понеделник, януари 11, 2010

Какво се случва с интернет бизнеса в България?

Интернет рекламата се изчерпва като бизнес модел, ако нямаш стабилен растеж, който да компенсира падането на прихода от реклама и да добавя и нещо отгоре.

Нет Инфо в началото на миналата година прогнозираха 40% РЪСТ на онлайн рекламата, разбира се, не знам кой им се върза на глупостите. Сегашният изпълнителен директор на Нет Инфо излиза с най-оптимистичната възможна прогноза - промяна на приходите от интернет реклама с плюс-минус един процент. Това е по-честна позиция, макар че може да прикрива много големи проблеми.

Разбира се, освен от общите проблеми на бизнес средата, Нет Инфо страда и от сериозно разфокусиране — фирмата хвърли огромни усилия в други проекти, като най-големите от тях не излязоха особено успешни (zoom.bg), успешните са придобити външни проекти (vbox7, svejo.net), а моторът на компанията — abv.bg много бавно върви към основен ремонт и като го завърши, тепърва ще гледаме, справил ли се е със задачата.

Важно е главното изявление на лидера в онлайн бизнеса у нас - рекламата като източник на приходи не е надеждна, търсиме разнообразяване на източниците. Ето това е вече е мъжка приказка. Сега остава и да го направят.

А към другите, които влагат надежди в онлайн бизнеса за измъкване от кризата - мислете повече!

2 коментара:

Мартин каза...

Много хубаво казано, добре че е твоя анализ иначе щях да пропусна тази мъжка приказка. Благодаря!

radislav каза...

Много добре казано, кратко и ясно. Напълно съм съгласен.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)