неделя, февруари 08, 2009

Културен живот — на концерт и на театър

Концерт на Нов симфоничен оркестър.
Миналата седмица М, като грижовна организаторка ни заведе на концерт заедно с Рокси и Марфи. Окултурихме се.


Концертът беше в зала "България", която няма да скрия, оглеждах залата със задоволство, защото преди година се включих активно в спасяването и (въпреки обещанията на инвеститора, залата ЩЕШЕ да пострада). Голяма част от времето се наслаждавах на архитектурата и се убеждавах колко страхотна е. Някой ден трябва да я реставрират. Но истинска реставрация, нали.



Нов симфоничен оркестър определено ме изненада, защото е съставен главно от млади музиканти и звучи прилично. Аз очаквах повече бели коси и тежки тоалети.
Хайдн малко ми доскуча, Моцарт беше очаквано свеж, но леко "несериозен", докато Хендел, както обикновено — триумфално величествен.




"Животното на трона"
Вчера, с Невена и с Мария ходихме на театър.
Пиеса, вдъхновена от Карло Гоци. Режисьор Теди Москов.
Малък градски театър зад канала наистина е много малък - коридорчетата и тоалетните са толкова тесни че едвам правя маневри. Затова пък залата е добре ремонтирана и в отлично състояние.


Пиесата няма да хареса на никой, който очаква хуморът в театъра да е "сериозен", "без лигавщини" и "без вулгаризми". Аз лично много се забавлявах.
Двете мисирки, които седяха до Невена и се хилеха неистово, малко поразвалиха впечатлението. Но какво да ги правим - театърът (и най-вече актьорите) не могат без фенки, на възраст все още откриващи себе си.



Нещо натиснах накриво без да искам и светкавицата светна. Аз бях, аз бях този простак. Простете ми.

Други блогъри, които ходят на театър.

5 коментара:

Анонимен каза...

Да не би да покривате норматив? Албена

Belomore каза...

Предстоят:
- балет;
- оперета;
- София филм фест - мин. новия Вендерс, че е ноо интелектОален, независим и европейски + поне още 3 неамерикански филма;
- (моля попълнете)...

:)))))))))

komitata каза...

Е какъв норматив, това са две поредни седмици.
Балет и оперета не съм сигурен, че ще издържа. Още не съм навършил подходяща възраст ми се струва.
София филм фест изглежда добра оферта ;-)

Анонимен каза...

За оперетата всяка възраст е подходяща - шегувит текст, игрива музика, много настроение и разпущане. Пусни някое от изпълненията на Видин Даскалов и Лиляна Кисьова, сам ще се убедиш. А балета вече е нещо различно. При него трябва непрекъснато да следиш танца на тялото и да чуваш музиката. И всичко в синхрон, иначе губиш нишката. Обичах да тънцувам, ходех редовно на неделните купони и си беше божествено.
Албена

AntiVirus каза...

Добра статия, поддържам всяко културно мероприятие.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)