събота, февруари 21, 2009

Изложба на Пикасо в София

Никога не съм бил разбирател на изобразителното изкуство (а и нямам претенции да разбирам и от другите, де). Но, признавам си без бой, че когато ходя в чужбина сравнително често ходя по художествени галерии – и всеки път се убеждавам, че картините на живо имат съвсем друго въздействие от репродукциите по книги или списания. Репродукциите може да бъдат интересни, като обект за разказване или описание, но ако дадена картина има магия – тя се вижда само при гледането на живо.


Дон Кихот на Пикасо – рисунка върху чиния

Та исках да ви кажа, че в събота ходих на изложбата на Пикасо, която се намира в Галерията за чуждестранно изкуство в София до 15 март. Виновникът за моето отиване беше щерка ми, която ме кандърдисваше да я заведа там. А тя вече веднъж беше ходила от училище там, беше ѝ харесало толкова, че в къщи разказваше непрекъснато за петела и другите картини. („петелът“ е една мацаница от цветни линии върху една чиния – и които линии, гледани от далеч приличат на жив петел – идете го вижте, страхотно е!). Другият ѝ довод беше, че т.к.първия път беше ходила с класа и не беше успяла да разгледа всичко. Та така се сдобих с екскурзовод – подготвен и ентусиазиран:-)


Изложени са различни негови творби, не съм сигурен, че са известни, като голяма част от тях са разбираеми – то вероятно всичките са му разбираеми, но нали знаете леките предразсъдъци по отношение на художниците от 20и век;-). Има някои картини на картон, представени са доста портрети, като има и от онези, в които едната половина на лицето е във фас, а другата – в профил. Има няколко поредици (напр.„Жена на фотьойл“) – един и същ сюжет нарисуван по пет различни начина. „Жената във фотьойла“ от жена във фотьойл постепенно преминава в поредица от линии, за които е нужна доста фантазия, за да ви заприлича на жена във фотьойл:-)

Но можете да ми вярвате – много е въздействащо. Идете го вижте.

На мен лично ми харесаха най-много керамиките и съдовете – рисувани чинии и стомни. Вече ви споменах петела, но и рисунката на Дон Кихот е именно върху чиния. Има и един страхотен бухал, нарисуван на чиния.


И така: не се излагайте, а бегом да видите изложбата! Цената е смешна – 4 лв на възрастен, а малките деца са без пари. Имайте пред вид, че на децата изложбата също им харесва!

Изложбата е там до 15 март тази година

4 коментара:

Анонимен каза...

Благодаря на теб и дъщеря ти :)
Стела

Mariana каза...

Наистина на живо въздействието е съвсем друго. И аз не съм разбирач, но много ми хареса изложбата. А две годишният ми син, който беше с мен, викаше Йееее, когато нещо му хареса. Знае ли човек какво им влиза в главата на дечковците? :) За хората с повече свободно време - понеделник е без пари.

Стойчо каза...

Да, забравих да уточня: понеделник е без пари, а вторник е почивен ден.

Смело си заведете децата – харесва им!

Анонимен каза...

Препоръчвам ти изложбата на Тим Улрихс в Софийска градска галерия.
ал_шопов

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)