неделя, ноември 23, 2008

Манипулации и политика под масата

Направо съм стреснат как авторитетно издание като dir.bg Новини си позволява да манипулира новинарски текстове.

Оригиналната статия е тук, а изпуснатият текст (който променя смисъла на целия материал!) е това:

Междувременно основателят на Е-Партия Атанас Чобанов коментира, че не вижда каквото и да е разделение на блогърите по отношение на Мартин Димитров.
“На г-н Б. му се отделя незаслужено внимание. Ако погледнем "политическите" му идеи да се забранят абортите и да се лекуват принудително хомосексуалистите, мястото му е по-скоро около Атака, а не около СДС”, каза Чобанов.
На свой ред, Д. Б. се обади в редакцията, за да защити позицията си срещу абортите, като каза, че по същество това е убийство на бебетаи посъветва Атанас Чобанов да попита Мартин Димитров какво му е мнението по въпроса и дали с думите си не праща и него в Атака.


Но това не е всичко. Имам забележки и към оригиналния текст — никъде не съм споменавал името на Д. Б. Това че някой си е изфантазирал нещо по оригиналния ми коментар си е за негова сметка. Или както казва народът - "Гузен негонен бяга".

Но въпросите си остават—
— Защо dir.bg цитира избирателно (а и забравя да линква оригиналните публикации)?
— Защо в technews.bg ми слагат някакви имена в устата, които не съм споменавал?


PS> Някои имена в цитата са заменени с инициали. Имената са познати на автора на този пост.

PPS> Никога не съм смятал лицето Д. Б. за блогър, така че и аз не виждам конфликт в блогърските среди. А и на самата среща просто му беше направена забележка че твърде много дърдори, и той млъкна. Повече претенции към него нямам.

Между другото искам да отбележа и голямата PR грешка, която е допусната от екипа на Мартин Димитров. Новината за втората му среща с медии и блогъри е публикувана само във вътрешнопартийния му блог и естествено, не съм я прочел. Защо я няма в другия блог, който е насочен към обществеността и който аз чета - не знам. Така че и няма да отразя събитието.

Гледам че и дзвера Веско е блогнал по темата.

6 коментара:

Атанас каза...

Драги Комита,
Моето мнение беше добавено впоследствие на technews като коментар и редакторът е решил да го включи в основния текст. Версията в dir.bg е отпреди тази редакторска намеса, така че няма манипулация.
Поздрави,
Атанас

Анонимен каза...

И аз потвърждавам посоченото от Чобанов - последните 2 абзаца са добавени впоследствие. Оригиналът е без тях, затова в Дир.бг е така. Укроти малко гнева...(Добри Божилов)

marfi каза...

Какво всяват смут с тоя лумпен Д Б не мога разбера ?

djendo каза...

Не мога да ви разбера уж умни хора сте, а храните трола и му се връзвате. Не знам защо изобщо му отделяте време и споменавате името му.

komitata каза...

чие име?

RoujkaBG каза...

Когато възникне проблем е по- добре да се говори за него и да се уточнят нещата, отколкото да оставяме червеят на съмнението да ни гризе.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)