петък, ноември 06, 2009

Защо му е на ГЕРБ управленска програма

Наблюдавайки монолога на Бойко Борисов в "Панорама" си правя следните изводи:
— И България може да роди талант като Уго Чавес и Фидел Кастро, който да говори без да спира в продължение на няколко часа.
— Нашият премиер е човек, който обича да говори в първо лице единствено число - хващал хърватски бандити, уволнявал, решавал.
— Бойко Борисов никога не се е чувствал длъжен да пише управленска програма. Той управлява по чувство. Бюрократите формалисти от Синята коалиция са го накарали да напише такава програма, а иначе той си управлява както си знае, защото всеки знае какво трябва да се направи.

По простодушието и откровеността си този монолог ми напомня за знаменития монолог на Тодор Живков пред профсъюзите, когато научихме програмата как България ще преживее преустройството (снишаване), какви изпитания ни очакват през следващите години (няма пари), призна се съществуването на партийна класа и безправен народ (върхове и низини) и ни се загатна приближаващата икономическа катастрофа (приземяване).

Е, какво да кажа?

Браво на Синята коалиция. Ние, българските граждани, заради нея поне получихме от Бойко управленска програма.

(Леко редактирах последното изречение, след като получих няколко много злобни коментара, които показаха, че думите ми се тълкуват превратно. Ей, анонимни говеда, кога ще се излекувате от злобата и предразсъдъците си)

15 коментара:

Belomore каза...

Споко, той няма да се чувства длъжен и да спазва, това което е написал, така че голяма файда от писането нема да има.

Анонимен каза...

http://www.government.bg/fce/001/0226/files/03.11.2009FINAL-ednostranen%20pechat1.pdf

А това на какво ви прилича? Понеже на мен си ми изглежда на 153 странична програма на правителството, но може и да се бъркам.

Комитата каза...

Аз не си измислям. Бойко Борисов в ефир каза че има управленска програма, защото Синята коалиция иска така.

Тодор Сантов каза...

"Браво на Синята коалиция, че има програма"... - "На гол тумбак - чифте пищови".
Така ми звучи подобно изречение.
А пък да бяхте видели какви лиги течат от устите на нашите сини... При всяка по-духовита реплика или проява на умора от една "гербова жена", Фандъкова, на нашите хора, умните сини, краката омекваха. На мен, лично, ми догорчавше.
В този смисъл, проява на хумор по случая с управлението или изобщо за поведението на ГЕРБ и лидерът им, смятам за крайно неуместна.

Комитата каза...

Тодоре, прощавам ти, че превратно ми тълкуваш думите.

Стойчо каза...

Като да идеш при клиент и да не си напишеш документацията. И аз така искам.

Анонимен каза...

Е, и? От тебе нищо хубаво не очаквам, но от Бойко Борисов очаквам да повлияе сериозно в България за положителна промяна. Така че, ти си лай, а аз се надявам кервана на Бойко Борисов да продължава да върви напред.

Комитата каза...

Абе, анонимно говедо, тебе името те е страх да си напишеш, имаш очаквания някой да те оправя. Ще те оправи, спокойно.

ekaterina vitkova каза...

Аз не можах да го догледам/дослушам тоя монолог, че като го гледам/слушам и започвам да се чувствам неудобно.

Георги Павлов каза...

Сър, сериозно, какво си се заял с Бойко? Кое не харесваш у него?
НАИСТИНА ли е проблем дали правителството има програма?

Ние идеалното правителство ли сме тръгнали да правим или искаме, на 20-тата година, конкретни действия ПОНЕ за очевидните неща.

Ами да. Стигнахме до там да искаме правителството да изпълнява програмата-абсолютен минимум: "Прави очевидно необходимото!"

То хич не е малко.

(А иначе политологически: Бойко е опортюнист, а не доктринер. И това не е лошо.)

Спас Колев каза...

@Георги Павлов: Кога ли сме искали идеално правителство? Беров не беше идеален, но поне имаше надежда да изкара цяла година. И Виденов не беше идеален, но поне имаше надежда да прави каквото и да е, за разлика от Беров. И т.н., и т.н.

Ниските изисквания не са помогнали на никого да върши по-добра работа, вервай ми.

Георги Павлов каза...

@Спас Колев. Да има правителството програма, това ни е топ приоритетът?

Разбери ме добре. В момента съм в процедура по бюджетиране и планиране. Инициирана и подтиквана от мен. Има смисъл, така трябва да е.

Това, което подозирам в комитската позиция, е друго: че критиката не е срещу липсата на програма. Хайде, холан, ако Мартин беше премиер програма ли щяхме да искаме или действия.

А правителството действа.
Кому харесва, кому - не, но действа.

mapto каза...

Въпреки, че явно повечето хора тук не го оценяват, фиксирането на управленска програма преди мандата е задължителна предпоставка, за да може след края на мандата да се даде обективна оценка. Иначе си играем на Левски-ЦСКА.
Причината да започна да пиша блог беше, за да мога в такива ситуации да мога да пусна този стар линк: http://mapto-on.blogspot.com/2008/07/blog-post_27.html Разбира се текстът е за зелени политики, но е също толкова валиден и за други.

Георги Павлов каза...

@mapto. както разбирам ти даваш оценка на Беров, Виденов, Костов, Царя само след като им препрочетеш програмите?
Хайде без демагогия плс. Да си говорим истината.

Raina каза...

Заглавието ми напомни силно на една позабравена реплика от 97-ма: "Откраднали компютъра на Нора Ананиева! Ама не нея... защо ѝ е компютър?" Та и на ГЕРБ се виде, че жокер им не требе... две години по-късно. Язък, че някои му верват още на тоя клоун там!

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)