петък, октомври 30, 2009

Празник 10%


Днес комбинирах две идеи — 1. В петък следобед да правя само неща, които ми оптимизират времето, живота и трудовия процес (ден на майстора още повече) и 2. Приложих правилото за най-малко полезните 10%.

Правилото го взаимствах от книгата на Джак Уелч "Направо от сърцето", където той говори за кариерата си в General Electric.

Има една източна мъдрост, че за да пиеш вода, ти трябва вода, но ти трябва и празна чаша. А ако имаш само пълни чаши, трябва да изпразниш някоя.

Уелч си е изработил правило всяка година да уволнява 10% от персонала, тези 10%, които се справят най-зле. Аз приложих правилото към моите RSS абонаменти (445 днес сутринта, няма шега) и току що съкратих 46 от тях. Още не съм решил с каква периодичност ще го правя.

Вече съм прилагал правилото към гардероба си много успешно.

Почувствах се супер.

18 коментара:

Спас Колев каза...

Аз пък тези дни се бях замислил, че има някакво равновесие между новодобавените и тези, които спират (почти или напълно) да пишат, което напълно ме устройва. :)

Комитата каза...

да ти кажа, няма пълно припокриване. далеч не всички, които трия не пишат, далеч не всички, които вече не пишат трия ;-)

Алиса каза...

Съкратил си и 10% от гардероба си?
Виж ти, бях чувала за мъже, които могат да намерят коша за пране, но че някои знаят какво има в гардероба им - това е чиста сензация! Впечатлена съм.:-))

Chris каза...

Чудя се това правило дали е приложимо и към приятелите.....

Комитата каза...

Алиса, всякакви чудеса има, включително и жени — програмистки ;-)

Търновец каза...

Аз сигурно съм от отпадналите :D От бая време не съм писал нищо в тоя пуст блог :)))

Стойчо каза...

Търновец, пиши пътеписи! :-) Винаги има кой да ги чете :-)

Bla каза...

Т'ва с гардероба съм го правил и аз; убийствен кеф.

Гонзо каза...

Не знаех, че такова правило е формулирано, но въпреки това и аз го практикувам по отношение на RSS абонаментите. Моите са бая по-малко, но въпреки това ми отнемат повече време, от колкото ми се ще. Особено споделените от теб - прочитам 10% от тях, и пак отива половин - един час!

Стойчо каза...

Искам да се запозная с дамата, която направи това със собствения си гардероб ;-)

Алиса каза...

"Алиса, всякакви чудеса има, включително и жени — програмистки ;-)"
Видях и аз веднъж такъв звяр и ми обясниха, че било жена. Мислех, че ме поднасят, ама щом и ти казваш...Случаи всякакви. Говори се, някъде имало и мъж, дето пиел бира без да се уригва, но никой още не го е виждал.:-)))

Стойчо каза...

Явно си на прав път

Стойчо каза...

btw работя предимно с жени-програмистки :–) Да, знам, че съм специален случай :-)

Анонимен каза...

Мен ако питаш, на 100% бих си съкратила гардероба....;) Няма нищо по-хубаво от "голата истина"....;-))) Има ли желаещи за това? Бих се запознала с него! Стойчо...? ;)
Албена

Апостол Апостолов каза...

Нищо не е това! Преди 2 години правих ремонт и изхвърлих половината покъщнина като напълно ненужна. То не бяха пишещи машини, видео рекордери, мастилено- струйни принтери и пр., и пр. Махни, махни...

Стойчо каза...

Албена, не става – женен съм ;-) (т.е. имам повече опит, отколкото демонстрирам ;-)

Belomore каза...

Май по-скоро трябва да съм щастлив, че не знам какво е "RSS абонамент"...

Анонимен каза...

Prav si Belomore, po-gobre sme bez RSS abonament... Stoytcho, proverkata e vissha forma na doverie...;-)
Albena

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)