понеделник, август 10, 2009

Еконаблюдение

Не знам как е при вас, но 80% от моя боклук е пластмаса или хартия. Когато се сещам, хвърлям в кофите за разделно събиране, но това е малкия проблем. Големият проблем е, че твърде много пластмаса и хартия се консумират. И предполагам не само от мен. Всяка електронна джаджа, за да изглежда по-сериозна идва със сериозно количество опаковка и менюъли от които почти няма смисъл, просто за да изглежда по-добре.

По магазините, особено по плодзеленчуците е практика всеки артикул да е в отделна найлонова торбичка.

Какъв е смисълът да имам ръководство на 20 езика за фотоапарата ми например, ако само един ми върши работа 19/20-ти от това ръководство е брак още от момента, в който се произведе.

12 коментара:

Belomore каза...

Ти, такова, сериозно ли...?

komitata каза...

Чистих през уикенда, лични наблюдения.

Ana каза...

Комита, станал си неузнаваем. За всяко нещо, което ти идва в повече, почваш да мърмориш. ;-)))

Стойчо каза...

Колко съвестен си станал само;-)

Ana каза...

Чистата съвест е най - меката възглавница! ;-)))

Анонимен каза...

Комитата чистил. О чудо! Запишете си някъде и няма да забравите, защото тези чудеса се случват много рядко.Нека през следващите 10 г. пак да почисти и ни извести.

Miro каза...

И мен ме е яд колко полезни опаковки се изхвърлят на боклука, около нас просто няма контейнери за тази цел. Дори на съседната улица няма. Не знам дали ги рециклират но поне съвестта ми да е чиста...

Fris каза...

Хах, комита:)

Щях да казвам нещо много важно, обаче като прочетох, че си чистил и си забравих мисълта:)

Иначе на пазара в кв. Лозенец веднъж стигнах почти до бой с една, иначе много симпатична продавачка, която упорито искаше да ми слага връзките босилек и магданоз в отделни торбички, защото босилекът миришел много и щял да ми осмърди чантата за многократна употреба.

Славчо каза...

класика.-"менюъли от които почти няма смисъл" тва показва колко си далече от белите ора,бас ловя че по стар български обичай изхвърляш всички книжки и инструкции защото "я го знам бе",и после търчиш да питаш по скайпа или квото там познати и приятели кое как.
а може да се нядяват да те запалят по някой чужд език с тези книжки :)
ИСтината е че ако има от какво да се спести шяха да го направят а щом са ти ръгнали книжките вероятно ги чакат глоби ако ги няма.нещо което за БГ не важи особено строго разбира се

marfi каза...

Леле Комита, якия фен клуб си заформил :)

В кварталната бакалия вече има някакви разграждащи се торбички.

Иначе аз избягвам като пазарувам нещо малко да взимам плик, но пък лелките след мен компенсират и звимат и моята торба от тезгяха.

Хвърляй разделно и агитирай хората към минимализъм в пликопотребието!

komitata каза...

Славчо, много си отворен бе, че и басове ловиш. Ръководства на казахстански и унгарски нямам идея за какво могат да ми послужат. А иначе си пазя едно кашонче с ръководства и гаранционни карти, които ми трябват, ама това не е куул, нали, според тебе, не ти отговаря на теорията.

Марфи, благодаря за подкрепата.

славчо каза...

"Какъв е смисълът да имам ръководство на 20 езика за фотоапарата ми например" отговарям ти за да се успокоиш и да спреш да на надаваш вой .
Прави се защото даден продукт е предназначен за определен пазар (да речем източна европа или азия)също така определени стоки пристигнали в контейнер в бургас могат да бъдат изпратени черезвичайно за казахтан (примерно),и тъй като едвали е възможно всеки продукт да бъде опакован и окомплектован с инструкции за съответната държава (особено ако е излязъл от завода) за която се е появил пазар се слагат по няколко (по ефтиное )Това дава известни възможности за реекспорт на стоки и така нататък...
Видя ли колко е просто ,сигурен съм че и сам щеше да се сетиш ако си беше почесъл мозъка :)

А иначе законите в белите държави задължават търговците да прилагат упътвания (които ти така прилежно къташ в кашончето) за да не се чудят обокновенните усери как става работата .и така . симпатяга си ти

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)