петък, юли 09, 2010

5 дни без интернет

Нямах интернет за пет дни. Кварталният ми доставчик EasyLan вместо да става по-добър, става по-зле и се замислям да го сменям. Първо им спря денонощната поддръжка (сега имат поддръжка само в работно време), второ, ако има хардуерен проблем, го решават в следващия работен ден.

В събота сутринта към седем се събудих от нервно звънене на входната врата и докато още се опитвах да разбера какво се случва, чух А. (съседката) как дава нареждания на детето си да държи кърпата пред лицето си. За около минута дойде до съзнанието ми, че вероятно във входа има пожар. Взех една хавлиена кърпа, намокрих я, излязох в коридора, където лютив дим ми насълзи очите.

Слязох по стълбите, димът влизаше отвън, а не излизаше от някой апартамент, слава Богу. Слязох долу, там беше пожарната, която поливаше с вода козирката от задната страна на входа, вероятно запалена от фас. Пожарникарите с кирка разкъртиха козирката и извадиха кабелите, които вече бяха стопени от огъня.

Обсъждахме с А., че това са кабелите на интернета и кабелната. Адски ми се спеше, прибрах се, пуснах кабелната (имаше сигнал, ура!) и реших, че и с интернета не би трябвало да има проблем. Ноооо, не познах. След като се върнах от участието си в ТВ7 установих че по кабела на интернета няма признаци на живот.

Обадих се в Easy Lan.

"Добър ден, аз съм ваш клиент, потребителско име xxxxxxxx и нямам интернет"
"Каква грешка дава, имате ли една зелена стрелкичка на екрана?"
"Ами аз съм на Линукс, нямам такива стрелкички"
"Вие, все пак, погледнете"
"А вие правите ли разлика между Линукс и Уиндоус" (Този разговор съм го водил неведнъж с поддръжката)
"..." (мълчание)
"Вероятно вече знаете, но в нашия вход имаше пожар и е много възможно да са изгорели кабелите за интернета"
"Ще предам на колегите"

Този разговор се води в ранния следобед в събота. Намирам си занимание за следобеда и в неделя сутринта пак проверявам. Клъц. Няма. Няма смисъл да им звъня, ще ми кажат, че проблемът ще бъде оправен в понеделник.

В понеделник в ранния следобед звъня и се интересувам какво става с интернета.

"Ама господине, колегите трябва да влязат у вас, за да видят кой кабел води до вас"
"Що за идиотско изискване. На кабела от суитча до нас му няма нищо, кабели горяха на първия етаж"
"Без да дойдат колегите не може"

Псувам наум. Нито имам желание "колегите" да ми влизат у дома, нито имам възможност да вися да ги чакам.

В следващите два дни съм нонстоп зает, непрекъснато обикалям напред-назад и не мога да посрещна никого в работно време. Вечерно време си изпросвам по едно гости на сестра ми докато вървят мачовете да цъкам по интернета да наваксам с работата. Е, хвърлям и по едно око на мача, няма как ;-)

В сряда се обаждам отново:

"Здравейте, колегите ви могат ли да дойдат да ми пуснат интернета?"
"Към колко искате да дойдат"
"Към четири и половина - пет"
"Не може ли да дойдат по-рано, към четири?"
"Добре, може, само да ми пуснат интернета" (Отказал съм се да споря за необходимостта от навлизане в личното ми пространство, вече ме гони тежка абстиненция)

Колегите пристигат в четири и до пет и половина ръчкат нещо по кабелите отвън. Токът спира и решавам че и те имат пръст в инцидента. Те отричат. В пет и половина проверявам, обаче не виждам никого отвън и паникьосан звъня (поддръжка, поддръжка, ама работното им време е до 5)

"Колегите работят още отвън"

Проверявам какво работят. Кабелите от суитча между етажите са варварски отрязани с клещи, кабелите са оголени и стърчат на всички посоки. Решавам, че скоро тая работа няма да я бъде. Познавам.

В 6,30 сл.об. се появява техник с миниатюрно компютърче.

"Кой от тия кабели е интернетът?"
"Сивият"
"Можете ли да го извадите отвън"
"Не мога, в канал е"
"...?"
"Елате да видите розетката, ако искате"

Идва, гледа розетката, пуска някакви тестове на компютърчето, по разговора с колегите чувам че от другата страна просто мерят кой кабел ще покаже признаци на живот.

След няколко такива упражнения и още едно спиране на тока, интернетът идва в 19,00. Поне вечерта ще наваксам с работата.

След картелизирането на пазара, качеството на услугите падна драстично.

11 коментара:

Marto каза...

Горкият, а аз се оплакват от VikNet, че не ми пускат нет без пари, смятай :)

Георги Павлов каза...

Сър, обаждай се да ти дам 3G-то за backup internet.
Поне нема да се нервиш!

Майк Рам каза...

А аз се чудя защо не ми отговаряш на имейлите...

Александър каза...

Работил съм към конкурентен доставчик преди 6-7 години :)
Не ни се налагаше да си правим реклама в квартала - хората сами се махаха от EasyLan и идваха при нас :)
Мога да препоръчам два доставчика, с които работя в момента - Трафик и Мегалан.
Все единият от тях ще има покритие във Вашият квартал.
http://www.trbg.net/
http://www.megalan.bg/

Анонимен каза...

Защо изобщо се занимаваш с обясненията за стрелкичките? Казваш им има/няма (според настроението ти) и да си трошат главите. Аз съм с рутер, а всеки път от доставчика ми ме питат каква грешка ми дава виндовс при набиране (PPPoE). Диктувам произволно трицифрено число и ги оставям да цъкат с език и да предават на колегите - няма смисъл да се ограмотяват.

Анонимен каза...

Напълно подкрепям Александър - и двете фирми са читави. Аз ползвам Вестител, за три години съм звънял на поддръжката им веднъж - имаха скъсана оптика.

Анонимен каза...

Ми К., то аз ги отсвирих преди 10 дена (пуснах си ги по твоя препоръка) след като след дълга невъзможност да им кажа от какво за пореден път съм недоволен (от 3 години предплащам за по 6 месеца и въпреки молбите на всеки 6 месеца да бъда предупреждаван малко преди да изтече времето за да платя отново, нета ми просто се спира докато не си платя, което е възможно най-неелегантната форма на предупреждение, съгласи се) някаква жена ми се скара и аз реших, че този път чашата е преляла. Сега сме на нещо като трафикнет ако не се лъжа.

Георги Неделчев каза...

Аз пък смело препоръчвам интернет от кабелната телевизия - в моя случай Кейбълтел, които вече са Blizoo. Почти не си спомням да е имало проблеми, а в редките случаи, в които съм им звънял, реагират бързо, даже понякога се престарават. С две думи - добър съпорт.

Гарга Рошава каза...

георги - бързо, бъзо, ама в кой град? че в не-софия не са чак толкова бързи. но е факт, че рядко има проблеми.
аз друго се чудя - абстиненция след няколко дни? моята минава на втория ден след обяд, а мога да твърдя, че всеки ден буквално живея в нета :)

Анонимен каза...

Мога да дам един съвет - търсете услугите на Оптик-ком. От три години съм абонат и досега нито веднъж в моят дом в Слатина не е имало проблем с интернета. Имат денонощна поддръжка и телефона им е 028710184 и 0878412399

поддържаме пожарогасители каза...

Това е един доста интересен случай и се надявам никога да не разбирам какво ви е било.Доста е опасно с тези токове и сами сте видяли че може да стаен пожар ,който да доведе до по сериозни последици, затова трябва да се внимава и всичко да се изключва ако се случи някакъв инцидент.Да няма достъп до интернет толкова дни в днешно време си е пълно наказание, но и тези пък от там колко време са се мотае ли да не дойдат да го включат.Кабелите и при нас са в розетка, все пак е по практично и по добре изглеждат.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)