четвъртък, ноември 12, 2009

100 000 км с Опел Зафира

И това се случи – навъртях 100 хиляди километра с колата. Това не е първия ми Опел, но определено е първия, на който му разкъсах найлоните на седалките, когато го купих :) Взех го от Булвария в края на август 2005 г. От тогава до края на октомври 2009г минах 100х км – т.е. За 4 години и два месеца – което май прави около 24 х км на година.


Моделът е Опел Зафира от модификацията Елеганс (с максимума от екстри)

Първото ѝ пътуване беше до Резово, за което пътуване все още си дължа пътепис, но май с новата кола не ми е било до писане;-) Та оттогава й тръгна на тая кола на дълги разстояния. С нея сме стигали Солун, Тасос, Халкидики, Охрид, Виена, Мюнхен – а в България: между Сандански Белоградчик, Калиакра и Резово. И всичкото това – нееднократно.

Колата е бензинова, с двигател 1,8, което ми е напълно достатъчно даже и когато се качим 5 човека с натоварен хладилник Мраз в багажника. Е, тогава не върви да караш със 150, но 100-120 си ги държи нормално. Става дума за 5 човека, хладилник в багажника и още личния багаж на петимата пътници :-)


Положителни качества на колата

Големият плюс на колата е, че сравнително малък външен размер (горе-долу колкото голям Голф е като външни размери), то вътрешният й обем е наистина голям: има 7 седалки (последните две са в багажника, скрити в пода), а когато двата задни реда седалки се приберат, побира цяло детско креватче (1,40 метра дължина) в освободеното пространство. Досега не ми се е налагало да качвам толкова голям багаж, че да свалям и предната дясна седалка – за детското креватче се свалят двата задни реда само.

Този вътрешен обем е съчетан с неголеми външни размери – не се лъжете, че изглежда голяма – погледнете я на някой паркинг от горе (както е на паркинга под блока, с интерес установих, че голфът на комшията е със подобни размери).

Но пък Зафирата е висока и човек гледа повече покривите на колите на светофара. (е, джиповете са по-големи, но Зафирата е по-висока от повечето леки коли).


Разходът й на гориво

по норматив е 6,5л/100км извънградско и 11,5л/100км – градско.

След 100х изминати километра мога да кажа наблюдението си:

  • 6,5 на сто, че и 6,4 на сто се постига, когато не сме много натоварени (т.е.трима човека) по идеално равен път, който не позволява да се вдига над 90-95км/ч скорост. Такъв път е София-Сандански–София

  • 6,7 до 6,9 на сто на обичайните полупланински и планински пътища. Разходът зависи повече от скоростта и натоварването на колата, но не толкова от стръмността на наклоните (засечките ги правя винаги отиване и връщане по един и същи път – колкото съм се катерил на отиване, толкова слизам на връщане)

  • 7,4-7,5 е при продължително и разумно (110 км/ч) каране по магистрала София-Виена–София

  • 6,7 до 6,8 на сто – при смесен режим: София-Хисаря по подбалканския път и връщане Хисаря–Пловдив по магистралата с разумно (110 км/ч) каране

  • 8,5 на сто при неразумно каране по магистрала (130 – 150 км/ч), като при пълно натоварване разходът е с около 0,2 на сто на горе. София-Пловдив–София

  • Зимното каране за горните режими е 0,3-0,4 на сто в повече (Благодаря на МИхаил Кенанов за подсещането!)
  • 9,9 до 10,5 на сто на градско с летни гуми, независимо от товара (средна скорост 24 км/ч)

  • 10,5 до 11,5 на сто на градско зимно време, независимо от товара (средна скорост: 18км/ч)

Общо взето разходът зависи в най-голяма степен от скоростта, по-малко – от натоварването и в най-малка – от стръмностите по шосето.


Естествено, при пълно натоварване, колата не е толкова пъргава, колкото празна, но желаната скорост се постига просто по-плавно.

Недостатъци

При висока скоросто (над 140 км/ч) е шумна сравнително – усещам, че усилвам радиото.

Разходи по колата и ремонти:

Обслужване:

Зафирата се води на обслужване на всеки 15х километра. Водил съм я досега само на фирмения сервиз в Булвария (първоначално заради гаранцията, после – защото не работят зле) или в Бояна ауто (те май сега нещо се прекръстиха). Горе-долу едно обслужване излиза (поне досега) между 120 и 180 лв, като имаше и едно обслужване, което излезе 750 лв (на 75х км се сменя и ангренажен комплект). Трябва да призная, че съм доволен от Булвария – държат се коректно, частите със сигурност са оригинални, и си заслужават ставките за труд, които начисляват.

Ремонти:

  • на 52х километра сменяхме „биелетки“ – ремонтът струваше 160 лв (части и труд)

  • на 95х км започна да губи течността от климатроника – което означаваше 200лв обслужване на компресора и 300 лв смяна на радиатора на климатика. Това обаче го правих в специализиран сервиз за климатици, който ми беше препоръчан от Булвария.

  • Смяна на единия чифт накладките – не помня колко струваше, но не е било повече от 150 лв, иначе щях да го запомня

  • смяна на крушки и разни такива също гледам да го правя в сервиза, по време на редовното обслужване – първо ме мързи да сменям крушки, второ, винаги ги карам да ми правят диагностика и на светлините и разни такива глезотийки. (накладките също бяха сменяни при обслужване)


Задължителни глезотийки

Засега не мисля да я продавам, но знам какво ще гледам да има задължително следващата ми кола и което Зафирата ме научи, че е полезно:

  • Багажникът без усилие трябва да побира комплект зимни гуми с джантите и

  • Седалките трябва да имат подлакътници, а вратите да позволяват облягане на лактите – много помага при дълъг път

  • Климатроник

Други хубави глезотийки:

  • електрически огледала – можеш да си ги връткаш накъдето си искаш при задно паркиране в софийски условия

  • летите джанти също не са лоша измишльотина

Има и сума ти ти други екстри, но който се интересува специално може да ги види по ценоразписите на фирмите за модификацията Елеганс

За какво не можете да ползвате Опел Зафира

Не спирайте вечерно време пред Червило – акцията на полицията ще започне от вас :-)

Изводи:

  • Колата е надеждна,

  • Не е скъпа за поддръжка вкл. и във фирмен сервиз.

  • Заслужава си парите.


Естествено, че на снимките ме е моята кола – взех ги от разни сайтове

Ето и отчета на Михаил Кенанов за 50 х км на Форд Фокус






33 коментара:

Спас Колев каза...

За подлакътниците изглежда са се сетили. Моята (Zafira B, 2008) има на предните седалки.

Стойчо каза...

Голяма сгода са

Търновец каза...

Това семейните коли са голяма работа :) На моя Сценик му навъртях 10х за няколко месеца и съм много доволен :-) Зафирата никак не е лоша също ;)

Анонимен каза...

Много повърхностна статия.

Стойчо каза...

Търновец, да ти кажа големият багажник е жизнено важно нещо :–)

Анонимен каза...

Kak taka povyrhnostna statiq? Dori zakysnia s publikuvaneto i, Stoytcho...;)
Albena

Belomore каза...

Га че го пущиш у Аутобилд? :)))

Ако това е повърхностно, то подобните мат'ряли по българската преса, за които разни хора получават пари, са си направо резюмета за Твитер...

Това, което наричаш "Задължителни глезотийки" при мен по време на последния избор на кола си бяха направо задължителни условия, като тук съвпадението е пълно:
- климатроник;
- подлакътник и, по възможност широк;
- голям багажник.
Подредбата е произволна.

Стойчо каза...

Че кой ще го прочете там?;-)

Михаил каза...

Едно време писах подобно нещо за 50000-километровия ми Фокус - http://www.kenanoff.com/blog/archives/838
За сравнение може и да става...

Търновец каза...

Аз бих добавил в списъка със задължителни изискванията и високото столче и панорамния джам :) Сега като седна в някое такси и се чудя на шофьора как кара така, сякаш седнал на хасфалта и с толкова лоша видимост по кръстовищата ...

Апостол Апостолов каза...

Само едно не мога да разбера- защо, майка му стара, Опел взе че фалира?!

Стойчо каза...

И твойта не е лесна

Анонимен каза...

Баща ми ще взима такава кола като навърша 18. Доста съм се зарибил вече. :D

Анонимен каза...

имам такава зафира купих я 04.2007до 01.2010 имам минати 110х.желязна е.

Стойчо каза...

Наистина е добра кола, да чукам на дърво :-)

Анонимен каза...

зафирата ми е 2.2 бензин и ми гори масло - 1 литър на 15 дни, изчезва и червения антифриз - незнайно къде. Маслото е 10W40 полусинтетика. Иначе върви като пушка, разхода ми е 10/100 на магистрала при 120 км/ч а градско е около 12. Нормално ли е?

Анонимен каза...

zdr li4no na men mi xaresva zafira vapros na li4no mnenie

Анонимен каза...

zdr li4no na men mi xaresva zafira vapros na li4no mnenie

Стойчо каза...

Супер колица е :) Междувременно стигна 135 хиляди километра :)

grgrig каза...

И аз карам Зафира 2.0 дизел 2004 г. На 170000 км стана. Прекрасна машина, климатроник, тракшън контрол Около 6л/100, Извънградско слиза и под 5.5 . Почти никакви проблеми. Един накрайник на кормилна щанга, 2 биелетки,вътрешно каре и май това е всичко. Вдигна и грешка P0380 - проблем с подгряване , не съм предприемал мерки защото не пречи засега на нищо, нормално пали и работи.

Анонимен каза...

karam takava zafira na zavodskiq metan,mnogo ikonomi4na i 6iroka kola no mogo neka4estveni materiali polzvani ot opel.sega se ubejdavam 4e vw naistina E NAI DOBRATA KOLA NA RAZUMNA CENA.

Стойчо каза...

мда, пък аз минах 155 хиляди вече ;)

Стойчо каза...

Иначе на мен фолксвагените са ми малко "дървени", но дай да не отклоняваме темата, че ей сега ще дойдат голфаджиите с винкелите ;)

Анонимен каза...

Опел Зафира А не е кой знае какво. Има доста недостатъци, като неудобна за шофиране в града и неудобни предни седалки, както и разположението на скоростния лост!
Глупавия двигател (Екотек) също и бута реномето. Скоростната кутие е с много дълги скорости за това купе и когато е натоваре мотора му идва в повече!

Анонимен каза...

и аз да се наредя" барабар петко с мъжете"защото я имам само от три месеца и около 2500 км.купих я на 160000 /това показваше -?/много време се оглеждах и събирах кураж-като че ли не съм сбъркал в избора-1.8 и 125 к.с. 2001 год.сгазов инжекцион
-за тия 2500км.за нищо освен бензин и газ не съм давал още пари -така че ако ви е необходим семеен автомобил - изберете го!

Стойчо каза...

Тя и мойта междувременно направи 160 хил ;) Общо взето, при читаво обслужване (навременно и каквото с еполага), разходите са практически само за гориво, това е вярно.

Анонимен каза...

аз съм /барабар петко/ -вече съм навъртял 6000 км. и продължавам само разходи за зареждане да правя-така ,че отново ще кажа изберете го и няма да съжалявате.

Апостол Апостолов каза...

А с оставката на Орешарски какво стана бе, мой човек?!

Indje Rassovski каза...

С голямо закъснение благодаря за статията! За хора като мен (дето не разбират много от коли) тя удари едно рамо през 2012г. в избора ни с жена ми за бъдещият ни семеен автомобил.
Тогава още нямаше много Зафири по автокъщите и чакахме няколко месеца докато не докараха баш нашта. ;) Взехме си elegance 1.8 16V (125 Hp) 2001 година, италиянка. Много доволни! С кеф си пътешестваме по света и у нас возейки на задните седалки трите си деца. :)
NB С толкова деца огромния багажник не ни стига, затова перманентно се движим с кутия за багаж на покрива. :D

Анонимен каза...

От седмица имам Зафира.Много години ми беше на сърце и накрая си я купих.Красива е,желязна е отвсякъде.Зафира 2.0 /101 коня/2002 г."елеганс"-внос от Белгия.Къде мога да прочета нещо точто за този модел?

Цочо каза...

Щото го държат американците като всичко до което се докоснат btw крали са компанията след войната от семейството на Адам Опел. Не щат да я продават щото им носи пари и ноу хау без нея няма да се оправят с парите и технологиите.

Цочо каза...

В САЩ ангренажен комплект се мени на 60 или 65 000 МИЛИ зависи от препоръките на производителите без проблем изкарва 100 000 но без гаранции а единствено Volkswagen препоръчва 100 000 мили. Биели се менят с основен ремонт на 300-500 хиляди мили макар маслата горивата да са по лоши от Европа дори евтините НЕ оригинални части внос са здрави.Естествено американски коли такива мили не достигат без основни и дребни ремонти.Най здрави са японските особено Хонда и Тойота.

Цочо каза...

Има дори бензинов СААБ на 1 милион мили без ремонт в музея на GM

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)