петък, октомври 03, 2008

Обединението на Германия

Докато Тошо Тошев ме подсещаше, че трябва задължително да отворим досиетата на „издателите“ и „журналистите“ от българските „медии“ се сетих, че днес е денят на Обединението на Германия (помните ли, че съществуваше добиче, наречено ГДР?).
Сетих се за тази дата, защото Германия отдавна и безвъзвратно отвори досиетата на ченгетата си.

Та по повод на националния празник на Германия искам да ви поздравя с две немски песни (мелодии).

Кликайте смело, знам, че ще останете изненадани, когато установите каква музика е писана в Германия:-) За читателите на Мегафона и през четци – кликайте на постинга, вмъкнал съм музикални клипове.

Композиторът мисля и на двете парчета се казва Курт Вайл (Kurt Weil).
Кликайте, не се страхувайте:



Ето и второто:

33 коментара:

пламен каза...

Благодаря за напомнянето и хубавите песни.

Стойчо каза...

Признавам си, че направих експеримент в офиса тази сутрин: пуснах им немска музика, а колегите бяха сериозно изненадани:-)

Димо каза...

Ех, Курт Вайл, автор на прочути парчета като Alabama Song ("Show me the way to the next whiskey bar") и Mack the Knife, която си пуснал (познато ни и като "Меки Ножа" от култовата плоча на Тодор Колев' 84.

Оригиналните текстове на немски са не на некой друг, а на самия другар Бертолд Брехт. Имам един архивен запис, където пее самият Брехт, а Вайл приглася на некакъв продънен хармониум :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mack_the_Knife

Und der Haifisch, der hat Zähne
Und die trägt er im Gesicht
Und Macheath, der hat ein Messer
Doch das Messer sieht man nicht.

Димо каза...

Още винетки от творчеството на Вайл и Брехт, съответно немската история:

Брехт пее Mackie Messer
Ballad of the Soldier's Wife

Alabama Song

Belomore каза...

ИзненадАхте ме!
Немаше как поредният Олд Шетърхенд да не излезе германец! :)

Ваш
Карле Маjоски

пейо каза...

И аз съм много приятно изненадан от авторите на това непоколебимо изпълнение. Благодаря :)

Димо каза...

Ептен Олд Шетърхендска е рабОтата, тъй като и Вайл, и Брехт забягват зад океана заради Onkel Adolf. Вайл след неколко години е вече американец, но Брехт го пращат обратно дома още 1947 г. за anti-American activities :) Може би са били на един кораб с Гео Заяков-Пирински ...

Стойчо каза...

И вие ме изненадАхте... кой е Олд Шетърхенд?

Димо каза...

Неустрашим германо-американец от Дивия Запад:

http://en.wikipedia.org/wiki/Old_Shatterhand

Стойчо каза...

Е това е – който не чете Карл Май си остава прост като мен;-) Благодаря за линка, наистина не знаех кой е Шатърхенд.

Дали да не подготвя една статийка за немската поезия?:-) Като гледам – има интерес:-)

Димо каза...

действай. тукa сме сите поетични натури, ganz natuerlich.

Belomore каза...

Стойчо? Стойчо... Стойчо!

Притеснявам се искрено за детството и юношеството ти...
Как така не знаеш кой е Олд Шетърхенд???!!! :)

Стойчо каза...

Беломоре, учех немски;-)

Belomore каза...

Е хименно, де - Карл Май да не е французин ;)

Стойчо каза...

Хехе, а ти да си виждал издание на немски на Карл Май?;-) - щото на мен все български са ми попадали.
Честно казано, чел съм едно нещо от него, но убий ме нямам спомен от книгата - предполагам, че не ме е впечатлила. Като малък обичах Марк Твен (ама не само Том Сойер) и Жул Верн. Т.е. и сега ги харесвам, но ме е срам да си призная:-)

Търновец каза...

И "Синовете на Великата Мечка"(не оная от изток) май също беше от дойчовски автор - при това жена ако се не лъжа ... :))) Любима книга от ранното ми детство.

Belomore каза...

Търновец, Лизелоте Велскопф Хенрих, ако не се лъжа.

Не, не съм допускал четене на Карл Май в оригинал, въпреки че по това време и аз учех родния му език.
Притеснението ми за теб обаче продължава да расте... :)

И все пак... Как така не те е впечатлил??? Не са те впечатлили Винету, Сребърната карабина, Илчи, и всичките разни Олд-ове, случайно все от немски произход :)
Хм. Странна работа.

А иначе във все-още-харесването нищо за срам няма. Напротив!

Стойчо каза...

хехе, Германия наистина е страна на философи и поети – вижте как разговора се води не за маршове или армия, а се върти около литературата:–)

Мда, не Карл Май явно не ме е впечатлил – не знам защо, но... Е,то е пълно с писатели, които не са ме впечатлили...докато Жул Верн направи ми беше скрил шапката. И даже ужким повърхностния Марк Твен (за когото чух, че щели да го забраняват в Щатите заради политически некоректен език – абе, изобщо като дойдат феминистите на власт все нещо забраняват: я, алкохола, я Марк Твен) – та Марк Твен ме беше впечатлил с нормалността на разказите си. Или може би думата е човечност

komitata каза...

Карл Май - как съм висял по опашки за да си взема негова книга, и ги четях по 2-3 пъти поред просто така в първите 2-3 дни. Учудваше ме наистина че готините герои всички бяха немци и недоумявах. Не правех връзка с националността на автора (и май дори не знаех че е немец) ;-)

Търновец каза...

Мда :) Сега като се замислих още двама от любимите ми писатели от детството и юношеството май са също отчаст от немски произход. Роберт Щилмарк(Наследникът от Калкута) и Джон Стайнбек(за него също важи в пълна сила думата човечност) ;)

Димо каза...

Винаги ме е учудвало как така книгите на Карл Май, чиста проба немски шовинист, са били горени по нацистко време. Явно кафевите са действали първосигнално и не са се впечатлявали от цивилизаторската мисия на Олд-овете (всъщност Alter-и) из Llano Estacado, Судан или Албания. Между другото не знам дали знаете, че Йовков е превеждан и четен доста в Хитлерова Германия. И то "Старопланински легенди", където цигани (Шибил) и турци са централни образи. Нацитата са се кефили на природната сила на т.нар. "благороден дивак", антипод на западния декаданс. Мистерия ми е защо не са прегърнали и бай ти Винету ...

Стойчо каза...

Карл Май може да е имал идеологически забежки на младини - и затова да с го горили? Защото си прав, че няма логика.
Ама да търсиш логика от нацисти/комунисти - умряла работа. При тях най-важното е да се вземе и съхранява властта при това на всяка (в буквален смисъл) цена.

Belomore каза...

Защото, маму им й*бем фашистичку, не са и подозирали колко величаво арийски ще бъде изигран един ден в студио ДЕФА великият вожд на апахите от още по-великия вожд на моравците - Гойко Митич от Лесковац! :)

Трябва да направим анкета - кой Винути предпочитате - бате Гойко или Пиер Брис ("френския" Винету)!

Belomore каза...

ПП
Винету, не Винути, разбира се!

Винути вероятно е индийски, а не индиански херой :)

Simeon каза...

Ne znaeh Karl May da sa go gorili nacistite. Dokolkoto mi e izvestno, e bil edin ljubiite avtori na fjurera. Dori podaril na plemennika si cjala kolekcija "sqbrani sqchinenija".

Nishto ne kazahte za romanite mu na arabsko-balkanska tematika. Glavnijat geroja minava prez dneshna BG i MK.

Mezhdu drugoto naistina Karl May pishe pqlni izmishljotini. Imashe edin drug nemec pisatel - Gerstaeker, kojto vsqshtnost e prezhivjal dosta goljama chast ot opisanite prikljuchenija.

Simeon каза...

Bate Gojko nikoga ne e igral roljata na Winnetou vqv film.

Pierre Brice - da.

Търновец каза...

Бате Гойко аз го помня от една юго екранизация на "...Великата мечка" . то му я цялата уестърн филмография , снимана в Хърватско Мексико, както един приятел нарича онея голи чукари, след първия ред планини между Дубровник и Лика.

Търновец каза...

Нещо не се е получил линка за бат'гойко както трябва ...

ето го.

Belomore каза...

Видно от филмографията на б. Гойко, вкл. и в IMDB (http://www.imdb.com/name/nm0593900/) той наистина никога, ама никога не е играл Винету.

Само малко :)))

Simeon каза...

Kakto kazah, ne e igral roljata na Winnetou. Inache vqv filma e igral, no kato drug indianec.

Simeon каза...

Da pojasnja, tova, kqdeto pishe v IMDB, che e igral Winnetou, ne e film, a t.nar. Karl May Festspiele, koito se igrajat v Bad Segeberg (http://www.karl-may-spiele.de/) i gi davat i po televizijata. A mozhesh da si kupish bilet i na zhivo da go gledash.

No kakto kazah, vqv film ne e igral Winnetou.

Belomore каза...

Така да бъде.
Хау!

Simeon каза...

Hough! Az kazah.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)