вторник, октомври 06, 2009

Кога ще спре машината на времето?

Ученичка е глобена за нарушаване на вечерния час с 10 минути. Глобата е соленичка — от 300 до 500 лева. Когато бях ученик при нарушаване на вечерния час можеха да те изключат от училище (и затова учениците от онова време помнят с толкова "любов" министър Александър Фол и неговата заповед РД 09789)

Полицаите ще обръщат джобовете си преди дежурство и ще описват в тетрадка парите, с които се появяват на работа.

Депутатите ще бъдат наказвани за "несанкционирани визуални контакти" с колеги. А в Северна Корея писателите живеят по режим и всички заедно правят физзарядка.

Цените на цигарите се вдигат "във връзка с грижата за здравето на населението", а не защото се опитваме отчаяно да закърпим бюджета. Едно време вдигаха цигарите "във връзка с нарасналото благосъстояние на населението"

Министерско постановление забранява късите поли, грима, голите пъпчета, деколтетата и бретоните при момичетата и дългите коси при момчетата. Пак ме върна към младостта и към злощастната заповед на Фол.

Някой няма ли да спре машината на времето?

Веднъж да съм на едно мнение с Валерия Велева, според която държавата я е нямало 20 години и сега отново се появила.

Напълно съм съгласен с нея, че един точно определен вид държава наистина я нямаше 20 години, а сега възкръсва. И за което тя е жадувала 20 години.

Но това не ме прави щастлив.

16 коментара:

Блага каза...

Кажете ми че сънувам, моля!
Вчера обяснявах на Блажев за какви глупости ме изключиха навремето от гимназията. "Прегрешенията" ми не ме правеха по-глупава или ми пречеха да се развивам като личност. Държавата се опитваше да ми попречи. Тази държава, на чието възкресение се радва толкова Валерия Велева.
Вярно е, че голяма част от ученичките ходят на училище облечени като "магистралки". Но със забрани нищо не се променя.
Задава ли си някой въпроса защо са такива. Защото на държавниците ни така им е по-удобно. Защото неграмотни, лумпенизирани и чалгаризирани електорални единици се манипулират лесно.
Цените не само на цигарите се вдигат във връзка с грижата за нашето здраве. Нацията е затлъстяла от набиване на хляб и продукти с неустановен произход - нали са по-евтини. Сега, като няма пари и за тях, ще се вталим и ще сме по-здрави. За да живеем по-дълго, да се пенсионираме по-късно, и да плащаме здравни осигуровки за здравни услуги, които не потребяваме.
Възкръсна държавата за която е жадувала Велева. Възкръсна и култът към личността.
Събудете ме, моля! Не ми трябва машина на времето да ме връща в миналото. Искам, телепорт да ме метне някъде в Касиопея.

Стойчо каза...

„Възкръсна държавата за която е жадувала Велева. Възкръсна и култът към личността.“ – абсолютно вярно!

Анонимен каза...

Искаш да спрат машината на времето, но не ислаш да спрат разложението. Защо? Защо си за разложението?

Георги Павлов каза...

Това си е ефектът на махалото.
Няма съмнение, че усещането на безредие в страната е съвсем основателно.

И се търси решението.

Може да се съглася с едни (Дянков), но не и с други (Фандъкова), но най-вече се съгласявам, че сме демократична държава. Предпочитам го някак.
Лично на мен ми изглежда, че правителството прави това, което народът очаква от него.

Народът, а не .. хм, елитът, избягал в чужбина, хвърлил се да печели пари или просто оттеглил се настрани ..

Спас Колев каза...

@Георги Павлов: Като се погледнат резултатите от изборите през 1990, а и след това, последното ти изречение е напълно приложимо и към "стария режим". Което не донесе особен успех нито на него, нито на "народа".

Ангел Грънчаров каза...

Поздравления за поста, съдържащ толкова верни и съвсем основателни мисли и безпокойства на автора; изцяло споделям загрижеността му. На моменти на човек му се струва, че някои публични фигури и официални лица на властта у нас не само не са от това време, а сякаш дори не са от този свят

Георги Павлов каза...

Ама защо си мислим, че времето се разкъсва и нямаме нищо общо с това, което е било преди 20г.?

Хората сме си горе-долу същите.

Нима една нова система на собственост и организация на производството променя ценностите? Моля, без марксизъм!

Анонимен каза...

Извинете ме, че пиша анонимно, но нямам профил. Аз съм живяла много повече от вас в онова време и последното, което искам е то да се върне. Като майка на десетокласничка в уж елитна езикиова гимназия обаче съм за униформа, не за голи пъпове в училище. Така хем ще е гордост, че представяш своето училище, хем няма де се чудя като мина покрай нейното училище ученички ли срещам или модели на плейбой.

ЗЛАТИНА КОЕВА каза...

Една малка поправка относно депутатите: не са "несанкционирани", а "нерегламентирани" контакти, не че повече го разбрах.
Май само неверниците ще му отпуснат края, след като от сем.кодекс отпадна изискването за вярност. За останалите - "няма лабаво", както викаше бай Тошо.

Анонимен каза...

А във френската гимназия в Стара Загора ни остригаха косите в единайсти клас. . . да се развиваме като личности !

dzver каза...

От изборите отбягвам да пиша за политика, но май скоро ще започна. И няма да съм про-правителствено настроен :-)

ЗЛАТИНА КОЕВА каза...

Аз пък като бях във френската в Ст.Загора (края на 80те и началото на демокрацията)беше по-свободно, отколкото сега. Сега преподавам там, учениците носят задължителна униформа, има и камери в стаите, което е в нарушение на правата ни.Уж бяха само за матурите, но после някак забравиха да ги махнат.

Atanas Boev каза...

Няма проблем различните семейства да имат различни разбирания за това, какво е "възпитано" да се носи в училище. Едни майки са за униформите, други са против.
Проблема е, когато едните майки почват да решават какво "трябва" да носят децата на другите.

Но хубаво е да поносите малко униформи, за да си спомните защо не е правилно:)

Анонимен каза...

А в Швеция... http://www.thelocal.se/22504/20091006/

Анонимен каза...

NA ZAPAD E PALNO S TAKIVA ZABRANI I HORATA SI JIVEQT NORMALNO!!!!

Селин каза...

Към последния анонимен: зависи какво разбираш под "нормално".

Към анонимната от 5:09 PM - ами ако не се гордееш с училището си? И още, как точно очаквате да спрете по-фриволните момичета да ходят с голи пъпове? Те ще го правят винаги, просто за самата училищна сграда ще слагат униформи. Това няма да ги направи по-стойностни хора и да промени морала си. Само ще е поредна форма на подтисничество.
Всички тези мерки са абсурдни, особено тази с камерите. Вмомента в СУ ще ни заливат с камери и един от главните аргументи "за" е "Ами то има в училищата, защо пък да няма и в Университета".
Или пък "В чужбина има, защо пък да няма у нас". Видяла жабата, че подковават коня и тя си вдигнала крака. Мисъл? Никаква! Догонване? Естествено! Автоматично! Без капка мисъл кое е правилно да се "догонва" и кое - не.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)