понеделник, ноември 17, 2008

Патриотите от ДС и борбата със СПИН

С часове стояха в една стая, изпиваха се бутилки с алкохол, за да ме накарат да си развържа езика. Нищо не се получи. Това трая шест месеца – разпитваха ме всеки ден на последния етаж в сградата на Националното следствие. Даже един ден направиха така, че да видя върху бюрото на следователя едни обърнати тефтери. На един от тях пишеше: „Аргирова, в килията на Иван-Асен.” (б. р. – Иван-Асен Георгиев е българин, разконспириран през 1968 г. като агент на ЦРУ и осъден на смърт). Вече ми бяха приготвили и килия, обаче трябваше да призная защо ми е даден вируса. Според тях вирусът ми е бил даден, за да стана аз българският учен-агент на американското бактериологично оръжие



— споделя проф. Радка Аргирова за горчивия си опит с Държавна Сигурност, когато се опитва да изследва вируса на СПИН в България преди 1990г.

Кой обясняваше за честните борци за национални интереси, които били служили в Държавна Сигурност? Кой ги назначава все още на отговорни постове, дори и на най-отговорния? Кой им дава все още ордени и медали?

Цялото потресаващо интервю на проф. Аргирова тук.

1 коментар:

Павел Борисов Николов каза...

Това за "честните борци" с "горещо сърце и чисти ръце" (по Дзержински) и те не си го вярват - ама нали са спецове по хвърляне на прах в очите на хората още от онова време...
А за ордените въпросът е ясен - първи рекордьор в страната по тази част е агент Гоце.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)