неделя, август 30, 2009

… еt circenses !

изкълчените телодвижения на „танцьорите“ предизвикваха най-тъмните страни на разбеснялата се дрогирана тълпа. Смешните сексуални напъни на „певицата“ имаха за цел отклоняване вниманието от борбата за насъщния и нарастващия страх на трудовите хора за работните им места, предизвикани от кризата – точно кризата, породена от алчността, раздираща и разпространявана по света от правителството на родната ѝ страна. Тази алчност ...


...Възлюбени чеда на епархийската ни Църква, с тревога научихме от родители, загрижени за доброто възпитание не само на своите деца, че на 29 август в София ще се състои концерт на една от най-скандалните фигури в съвременния музикален шоубизнес -

Луиза Вероника Чиконе, нарекла се Мадона не без ясна умисъл за провокация.

Онова, което е смутило тези родители, а сега смущава и нас, е съвпадението на обявения концерт с тази важна за православните вярващи дата. Не бива да забравяме и още нещо: че самата събота е посветена от Църквата за ден на възпоменание на нашите покойници...


Едно от хубавите неща на нашата демокрация е, че до известна степен можем да говорим и пишем неща, които не е задължително да бъдат одобрявани от държавни или други институции. Затова днес не ми се пише за хляб, а – за зрелища :-) И точно на такова място ходих вчера – със зрелища.

По света съществува цяла индустрия, свързана със зрелища, но ако в думата „зрелище“ има сериозен негативен оттенък, то думата „шоубизнес“ има напълно сбъркан нюанс (например „Шоуто на Слави“, „бизнесмени“).

Затова бих използвал изразът „индустрия на представленията“ за това , което видях и чух снощи.


Вероятно вече се досещате, че Мадона ми пя и танцува в продължение на два часа. Случи ѝ се и на нея :-)


Бях взел билети още през зимата за този концерт (естествено с връзки) и те си седяха сгънати в портфейла ми през последните няколко месеца, та даже ми бяха омръзнали да ги пазя. Но дойде съботата и с благоверната ми се отправихме към стадиона. Имаше табели за съответните входове и сектори, при проверката на билетите нещата бяха добре (минаваше се бързо), кошмарът беше във входовете на стадиона – навалицата беше сериозна и само качеството на публиката, дошла на културно събитие, предотвратяваше възможните сериозни инциденти, свързани със стъпкване и задушаване. И докато при едно представление хората са възпитани по един начин, то тръпки ме побиват, ако толкова количество хора дойдат да гледат футболен мач, където все пак е един вид „битка“. Мисля, че разбирам защо посетителите на мачове в България са малко – не само ниското качество на „шоуто“, но и тези стадиони просто не могат да поемат повече хора със съответното настроение. Ще стане ад.


Та като заговорихме за Ад и Сатана, нека се върнем на концерта на Мадона ;-)


Ние отидохме в практически в последния момент, в който намерихме едно седящо място – едно момче си отстъпи мястото на съпругата ми (нали ви казах, че публиката е възпитана) на последния ред на сектор В – супер видимост към огромната сцена (май е най-голямата, която мога да си представя)

Дъра-бъра със съседите по място, малко мексикански вълни за запълване на времето (VIP зоната в сектор А са тъпи меркантилни копелета, от мен да го знаете), докато към 8 часа вечерта излезе някакъв диско водещ, който пускаше очевидно много популярни парчета, съдейки по реакцията на публиката. Да, хората им се кефеха, пък аз пореден път установих, че май само на работа ходя – имаше само едно парче, което успях да разпозная и то ... на Юритмикс ;-) Изобщо – като се пенсионирам ще тръгна по живот, обещавам!


Диско водещият си тръгна малко преди 9 и започна едно леко досадно чакане, разнообразявано от интелигентни разговори – например „Представете си сега, че излиза едно конферансие и казва: Извинете, но Мадона се разболя и няма да пее, но затова пък ви представям Иванааааа!“... Няколкото мексикански вълни ни доведоха до извода за необходимост от нови избори (нали ви казах, че сектор А са тъпи меркантилни дрисльовци?). Между другото – на осмата обиколка мексиканската вълна спира сама :-). Изобщо – забавлявахме се.


Малко преди 10 часа се появи еманацията на Сатаната, разблудникът на душите наши, платеният агент на империализма – Мадона. И се почна.


Тук трябва да направя едно уточнение – никога не съм ѝ бил фен, ако пуснат последователно повече от две нейни песни по радиото, сменям станцията – обикновено една-две ми стигат, но повече – едва ли. Всъщност истината е, че не слушам съвременна музика (т.е. не бих си я купил), но нека приемем, че ако пуснат Мадона по радиото не сменям станцията веднага – ако са повече от две изпълнения обаче – сменям.


Та тази жена излезе и ми пя, танцува и свири в продължение на два часа без да спре – изнесе наистина добро представление с много танци, тичане, скачане, пеене, светлинни ефекти (много добре бяха). Беше очевидно в добро настроение и ... спортна форма.


Имаше непознати за мен парчета, но имаше и познати с доста модерен аранжимент. По едно време пя „Бонита“ заедно с един румънско – цигански оркестър – беше яко. Изобщо усещат се водещите умове на индустрията с представленията, че включването на балкански елемент в музиката се харесва на широките народни маси.

И понеже като цяло не съм много запознат с песните ѝ, за да ви кажа кои изпълнения ми харесаха най-много ще използвам вероятно странни за вас описания, но който е бил ще се сети и ще каже кое заглавие ми е харесало:

Втората песен беше мноооого добра. Другото добро изпълнение беше, когато влезе в цилиндъра и отгоре валеше вода (даже ръкоплясках тогава). „Бонита“ с циганския аранжимент и после самия цигански оркестър бяха май най-забележителното (поне за мен, де).

Та, доволен съм – видях една жена, която знае какво прави и какво иска от работата си. Видях, човек, който без да може да пее наистина, може да извлече пълния максимум от себе си и хората си, за да ни достави това, за което всички бяхме отишли там – представление.

После си мислех и нещо друго. Нали си спомняте новините от последните дни, за това че са дошли 250 човека да разгръщат сцената и прилежащите съоръжения, като това беше още преди новините за концерта ѝ в Букурещ? Предполагам също така си спомняте, че щяла да кацне точно преди концерта и вероятно ще си тръгне веднага след това? Това значи, че тази жена освен пеенето, танцуването, скачането, рипането и творческите скандали на репетициите е и голям индустриалец и организатор! Тя е ръководител на фирма с поне 500 души персонал, които непрекъснато пътуват и са далеч от домовете си. А?

Как да не я черпиш едни 165 лв колкото беше моя билет?

Послепис: Мадона няма глас и не може да пее. Или поне не колкото Бритни Спиърс или Есил Дюран. Но пък за тях не бих дал толкова пари – е, това все пак е индустрията на представленията, мили мои. :-)


За сведение на СС на БПЦ: не видях нищо, което да е по-неморално от показваното в прайм-тайма на националните ефирни телевизии всяка вечер.


26 коментара:

Селин каза...

Не знам, и аз си мислех, че не е от най-гласовитите певици, но импровизациите, които направи на "Ray of Light" доста ме изненадаха. Уникални бяха. Уникални.
Аз за съжаление не бях на самия концерт, но бях в квартала и щем не щем, слушахме и ние. :)))
Випаджийчетата защо са ви прецаквали вълните, ужас. :/ :Р

Павел Борисов Николов каза...

Много ми е чудно как брадите от БПЦ ще привличат млади хора в лоното на Господа, след като това, което много от младите хора харесват, тия дърти пръчове не пропускат да го анатемосат!?

симо каза...

хехе, хареса ми. по бг вестниците кой знае що само негативи виждам. а и не разбирам що всички взимат един концерт толкоз насериозно - предполагам заради пиара.

Анонимен каза...

имах предвид, че коментарът ми хареса.

Анонимен каза...

Ами завиждам ти Стойчо! Била съм на концерти на две световни поп звезди и си зслужават парите. И аз щях да отида, ако бях в София. А колкото до вкусът ти към музиката на Мадона, наистина клониш към 70. :-))))
Албена

Стойчо каза...

Честно казано за това, което видях справедливата цена е малко по-висока: може би 200-220 лв.
Но пък тъпата организация на стадиона сваля цената до реалните 165лв, които бях дал за билет.

@Павле, те дъртите пръчове поне да имаха куража да изкарат една официална анатема, ама и за това кураж нямат. А концерта (като представление) спокойно може да се гледа с деца – стига да не е тази наистина неподходяща конструкция на стадиона, създаваща проблеми с тълпите

@Албена – музикалният вкус е по-скоро продукт на възпитанието и образованието, а не толкова на възрастта ;-) Пък и не забеляза ли, че все пак знам името на „Бонита“ ;-) (ех, десети клас, ех, Приморско...;-)

Стойчо каза...

@Симо, благодаря! :-)

@Селин, аз така слушах Металика миналата година ;-)

Анонимен каза...

Относно възпитанието може да се поспори. Твоите родители са предполагам фенове на Бийтълс, които са били низвергнати от старото поколение, а сега са класика. :) Същото може да се каже и за "материалното" момиче Мадона и изключителното i сценично поведение, за което българските поп величия може само да завиждат и злословят. Дразни ме например насаденото negativno оношение към източната музика.
Албена

Анонимен каза...

Не разбирам напълно оживлението ви покрай това събитие, но може би информацията от следната връзка ще ви е любопитна:

http://krilebg.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=97&start=40

Въздушната армада, обслужваща турнето на Мадона.

АнонименЪ

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

Към Павел

Църквата може да "привлече" младите само със сила. Достатъчно е някой седерашник да й уйдиса на акъла.

Стойчо каза...

@Албена, пак не позна :-) Ама не се опитвай да уцелиш – разбирам мисълта ти

@Балтазаре, днешният Синод май беше антиседесарски – отдавна не им следя борбите за имоти и може и да се бъркам

Стойчо каза...

@АнонименЪ, твоят линк само може да увеличи уважението ми към тази 51 или 52 годишна баба, която е в по-добра спортна форма от цялото българско футболно първенство взето заедно

Анонимен каза...

Не се и опитвам да уцелвам, Стойчо, у нас се слушаше само народна музика и ако пуснех нещо "изчанчено" следваше малка "война", е без стрелби, естествено. Сега не понасям песните на дъщеря си - фолк, но това е тяхната музика. Ами кръг - всичко се повтаря, както се казва нищо ново под слънцето.
Albena

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

Стойчо, май е антиседерастка цегашната църква, но аз съм си и доволно субективен.
Църквата е абсурдна, а единствената политическа подкрепа за мераците й за насилствено "вкарване в правия път", идва от седерашковците, което е още по-нелепо.

Стойчо каза...

@Балтазаре, нещо не схващам какво говориш, но го отдавам на късния час.

Единственото, което мога да им кажа е, че нямат куража да обявят анатема официална. А освен това очевидно не живеят в нашата страна или поне не гледат телевизии и не четат вестници или блогове – изобщо ни приемат, ни предават, защото по ТВ дават доста по-неморални неща, отколкото на концерта на Мадона.

Затова им и разказах за това дали е имало неморални неща на концерта – пък аз съм женски татко и съм естествено консервативен, както можеш да се досетиш :-)

fen каза...

Това е най-якия пост за този концерт, независимо, че не съм фен на бабата:)

Димитър каза...

Концерта и на мен ми хареса много, забавлявах се искрено и танцувахме прех цялото време.
А относно писмото на попчетата - аз съм разочарован, защото очаквах разпъване на кръст, Содом и Гомор, а получихме само една червена прашка :(. Мисля да съдя БПЦ за подвеждаща реклама.

Спас Колев каза...

Абе, аз сериозно подозирам, че в Синода взимат пари, за тези промоции (Хари Потър беше преди и още няколко). Изхождам от хипотезата, че БПЦ е прост организъм, реагиращ само на един определен дразнител.

Belomore каза...

Не съм бил на концерта, от което явно е очевидно, че не съм и особено голям фен на Мадона, въпреки принципното ми уважение към нея и продукцията й.

Но да я сравняваш с Бритни Спиърс, че дори и да твърдиш, че мокрият кокершпаньол е по-добра певица от леля си, това вече си е направо обидно!
За Есил Дюран вчепетления неам.

Стойчо каза...

@Беломоре, имам пред вид чисто певческите качества – изобщо не говорим за представяне, скандали и др.подобни.

Анонимен каза...

Отчетохме идването на Мадона
Младежи галят снимката закачена
Тя още носи своята корона
Кълчи вехти кълки и винаги разкрачена

Викна дядо владика Николай
"Това на нищо не прилича,
пак ще има анатеми май,
От молитва миряните отвлича"

Той да види много се страхува
Че от методи много отбира
Към нас специално тя пътува
На сцената с негър да масторбира

Под строгоста и укора на Фънки
Нахлузи избелели дънки
Усмирен и усмихнат той в ответа
Кърши снага и танцува в балета

Bla каза...

Минавам само, за да вметна, че Мадона смуче. Моля, продължете.

Анонимен каза...

Любопытно! С айфона немного тяжело читается, но оно того стоит! Спасибо

Стойчо каза...

Явно разбираш

Belomore каза...

Стойчо,
и аз имам предвид чисто певческите качества.
Точно Бритни не е добър контрапункт на Мадона, защото е (Бритни) чист индустриален продукт. Тя, за разлика от Мадона, действително въобще не може да пее.
Виж, например, Кристина Агилера, която също не мога да понасям като Бритнито, барем поне може да пее. Кому е нужно е друг въпрос :)

Стойчо каза...

Бритни ще трябва да я обсъдим при удобен повод ;-) (но момичет има глас и ако иска може да пее, но именно с индустриалния продукт не може да се справи – ще защитавам тази теза). Ама нали ти казах – при удобен течен повод :-) Сетих наскоро отговора на въпроса „Защо пият руснаците?“ – „защото е течно“ :-)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)