вторник, март 17, 2009

От нещо нищо

Моята кариера в Интернет средите започна от Нет Инфо. Там изпитах абсолютно неповторимото чувство на пионерството, да бъдеш пръв в някоя област, пръв преди всички и да прокарваш пътеките за следващите след тебе. Това е уникално преживяване, трудно сравнимо с всичко останало, с което съм се занимавал през живота си.

Все пак, се наложи, преди доста години, да се разделя с екипа на Нет Инфо.

Дълго време следях с огромен интерес какво се случва там и познавах всяка буквичка от дизайна. Постепенно загубих интереса си, защото започнаха да ми се случват по-интересни неща, но пак, всяка промяна в Нет Инфо изучавам сериозно. В последните 2-3 години фирмата преживя много промени - смени корпоративния си имидж (много неуспешно), добави нови сайтове към списъка си (имат някои отлични попадения).

Тъжно ми е, когато тази огромна фирма, фирма — хегемон не успява да реализира целите си. Наистина, не трябва да ми е много тъжно, защото и останалите трябва да дишат, но все пак, не е много приятно да видиш какво се получава от добрите намерения.

Нет Инфо заряза добрите си традиции в дизайна и подмени изящния си рисунък с доста грубоват и елементарен стил. Какво ги държи все още над водата? Това че са толкова големи и толкова напред с материала — откъм партньорства, откъм продукти (голяма част от тях — придобити) и откъм клиенти за рекламата.

И въпреки че там все още имам приятели, и хора, на чието мнение държа, аз им дължа нещо — дължа им честното си отношение към труда им. Така че, приятно четене:

И защо, защо беше необходимо да се копират безобразията които "Дневник" направи със сайта си?

8 коментара:

Анонимен каза...

Не е необходимо да се взема за пример вестник ДНЕВНИК. Този вестник никога не се е чел. Питал съм по будките разбрах, че се продават по 1 2 бр., понякога и нищо. Ползвам НЕТИНФО и съм доволен

Хесапов каза...

Съгласен съм, че "Дневник" развали оформянето на сайта си. Освен всичко, стана и по-труден за манипулация и ориентация.
Колкото до "Нетинфо", мисля че новия дизайн е твърде опростен, но изглежда малко като вестник, което е била и целта, може би. Отбелязвам, че сега сайта "Нетинфо" работи по-бързо, което е добре. Може би трябва да внесат повече яснота в менютата, за да не стане такава джунгла както е "Дневник"...Като говоря за "Дневник", мисля че става все по-некомпетентен и пълен с глупаво написани статии.

komitata каза...

Коментирам единствено, че НетИнфо копира от сайта на Дневник, и то лошите неща. Дневник ще обсъждам в друг текст.

Любомир Петров каза...

Много добро overview на сайта. Typography-ята е много зле. Подбора на цветове също.
Приоретизирането (с цел да се покаже "целта на сайта"), не същестува.
User experience също нула.

Като цяло, до последно не вярвах на очите си, че са пуснали този дизайн с това ""лого"" (това не е лого, а надпис) на мястото на доброто старо netinfo.bg

Да се надяваме, че не всички български медии ще вървят в тази посока, нека това да им е за урок на всички :)

marfi каза...

Харесва ми как си ги нахранил, точно в техния глуповат стил с цифричките да обясняваш нещо видно, а дали е вдино :)

Bruce Wayne каза...

мен па новото нетинфо ми харесва, по-добре отличава групата от останалите сайтове, в които пише буквално същата информация под други заглавия

манджата от шрифтове и логото на групата трябва и могат да се поизчистят с времето

детайлен рисунък не съм забелязъл нито в стария, нито в новия дизайн

Анонимен каза...

Направо съм шаш от коментарите ти комита!

Има 10% на място казано като мисля, че пак са прекалено твърди и пресилени.

Първо някои от нещата са на вкус... много хора... различни хора... следователно много различни мнения.

Обаче с корпоративните коментари и тн ме разби о_О

Неща, в които аз намирам огромна логика и мисля, че са добър ход ти направо ги погреба... може би трябва да седнеш и да разгледаш още веднъж сътвореното не само във Vesti, а и в другите сайтове на групата НетИнфо.

Може би там е логиката ;-)

Хайде поздрави и до скоро

komitata каза...

А кой е толкова стреснат от коментарите ми? Някой анонимен

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)