вторник, юни 23, 2009

Мълчанието е злато, или друга валута

Протестите в Иран. източник

Колко струва мълчанието на българското правителство?

Не бих се ограничил с народната поговорка "Мълчанието е злато", защото смятам, че този път мълчанието на българското правителство може да се измери в някоя международна твърда валута.

Когато Русия атакува Грузия през миналата година, най-острата критика от правителството дойде от Ивайло Калфин, който каза, че Русия престанала да бъде "честен брокер" в Кавказ, каквото и да значи това.

Бунтовете в Молдова също бяха срамежливо премълчани, дали защото бяха потушени от руското протеже и кавалер на орден "Стара Планина" Владимир Воронин?

Иранският президент Ахмадинеджад, който е подкрепян и коткан от Русия, а в момента мачка протестите на опозицията (вече и с доста жертви, добре документирани) и българското правителство продължава да мълчи.

То си мълча, дори когато руската мечка ни захапа за задника с газовата тръба по време на най-тежките студове през зимата.

Така че, разбирате защо мълчанието е злато или някаква друга твърда валута.

Можете да сравните с началото на 90-те години, когато България не се притесняваше първа (именно първа!) да заявява сериозни позиции по отношение на положението в бивша Югославия и бивш СССР.

Тогава не се мълчеше.

Учудва ли ви че ансамбълът на МВР на Русия и Йосиф Кобзон (за младите - певец-мафиот, емблема на СССР), направиха предизборния концерт на БСП в Пловдив?

Знаете си нали, за 5-ти юли.

Протестите в Иран. източник

16 коментара:

Анонимен каза...

Много си прав, баце, много...

Ама вече се изтощих да ви чета правилните и много справедливи слова - и твоите, и на Стойчо, и на Инджев, и на Бедров, и на Л.Русева, Радан...

Изтощението ми е историческо - не съм само аз, не е отсега. Проблемът е в критичата маса от такива като вас и като мен, за да се случат ИСТИНСКИ промени в България - малко сме. Уви.

Пишем, чегем, дескутираме, гласуваме, протестираме - и на всичко това мащабът му е мъничък, незначителен на фона на умопомрачаващата масивна маса от нищожни хорица. Преди 1 седмица се на път за морето се отбих да пазарувам в бургаския "Карфур". Шокът ме хвана здраво за гърлото и не ме пусна няколко дни. Няма да коментирам, само ви подканвам към експеримент - постойте 15 мин. и гледайте антропологическия вид, който пазарува там или на което и да е такова място в провинцията или в Люлин, например.

После си сложете ръка на сърцето и си кажете - смятате ли, че нщо ИЗОБЩО НЯКОГА би могло да се промени ТУК. И с ТЕЗИ...

Анонимен каза...

По-горе да се чете: "Пишем, четем, дискутираме"
Сори за грешките.

Ваня Панайотова каза...

@Анонимен: Изтощението ми е историческо - !!!!:::))))

Стойчо каза...

Комитаааа, не знаят за 5и юли - не знаят! Искат да избират Клаудия Шифър или Анджелина Джоли, ама понеже те не се кандидатират няма да идат да гласуват и ще изберат по този начин поредния крокодил.
Та - не знаят! И се правят на обективни и надпартийни, после духаме супата заедно, ама те са били готини и не са гласували. После го отнасяме всички заедно, заради тъпите обективни и надпартийни копелдачета

Стойчо каза...

... И ми писна от расизма на „обективните“!

Анонимен каза...

Стойчо, сори, баце,

Не знам дали греша, ама май аз съм ти предизвикал гнева с първия коментар по-горе.

Осветлявам - не съм надпартиен, копелдак пък - още по-малко. Не съм пропуснал гласуване за последните 20 години, и, познай - все за СДС/ОДС. Ако щеш вярвай.

За ПРЪВ път беше в казармата - юни 1990 г. Само аз си знам какво ни костваше тогава на шепа софийски "копелдаци" в провинциалния свързочен батальон (от Трета армия на Българската Народна Армия, част от Организацията на Варшавския договор, напълно и изцяло партийна, кантролирана, ВКР-зирана и прочие), да обясняваме, убеждаваме и подканяме да се гласува за СДС.
Не знам дали можеш обективно да си го представиш. Едва ли.

За ПОРЕДЕН път беше преди две седмици - юни 2009 г. - отложих семейното ходене на морето с няколко дни, за да гласувам, познай за кого - за Синята коалиция. Само аз си знам какво ми костваше да обяснявам, убеждавам и подканям отвратените от нищонеслучването през последните 20 г. приятели и познати да се гласува за СК. Тези, които останаха тук, помнят какви надежди имахме, и какви разочарования претърпяхме. Защото, драги, уви, никаква СЪЩНОСТНА промяна не сме направили през последните 20 г.
Твърде малко сме, и твърде слаби. Уви.

А иначе продължаваме да пишем, четем, дискутираме, гласуваме, протестираме - друго не ни остана.

Но не сме надпартийни копелдаци, само сме твърде уморени обективни човеци. Другото е самозаблуда. До следващите избори.

Ама животът ни взе да привършва, Стойчо. Та затова изтощението ни е истрическо.

Бъди здрав!

Стойчо каза...

@анонимен, изобщо нямах пред вид теб:-) извини ме, ако така си ме разбрал :-)

Анонимен каза...

Катерина:
Има хора, които не искат да мълчат и организират протест срещу безобразията в Иран: http://solidarnost.wordpress.com/

Анонимен каза...

Катерина: Не исках да съм анонимна, но тук не можах да публикувам в никоя друга опция пост просто с името си.

Стойчо каза...

Сега все пак по темата за Иран и мълчанието на Гоцетата

Как очакваш реакция от сегашните официални власти в България, след като Медведев още не се изказал по въпроса?

Анонимен каза...

И на мен не ми се пише
Анонимен! Нямам желание! Трудно се пише след убииство на млад човек, чиято вина е, че иска да бъде щастлив. Имаш право да бъдеш отчаян... Залогът е човешки живот и не един, а много! Няма разлика м/у фанатизма на ислямистите и "червените боклуци". И едните, и другите убиват без съд и присъда!
Дано Бог е на страната на правдата!
Албена

Anton каза...

Така е с дисциплинирания комунист - мълчи и се учи. Чудя се нашите дали си водят записки как се потушават бунтове ... или то при общество като нашето не си и заслужава.

Анонимен каза...

Комита, тези които четат твоя Блог знаят и оценяват ...
България не е САЩ и българите не са американци...
Имаме нужда от нов Паисий - от "врата на врата"!

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

Като гледам полицайчето (на снимката) как хубаво млати и се сещам, че ние от Швейцария на Балканите, както искаха да ни правят, сме станали Иран на Европата.

Помните ли 14 януари?

Belomore каза...

Ц, к'во стана тогава?

Анонимен каза...

Дано не се стигне и до вас, Беломоре - на дело да се доказвате!
Албена

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)