сряда, август 27, 2008

Browser + 1

От доста години за пръв път виждам наистина важна иновация в браузърите.
Идеята е най-после да се автоматизират досадни действия, които всеки върши в Интернет на ръка - сглобяване на сложни мейли, добавяне на карти, блогване, цитиране на инфо от важни източници, превод на откъси и какво ли още не. Ето вижте филмчето да се убедите.


Ubiquity for Firefox from Aza Raskin on Vimeo.


За съжаление не мога да го инсталирам сам - май не е съвместим с моя браузър (иска тройка). Най-накрая ще се наканя и да я инсталирам пустата тройка.

Ако някой го е тествал да сподели в коментарите какво мисли

Тук има информация по темата.

Благодаря на Митака, който ме светна по темата.

10 коментара:

Peb каза...

Така като гледам пичът от видеото не ползва Firefox, а Shiira - браузър, за който разбрах от ей тази статия http://blog.webtrail-bg.com/?p=34
Джаджата изглежда добре. Като я поразвият и понашумее, може и да я адна :)

STATICUS каза...

Приложението звучи интересно...за съжаление, не мога да видя видеото, защото ми е кофти нета и стриймването съкс... :(.

Искам да сподлея за един друг Ад-он, на който попаднах скоро. Казва се PicLens i мен наистина много ме кефи.
Може да бъде намерен тук: http://www.cooliris.com/

Накратко за него - прави снимки и видеа от по-известните сайтове като YouTube, Picasaweb, Myspace и др. в 3D режим и разглеждането им става изключително лесно, приятно и бързо :). Имах малко проблеми с инсталацията, но от съпорт тийм-а се оказаха изключително любезни и след няколко разменени имейла, успях да се справя. :)

Peb каза...

Ох, добавих го! Тръгва на Файърфокс 3.0.1. Ма за софтуер, който е създаден да те улеснява, бая трудно се ползва - сега трябва да седна и да чета 100 часа инструкции и команди, иначе се в гоогле ме праща да търся. Ма добре изглежда де. Като имам време ще го проуча по-обстойно

Александър Кръстев каза...

А бе.. аз си инсталирах 3ка и не ми върви добре на РС-то. Под Мак ми е ОК. Ще пробвам да инстална разширението :)

STATICUS каза...

А в какво точно се изразява недоброто вървене? :). Аз нямам проблеми с тройката...а и PicLens-a ми е супер удобен :)

manol каза...

улесняването на публукуването, блогването, цитирането, шерването на сайтове и карти може да доведе адски много никомо ненужен контент :)
( то това е идеята на web 2.0 като се замисля.. )

Ник каза...

идеята е яка, ако не си на ясно с това какви команди има просто напиши в него "help" и те вкарва в неговата страница с настройки.

Аз го инсталирах на ФФ 3.0.1 без проблем. Все пак е prototype няма нищо сложно в него.

Жалко, че не ползвам толкова гмайл и календара му :) А, да и не си пиша тасковете на английски :)

Иначе идеята е супер, и най-много ми харесва. Всичко е въпрос на навик обаче, като си свикнал да копи-пействаш е малко трудно да се сетиш, че трябва да викнеш ubique за да ти преведе текст примерно.

Един пример - инсталирах си преди време плъгин за превод на страници ползваше вавилон, или от сорта, но нито веднъж не го ползвах, като ми трябваше превод - google.com/translate. Просто трябва да се изгради навик :)

Bruce Wayne каза...

железно е като идея, дано да се наложи бързо

Искър каза...

Беранже, не е много въодушевен от тая идея:
http://beranger.org/index.php?page=diary&2008/08/28/08/59/52-the-rants-for-today

Някъде към среадта на постта е писал по въпроса.

Димитър Иванов каза...

Излезе ъпдейт на Ubiquity! А ето и една моя custom команда (добавя линк към svejo.net) ;) http://gist.github.com/42270

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)