петък, април 03, 2009

Favit – нова възможност за управление на абонаменти

Мартин Линков ме покани да ида снощи на семинар за продукта, който разработва фирмата му. Продуктът се казва Favit и с думи прости представлява система за управление на абонаменти, споделяне на интересни линкове в групи по интереси, както и за създавaне на собствени списъци с линкове.

Мартин отдавна ме беше поканил да огледам произведението му, но първия път (преди месец-два) моя милост го беше засмукала работата и не успях да отида (поканата беше за офиса на фирмата му).

Сега бяха организирали представянето като семинар в Градската художествена галерия в София. Часът не беше лош (в 7 вечерта), но признавам си, че клиентелата ми и вчера едвам ме пусна да си тръгна преди 6 и половина (ама се отскубнах:-). Та след 15 минути търсене на място за паркиране успях да спра точно пред Галерията (при поредната обиколка точно тогава един ми освободи място:)



В Галерията се бяха събрали коскоджамити компютърджии и блогъри – който друг е решил, ще пише:-)

Мартин го бяха опнали отпред да управлява презентацията и мултимедиите, а иначе имаше двама лектори. Всъщност имаше едно въвеждащо представяне на т.н.Живи лаборатории. Въпреки положителната настройка и ентусиазма на водещия (абсолютно свестен си беше човека), но си беше направил презентцията точно по правилата на българската корпоративна презентация: много текст на екрана, с много подточки, които както знаете никой присъстващ не чете и които по-скоро разсейват аудиторията от предмета на презентацията, отколкото да привлекат вниманието ѝ. Изобщо, хора, като правите презентации – не пишете никакъв тескт, хората обичат картинки, за да разбират непознатите неща.

Втората презентация вече беше доста по-интересна – за самия Favit. Водеше я Константин Христов – ръководител на проекта.

Идеята на Favit е следната: Интернет е място с огромен и нарастващ брой източници на полезна информация. По същия начин се развива и ненужната информация.
Едновременно с това пък намалява времето, което потребителят отделя за джиткане из интернета (всъщност това е обяснението защо младежта е по-интернет ориентирана от по-дъртите – липсата на по-сериозни семейни и други ангажименти дават повече възможност за джиткане из нета)

По този начин за потребителите започва да става изключително трудно да измъквата нужната информация при условията на намаляващо време, увеличаване на шума в системата (ненужната информация).
Та ето за това са направили и Favit – да ви икономисва това време. С няколко думи това е система:
1.за управление на абонаменти – всеки потребител си ги определя сам и изглежда по-лесно от обичайните начини
2.за създаване на групи потребители по интереси – човек може да споделя линкове по темата на групата. Там има модератор, който все пак да зачиства спама
и още нещо
3.Системата може да служи като склад за линкове със съдържание – грубо казано е като Фаворитите на браузърите. По-хитрото е, според мен, че тези линкове (плюс съдържание) се запазват и в случай, че оригиналните линкове изчезнат (знаете ли колко пътеписи по други сайтове досега са изчезвали и аз съм се хапал, че не съм се свързал с авторите им навреме?)

След презентацията започна дискусия – за начините на рекламиране и възможностите за рекламодателите, за философията на Web 2.0, за авторските права

Беше много забавно, когато Мартин, който управляваше презентацията на екрана, показваше някакъв пример – сайт, на който пишеше „Александър Томов: Не съм откраднал нито лев“ със снимка на любимеца, както на цскари, така и левскари:-)

Специална похвала и за двамата водещи: Използваха нормален български език, без да вкарват думи като „криейтвате“, „скролване“ и т.н. въпреки, че са компютърджии. Специално искам да ги похваля за това!

9 коментара:

Bruce Wayne каза...

"скролване" си е в официалната лексика :) за разлика от "криейтване"

Стойчо каза...

Ако знаеш на какви други щутории съм се натъквал на други места...
Но наистина не казваха „скролване“, а съвсем нормални изрази. Наистина съм впечатлен приятно от това

Ангел Грънчаров каза...

Г-н Павлов, извинявайте, че не е по темата, ама току-що се сетих да Ви питам нещо важно; отдавна чат-пат се сещам и все се каня да Ви питам, ама забравям; нали знаете, старостта не прощава никому...

Та се осмелявам, пардон, да Ви попитам следното: Ваша милост получи ли моята книга СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (Кратка психологическа история на съвременна България), която Ви изпратих миналото лято? Питам, понеже тия дни Богомил Шопов ми рече, че не я бил получил, та аз се уплаших да не би и екземплярът за Вас да не е пристигнал изобщо.

И понеже нищо не сте ми рекли дали сте я получили, та се осмелявам да Ви запитам ето сега по тоз въпрос; надявам се най-великодушно ще ми отговорите, за което най-смирено моля.

А пък за жалост съм Ви загубил адреса на имейла, та съм принуден да ползвам този не съвсем правилен начин за контакт с Ваша милост. За което именно моля най-коленопреклонно за извинение още веднаж...

Поздрави!

komitata каза...

Няма нужда от толкова официални обръщения. Получих я и дори я започнах да я чета, включително и цитирах заглавието и в едно интервю, което дадох за kafene.bg. Мейлът ми го има публикуван в профила на блога. (проверих преди малко)

Ангел Грънчаров каза...

Благодаря много, радвам се, че се е получила! Съжалявам, че не съм подирил мейла Ви там...

Ангел Грънчаров каза...

А за необичайния малко стил на обръщението дължа обяснение: ти ядни чета Дайл Карнеги, научих много неща от него, и ето, завчас ги прилагам на практика - почнах да пиша така любезно и уважително! :-)

Смятам, че малко култура няма да ни навреди в нашето така прагматично време... а иначе пардон, ако сте схванали тоз начин на изразяване като старомоден, или, опази Боже, като подигравателен...

marfi каза...

Аз да се абстрахирам от диалога м/у господин Грънчаров и господин Павлов...

Стойчо! Благодаря за резюмето и много се радвам, че си успял да дойдеш, не се запознахме обаче - нищо следващият път с порядъчно количество бири след това.

Успявам да прочета материала чак сега тъй като си дадох тридневна почивка от всякакви облъционни средства - компютри най-вече :)

Лекторът се казваше Константин Христов :)

Поздрави и отново благодаря!

marfi каза...

Стойчо... относно термините...

Знаеш ли колко труд и главоблъскане ни отне докато пишехме сценария да намерим думи и да построим изреченията си по такъв начин, че хем да не са пълни с чуждици, хем да не звучат твърде префърцунено и насилено > "драснипалниклечица" например...

Не се полагат никакви грижи за българския език и неговото лексикално развитие, чуждиците влизат без никакъв контрол и коментар в езика, липсват нови издания на тълковни речници, хаос...!

Стойчо каза...

@marfi, трябва да призная, че сте се справили – наистина липсваха такива думи и от това презентацията спечели много

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)