дали сме леви или десни, за мен е важно всеки човек да върши СМИСЛЕН ТРУД. И когато видя, че плодовете на положен смислен труд се рушат - тогава ставам нервен и бесен, дори радикален.

wattie каза...

Последно - да, днес "инакомислещите не ги пращат в Белене". Просто защото пропагандата от Гьобелсов тип в комбинация с методично оглупяващ и масово необразован народ доведе до автоимунна защита от инакомислие. В този смисъл всички са свободни да говорят. И всички говорят едни и същи глупости. Няма проблем за властта, следователно няма "Белене".

Сега всички виждат капитализма като "края на историята" и никакъв разумен научен довод не може да го промени. Този строй се самообожестви точно, както навремето са го направили фараоните в Египет. Това е една система, която спря своят прогрес и се насочи стремително към активиране на механизми за самосъхранение. Тя не желае да си признае грешките и не желае да се реформира. В същия момент затъва в кал до шия все повече и повече. Именно така балона ще се спука в един прекрасен ден - с тежка криза, глад и мизерия дошла "от никъде". По същия начин баща ми 1988г. е имал предложение за работа в чужбина и е отказал, защото "комунистическия строй в България изглеждаше непоклатим и ме беше страх какво щяха да направят с жената и децата". Е, сега другари живеем в един непоклатим строй. Дано не се спука "по нашето време". Дано, ама надали...

wattie каза...

Българския преход беше преминаване от "административен абсолютизъм" към "търговски абсолютизъм". И търговците и администрацията са еднакво вредни за обществото паразити, които не произвеждат полезен продукт.

Поздрави и лека нощ.

marfieta каза...

wattie, какъв ти е проблемът бе, човек? @_@ Държиш се така, сякаш авторът на статията еднолично е направил нещо много лошо, което неизвестно как ти е повлияло много лично. Ами такъв си беше социализмът, както е описан. Щеш или не, това е положението. И няма нищо общо ни с тротоарите, ни с бордюрите им. Всъщност... Не, няма значение.

Анонимен каза...

добре написан материал, но смятам че е полгеднато едностранно, в недалечното минало имаше и добро и лошо, и избообилие (последните години преди прехода към демокрация) и наистина доста лишения. Що се касае до диаграмата с потреблението на някой хранителни продукти на глава от населението смятам че по скоро отразява реални факти и в по-малка степен измислени неща, нетоговарящи на истината. Несъществува правилен строй! Светът ще се промени коренно към мир и нормално съществуване за близо 100 процента от хората на земята когато мисленето, съвеста и морала (нямам предвид заклемяващия католически или комунистически морал)на хората достиганат ония висоти които да обезмислят съществуането на съдебна система и много други неща в последствие.

Стойчо каза...

„и избообилие (последните години преди прехода към демокрация)“ – абе сигурен ли си, че си бил в съзнание точно между 85 и 90-а? Или все пак говориш за Западна Германия ;-)

обслужваме пожарогасители каза...

Сега мога да кажа, че проблемът сега е гигантичното разрастване на търговията и прекупвачеството, което задуши едновременно и производството и консуматорите .Толкова голямо и богат пазар предразполага и към какви ли не евтини трикове само и само да привлекат потенциални клиенти.Важно е да не се поддаваме и да четем преди да купуваме каквото и да е било.Много благодаря за тази статия, беше ми от голяма полза и е добре да има човек къде да каже своето мнение.Може ви и аз бих казала, че определено изпитвам силни чувства на расизъм към някои хора, особено тези в сегашната власт. Но все пак живеем в свободна страна и виждаме че всеки си прави каквото поиска и както го иска.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)