неделя, септември 28, 2008

Мама миа!

Женско парти по пижами, на което всички са поканени

Значи.

Една малоумна женка (възраст макс. 20) споделя с приятелките си (същите и те, но не са тръгнали да се женят още) безумен план за предстоящата си сватба.

Три одъртели малоумни женки (майката и и две стари приятелки) се събират по повод същата сватба.

Три застаряващи мъжкаря (има и нюанси, разбира се) също са на път за събитието.

Всеки си търси и най-малък повод да изпее песен на АББА.

Действието се развива на гръцки остров, като режисьорът садистично не пести лазурното синьо на морето и зашеметяващите гледки, и нещо те свива вътрешно като се сетиш, че само преди две седмици си бил там, а сега дъждът те накисва в мрачна София.

Горе долу това е сюжетът на най-свежото филмче, което съм гледал през последните години. Без претенции, без ефекти (или може би съвсем малко).

Отдавна не съм присъствал на филм, в който публиката пее с актьорите и не бърза да си тръгне при надписите (доказателство, че сме индийци по душа ;-). Мерил Стрийп и Пиърс Броснън можели да пеят нелошо. Ако бяха почнали певческа кариера преди 40 г., ехеее... Събудиха легендата ABBA.

Гореща препоръка да се гледа, с женска компания. Идеален за мъже, които искат да събират червени точки.

Мерил Стрийп — Господи, каква жена!

PS. АББА бяха любимият състав на дядо ми (набор 1911г.), и на мен също когато бях около 10-годишен ;-) Леко наивни, но с универсални послания. Ще си сваля туй онуй.



Ето и трейлър...

4 коментара:

Стойчо каза...

По душа ... всички сме индийци...;-)
Става ли за вече женени?

komitata каза...

Разбира се!

illa каза...

Виж, това е филм, който със сигурност няма да гледам :)
Първо, никога не съм харесвала АББА, даже напротив, даже по времето, когато бяха в зенита си, т.е. по времето, когато аз бях в гимназията - 70-те някъде :)
Второ, казват, това била най-слабата роля на Мерил Стрийп, ever, пък тя ми е любимка и нямам желание да се уверя в правотата на критиците - по-добре да си остана със съмненията в тяхната коректност.
Трето, винаги ми е било странно това: "Гореща препоръка да се гледа, с женска компания. Идеален за мъже, които искат да събират червени точки". Все го тълкувам като намек, че аз нещо съм сбъркана, щом при мен точките определено ще са черни. Нещо такова ли имаш предвид?
Шегувам се, знам, че нямаш нищо такова предвид, всеки израз може да се тълкува различно. Все ще се намери някой да се обиди.
A propos, какво е значението на думата "женка"? Проверих в речника, не ми хареса - казват: "неодобрителен епитет"? Ти кое точно в пола ми не одобряваш?
(Пак се шегувам - нали във всяка шега има по малко шега, казват :) )

Анонимен каза...

Филмчето е наистина супер свежо. И червените точки са си истински.
Препоръчва се за гледане, особено за хора, които непрестанно се шегуват, пък една такава сериозност и дълбочина струи от думите им, че човек се чуди за Мама Миа ли иде реч или за Ницше.
Филм много приятен и много без претенции, слава Богу.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)