сряда, май 12, 2010

Напекла ме е жегата, но дали това не е НЛО на снимката?

Хайде, стига сериозни теми! Аман от политика, ежедневие, кметове, мръсотия и министър-председатели. Да поговорим за някои непреходни въпроси, като например готови ли сме за среща с марсианците? Естествено „марсианец“ е евфемизъм за „извънземен“, така както „афро-американец“ е евфемизъм за „президент“ ;-)

Оня ден се върнах от едно кратко пътуване до Хърватска и Босна (като му дойде времето ще има и пътепис, обещавам! За Хърватска – ясно, но Босна и Хрецеговина ми скри шапката – страхотна страна!) Та пътувайки натам, малко преди сръбско-босненската граница при Мокра гора спираме край пътя да ... се разтъпчем ;-). Пейзажът е страхотен и освен... разтъпкването реших да щракна един-два кадъра. И ето какво се получи от единия от тях:
Какво се вижда: път, кола, къщи край пътя, планини...

След като се прибрах, качих снимката в едно албумче във ФБ, за да се изфукам какъв съм пътешественик (Ехеее, карал съм лека кола в Босна и Херцеговина, какво си мислите вие! ;-) ;-)) и моята приятелка Пипилота изведнъж забелязва на снимката ... НЛО!

Викам, моля ти се, сакън! още малко и вампири ще кажеш, че съществуват! Ама тя си е човек-реалист и не си пада много по езотерики и разни други такива и ѝ разпарвям къде? Тя ми обърна внимание на едно черно петънце над лявата планина. И си викам – луда работа, ама дай да погледна оригиналната снимка, която ми е още на компютъра – дип, че съм сложил най-слабата компресия, та снимката е доста едра (с много пиксели де), та имаше какво да се увеличава. Ето и резултата от увеличението:



Освен увеличението на горната снимка няма никаква друга обработка. На мен петното ми прилича на дирижабъл, ама кой ползва дирижабли в днешно време? От друга страна, това е доста близо до границата между Сърбия и Босна и може да е хеликоптер. Едва ли ще е самолет, защото щях да го чуя тогава (беше си нормално тихо). И реших като един истински изследовател да пипна снимката. Ето какво се получава при увеличаване на контраста:

А по-долу виждате резултата, ако се оправят и нивата на цветовете:


Мда, такива ми ти работи. Със сигурност не е дефект на снимката, но все пак ми е интересно какво е според вас? Аз лично съм склонен към варианта муха, но знам ли?

Ето и приблизително мястото на снимане (плюс-минус 10 км)

17 коментара:

Bruce Wayne каза...

това е македонската совалка "Александър Македонски", видял си я в полет :)

Господин И каза...

Не искам да те мисля колко си се таралянкал по тия пътища и какво изкривяване на съзнанието ти е предизвикало това ;)

Стойчо каза...

Илия, не вкарвай интриги, моля – пътищата са хубави и снимката е правена по обяд, само около 5 часа след тръгването ми от София, т.е.главата ми е прясна, а и НЛО-то не го забелязах аз, а Пипилотка, която гледала снимките във ФБ, след като ги бях качил там

bozho каза...

Баш си е дирижабъл.
Като този, който преди години вися наколко дни над София:
http://www.airliners.net/photo/592104/L/

http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?c=search&spses=036ffe298deef47babffd185524665bb&subm=3&oprt=2&form_PicId=582

Стойчо каза...

Не съм чувал за рекламни дирижабли по разни ненаселени места, а ако е за наблюдение на границите – то май ползват хеликоптери?

pippilotamentolka каза...

Ааа да, и прехвърляй вината, Стойчо :-D
Пък "те са някъде там" си е абсолютно вярно! Въпросът е кой какво разбира под "те" ;)

dzver каза...

Летящ крокозъбел е това.

Като снимам с телефона, така изглеждат птичките.

Стойчо каза...

@Пипилотке, защо да прехвърлям вината? Това си е жива похвала и реклама на наблюдателността ти :)
@дзвер, май се съмняваш в апарата ми? ;-) Мога да пратя оригиналната снимка, барабар с метаданните, на всеки съмняващ се. Е, спазвате после CC-лиценза!

Peter P. каза...

майски бръмбър, виждат му се крилцата...

Анонимен каза...

Това е Доган. И на него, като на тебе, му е писнало от политика, доскучало му е след пакта за ненападение с борисов и решил разцъка малко с ЛЛЧ-то си. А като се замисля че на тоя свят случайни неща няма, я раздухай кви ги вършихте там с Доган. Явно нещо има да се случва щом от сега си тръгнал да подготвяш масите малко по малко. Бтв, гоце що се крие в гората? Да не сере пак?

bigstoyan каза...

Аре стига се правихте на остроумни бе баси хората... човекът е видял нещо, не може да си го обясни, на снимката наистина изглежда странно и това е. Можем да гадаем колкото си искаме и да си даваме "верни" заключения, но фактът, че има НЛО и че не е невъзможно пича да е щракнал такова си го има...
Аз така преди месец се бях нашашкал че над Витоша летят НЛО-та и снимах като луд. После се оказа, че май са раг-тракове за снега, но все пак беше интересно.
Според мен най-вероятно е малък самолет, планер или мото делтапланер. Но изобщо не изключвам и опцията да е НЛО. Дано попаднеш пак на нещо интересно! :)

Анонимен каза...

Даааа...! Може да си "поблъска" човек мозъка... стига да няма друга работа... ей така да не му закърнява сивото вещество !
Но ако говорим за истината... това не са никакви извънземни и НЛО -та. Аз на едно излизане с камерата правя около 400-500 снимки / понякога и много повече / . Такива "попадения" ги имам с десетки, особенно след снимки сред природата.И според мен това може да е дирижабал / и в западна Европа където живеех преди, и тук в Америка , дирижаблете вече не са рядкост а по-скоро нормална туристическа атракциа /. Но по-вероятно е да прелитаща птица. В много мой снимки когато са попаднали пред обектива под определен ъгъл, си изглеждат точно като "летяши" чинии!
Е, успех при снимането.Ако този кадър ти е толкова ценен, поиграй си 2-3 мин. във фотошопа... и снимката ще се изчисти от този "недостатък"./ запази си и оригинала... кой знае , може наистина да си щраклан извънземните натрапници :) /

вярвай в мечтите си каза...

Това е прашинка на обектива, случва се :)

Стойчо каза...

И аз го мислех първоначално, но двете снимки (преди и след тази) нямат подобен дефект (а аз там нащраках няколко)

Arin каза...

Ако нямам петно на монитора това си е НЛО.

Анонимен каза...

сега попаднах на тази снимка ако е снимано на филм е възможно мястото на нло-то де е прищипано леко ако е на цифрова техника и не е изгорял пиксел е възможно замърсяване на матрицата и ако това не е нло си е от всекъде

Стойчо каза...

Цифрова е, и не е давал подобен дефект друг път

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)