петък, октомври 01, 2010

Нежни души

За българина може да е самохвалко, за мен това бяха изключително трудни преговори. В 3 часа през нощта аз ги изгоних. В 3 през нощта. Кой ще ми плати това здраве, щом така ми говориш? Кой ще ми плати това здраве?

...

Щом не ме харесвате. Искате друг, изберете си друг. Аз толкова много. Давам си здравето и нервите. От сутрин до вечер. Толкова много. Намерете, който може повече. 20 години карате по магистрали, играете в спортни зали, возите се на метро, всичко ви е О.К. Аз това мога, това ще направя, докато ме търпите. После си избирате някой да ви отвлича, да ви язди и да викате, че е успешна борбата с престъпността. (смее се) Ваша работа. Аз толкова… За тебе съм самохвалко, за мене съм вече един истински преуморен човек, вследствие на изключително много ангажименти и работа.


Така спонтанно възкликна сегашният премиер в ефира на една ръбата телевизия (Канал 3).

Проявите на слабост (или раздразнителност) никога не играят в полза на политика, пък дори и това да е старателно изиграна сценка.

Предната емоционална изцепка с трагични последици, която помня, беше издънката на Петър Стоянов с папката на Богомил Бонев, която му струваше втория мандат, и а на нас – малко по-остро влизане в завоя на историята. (Врътнахме няколко наказателни обиколки).

Бойко си прави сметката да направи извънредни избори и да управлява тоя път без „подкрепящи“. Хубаво, ама хленченето може да му скрои лош номер, а и хората, които са притеснени от управлението му са нараснали двойно в последната година. Може да стане и по-зле в парламента.

Тъй че, по-леко, бате Бойко, с емоциите.

Сега всеки и навсякъде по света знае - големият мачо мъж можеш да го разревеш, ако не му признаваш старанието (както аз бях в четвърти клас, когато се сърдех на географичката, че не ме изпитва, а аз толкова бях учил). Всички, които трябва да водят преговори с България, си водят записки.

Честито.

PS. А здравето кой ще му го плати? – та няма ли доверие на здравната и пенсионната реформа които провежда в момента ;-)

PPS. И Радан прави съвсем уместна констатация – то ние и преди знаехме че реформите са трудна работа, особено в здравеопазването. Какво се опитват да ни кажат „свидетелите“ на кризата? Да проявим съчувствие, понеже изведнъж са разбрали, че са посегнали към голям залък? Правителството на малцинството предполага по-отговорно поведение.

18 коментара:

Galarad каза...

Не съм сигурен, че ББ би "изиграл" подобна сценка. Теория на конспирацията ми е малко в повече.

Дефинитивни изказвания от типа "Проявите на слабост (или раздразнителност) никога не играят в полза на политика" са голяма глупост. Думичките "винаги" и "никога" не трябва да се употребяват с лека ръка, защото обикновено се оказва, че изключенията са достатъчно, за да е невярно твърдението.

Аз не виждам проблем с емоционалното изказване на ББ и съм убеден, че изказването е искрено. ОК е да се критикува, но защо с такива изразни средства? Хленчене, да го разревеш... Звучи ми, сякаш би получил голямо удовлетворение, ако наистина видиш ББ да плаче, или да е емоционално сринат. Яко.

Стойчо каза...

Не знам как трябва да е, но действащ министър-председател не може да си позволява публични моменти на слабост или умора. В крайна сметка – ако си уморен, ами почини си! Безотговорно е уморени и болни хора да работят тази работа

Досега не сме имали такъв случай с действащ премиер. Не отричам човешкото му право да е уморен и изтощен – всички сме така – ноооо лидерът няма право на това. Все едно ротният ти командир по време на война да е уморен и да го мързи? Как ще се чувства войската, а?

Мачизмът му е простим, умората и мързела - не

Георги Павлов каза...

ББ е много авторитарен. ББ е популист. ББ е мачо. ББ е уморен. ББ само говори. ББ е емоционален.

Абе всек'ви критики.

А причината за това е много проста:
ББ не е част и не се идентифицира с българските умници.
Всъщност той е вторият след Симеон, но царят се има за нещо повече.

ББ се изживява като обикновен човек, който много работи.
Той не казва колко и къде е учил, колко разбира, как чужбината я е изръшкал и как знае 3 езика.

Той е електротехникът Лех Валенса, а не интелектуалецът Адам Михник.

И това софийската интелигенция не може да му прости. Не е наше момче.


(Коментарът ми не трябва да се тълкува като подкрепа или нападка спрямо ББ.)

Комитата каза...

Георги, къде е щандът, на който можем да върнем Бойко и да вземем Валенса? Веднага съм готов.

Стойче, напълно съм съгласен с тебе.

Galard, ние от антибългарската кампания сме такива - злорадстваме на гърба на Майка България.

Стойчо каза...

Валенса и да е казал, че е уморен едва ли би го е казал много преди да е напуснал постовете си. Иначе нямаше да е Валенса

Георги Павлов каза...

Комита,

всяка страна си заслужава електротехника, респ. пожарникаря :-)

Валенса е обикновен поляк, а не обикновен българин. Обикновеният българин (в добрия смисъл на думата) е ТЖ, ББ. А не СС/МД/ИК. ВС и ЯЯ не ги хваща класификацията по нормалност :-)

На мен искреният тон на премиера ми допада. Учуден съм, че този блог го учи на бодрячество.

Мислех, че го критикувате за това.

Денис Асенов каза...

Ако се заслушате в думите на Бойко Борисов, а не просто да ги четете, ще усетите отчаянието му, щом единствения премиер, който от 20 години на сам се опитва да направи нещо е отчаян, значи наистина няма никаква надежда за България

Стойчо каза...

Ще се разплача ... ;-)

Ще поясня моята позиция:
– ще го приветствам, ако каже: момчета и момичета, ситуацията е тежка, трябва да се правят болезнени реформи

– ще го киритикувам, когато каже:
–– аз съм голям мъж, ще ви оправя
–– аз съм уморен мъж, намерете си друг да ви оправя, фръц-пък!

Мисля, че съм ясен?

Belomore каза...

Москва слезам не верила...
Болгария как и все остальные тоже.

Проблемът обаче е, че тая "умора" явно е някаква мноооо сладка умора. Като след ония двете неща, дето ги казват преди рокендрола.
Пък явно и любов, и благодарности трябват.

Поцелуй меня, народ, я толкова стараюсь, макар че толкова си могу :)))

Galarad каза...

Стойчо,

Най-хубавото на ББ е, че нарича нещата с истински имена и не е двуличен. Лидерът има право на това, също както и ротния ми командир. Войниците е хубаво да виждат, че ги води човешко същество, а не някакъв всезнаещ робот (и говоря от личен опит, бил съм в казармата). За МЪРЗЕЛ НИКОЙ НЕ ГОВОРИ, става въпрос за умора. Да, и аз се чувствам уморен всеки ден след разправии с тъпанари, а на ниво държава тъпанарите са такива с главно Т, като почнем от опозиция, минем през подкрепящи и стигнем до вътрешнопартийните.

Такъв е материала. Картофи товарите, картофи возим.

И ако ти не можеш да "простиш" това, че някой политик признава, че се чувства уморен - не знам за каква държава си. Някоя с неуморни политици :).

А на Комитата мога да кажа, че ми е все тая за Майка България. Виждал съм много по-добри места и със сигурност ми предстои да видя още по-добри. Така че вместо да тролиш, може да се аргументираш кой Български политик би сложил на мястото на ББ, щом би го заменил с радост.

Belomore каза...

ББ не бил двуличен? :)))
Ама "винаги" или "никога"?

Но пък е толкова хубаво, когато има прецизност в граматиката!
ББ може и да нарича "нещата с истински имена", но доста рядко ги нарича с истинскиТЕ ИМ имена.

Има известна разлика, дори и от картофена гледна точка, надявам се.

Galarad каза...

Belmore,

Аз не мога да дам оценка за истинскиТЕ имена на нещата, не съм сигурен дали такива има или ако има - дали са познаваеми. Аз се опитвам да бъда безпристрастен, тъй като съм изцяло аполитичен. Ще гласувам за този, който не се е доказал като идиот, корумпиран или с маниакални наклонности.

В случая - да се върнем на оригиналния пост на Стойчо - виждам някакви дребнави заяждания към - от моя гледна точка - искрено признание. ББ нямал право да е уморен. Той хленчи. Ами може ли да ви отпратя да чуете Обама в това видео - http://www.youtube.com/watch?v=yAdJyzRBweY - където той казва, че има нужда от помощ и аудиторията му ръкопляска (изключително популистко и фалшиво изказване btw). У нас Стойчо би казал - за какво ни е президент, който се моли на избирателите си за помощ? Че ние да не сме го избрали, за да му помагаме?

Ангел Грънчаров каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Ангел Грънчаров каза...

Ония, които се интересуват по-сериозно от - по моя преценка - най-важния проблем, пред който сме изправени ний, българите, могат да почерпят информация за размисъл ето от тази публикация: Отворено писмо до Омбудсмана на Републиката, до Президента, до Синода и до Премиера във връзка с духовната катастрофа на нацията ни.

Ония пък, които това съобщенийце ще ги раздразни до крайна степен, ги моля да приемат предварително най-искрените ми съболезнования :-)

Иван Палов каза...

"Политическата кариера на Борисов е логичен завършек на кариерата му на охранител и възложената му задача е да охранява олигархията в България от потенциално възмездие, като същевременно ощастливява гневната тълпа." - перфектно обобщава Х.Александров.
С това Борисов се справя добре. Не случайно първата и единствена смислена акция беше срещу отвличанията. На олигарси. С нищо друго не се справя.
А, че успява да трогне тълпата, къде с "мъжка сълза", къде с тарикатско смигване - талант дал Господ! Такава радост за за народа - Изаура и Леонсио събрани в един образ отдавна не е гледана. Че и Лех Валенса даже!
Galaradа пък е толкоз запленен от мъжкия му чар, че буди съмнение от къф матриал картоф е - male or female.

Анонимен каза...

Може ББ да е уморен, но Дянков е във форма. Започна да гради държава слънце. Въпреки че ЦвЦв обяви, че е грешка членството ни в Евр. съюз.

Стойчо каза...

@Galard, май не си разбрал, че авторът на статията не съм аз?

ББ трудно може да бъде обвинен, че казва нещата с истинските им имена.

И бих умрял от ужас ако ротният ми се разплаче пред лицето на врага.

А че ББ и сега ни лъже – също е вярно, защото не може да е уморен от няма и две години работа като мин-председател. Всъщност досега той цял мандат е изкарвал (от-до) само като беше главен секратар, кмет беше две половинки от мандата, сега още не е стигнал половината министър-председателски мандат и дава отново признаци за желание за промяна в поста си.

Разбирам го, че иска да е на синекурата президент – доста по-лека работа с доста силно подмолно влияние.

И, моля, не влагайте в думите ми смисъл, различен от казания. Ако искам д акажа нещо – казвам го

Стойчо каза...

Всъщност горчивата истина е, че ББ би изиграл каквато и да е сценка :) Въпросът е като играе да е в моя (наша) полза – а тази сценак той изиграва определено не в моя (наша) полза.
Боже, капитан „Путка майна“ разреван??? Че беше гадняр – гадняр беше, ама страхливец??? не, определено не беше („Путка майна“, както се сещате беше майничка :)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)