петък, юни 27, 2008

Текущи впечатления от текущи въпроси

В последно време леко занемарих участието си в блога, че бачкане – много и не мога да отделя последователен един час, за да мога да се „изОкам“ по некои въпроси. Та затова днес ще пиша по малко за много. Да почнем с


  1. Представянето на Алекс и книгата му „Люде, на които не се отваря парашутът“ – мина много добре. Запознах се на живо с Букарски – много приятен и забавен човек, но не прилича на героите си (то и Алеко не прилича на героя си). Подарих един екземпляр от книгата му на наш′те – майка ми, която си харчи пенсията, живеейки лятно време на вилата (на 100 км от София) беше ВЪЗХИТЕНА, баща ми, който прави същото на вилата (харчи си пенсията;-) също беше доволен. Интересно ми беше как различните хора харесват различни разкази от сборника: наистина всички харесват „Фарина“, но за друг харесван разказ всеки споменава различен – на баща ми много му беше харесал разказа за пенсионирането на старшината:-) Очевидно Букарски пише доста реалистично, защото на мен този разказ специално ми мина някак между другото, но за човек, който е минал през тази ситуация, разказът за старшината му казва нещо и вижда в него познати неща.

    Хе-хе, сега се сетих – никой не е споменавал „Алтернативна женска“ ;-) Вероятно никой от читателите не е ходил на платена любов?;-)

  2. Бате Бойко предизвика една дискусия между мен и Търновеца и се надявам, че Търновецът е разбрал позицията ми. Ставаше дума за това, че ББ каза, че му липсва инструментът „жителство“, за да може да регулира населението на столицата. Търновецът, според мен, неправилно насочи критиките си, към „медузата“ – анонимния потребител в чата, който зададе въпросът, чийто отговор от страна на ББ беше, че му липсва споменатия инструмент „жителство“. Строго погледнато всеки има право на собствените си предразсъдъци, стига да не предизвиква катастрофи с тях, но един политик няма право на това.

    Всъщност Бате Бойко е на сегашните си политически, медийни и социологични позиции, защото дава опростени отговори на сложни въпроси. Повече от очевидно е, че отговорът „ако мога да забранявам на новодошлите да идват, ще оправя движението, задръстванията и т.н.“ е лесно-смилаем (защото типично за вида Homo sapiens е да не приема различните от него – тема на друг разговор е защо се е получило така). Същият отговор можете да получите и в провинцията, но вече по адрес на софиянци („изкупиха всичко“, „ живеем с проблемите на софиянци“ – последното ми е особено смешно, защото в момента в София живеят май 25% от населението на страната и хората от провинцията трябва да се радват, че научават нещо за бившите си съграждани/съселяни. Всъщност в София нямаме НИТО ЕДНА регионална телевизия или вестник. Но пък имаме регионално радио – Джаз ФМ).

    Както и да е – темата не ми е за софиянци-несофиянци, защото това е адски глупава тема: хората могат да бъдат делени само на принципа „възпитан-невъзпитан“ или „свестен- кофти“

    Темата е за това, че ББ търси лесно смилаеми отговори, вместо да си гледа работата – София не е първия двумилионен град в Европа, така че да търси оправдание в новодошлите, ако не е форма на расизъм, е форма на управленско скудоумие.

    Искате ли да се хванем на бас, че ББ ще подкрепи и гей-парада, ако забележи промяна в мейнстрийм мнението?;-) Или, че ще го осъди, ако усети съответната посока на мейнстрийм мнението?

  3. Футбол – това не е най-важната тема на живота ми, но последните два месеца някак я направиха актуална

    Темата за футбола може да я разделим на две части: по света и у нас. Разделянето е необходимо, защото едната част е прекалено срамна...

    Да почнем със света, т.е. с европейското първенство. Виках за всичките комшии, както и за обичайния ми фаворит – Германия. Защо Германия ли? Ами защото всичките сте енетелекуалци и викате за разни Италии и вся остальная сволочь. На мача Германия – Турция се радвах за турците как играят, но трябва да призная, че им пожелавах най-искрено и добронамерено да паднат. Искам да кажа – не бях ЗА Германия, по-скоро исках Турция да падне. За тяхно добро е. Помните ли 1994г? Как се радвахме тогава? А как бихме после Германия през 95-а (май) като маче у дирек? Помните ли как се радвахме и тогава? Какво последва обаче? ... зимата на 96/97... месечната ми заплата ми достигна чутовните 4,25 долара... Изобщо – футболните радости в нереформираните държави водят до:

    • забавяне на реформите

    • отказ от реформи

    • регрес

    • мизерия

Докато Германия и да падне и да бие – Меркел ще прави каквото трябва, а не каквото се харесва само. Докато не можем да твърдим същото за Турция или за Русия. Защото самата Русия спешно се нуждае от сериозно поражение, па било то и на футболен терен. След спечелването на Олимпиадата в Сочи, след рязкото поскъпване на петрола и газта, след спечелването на Евровизията – Русия се нуждае от отрезвяване, и то – много сериозно. Защото, ако не спре този запой, който е започнала – такъв гаден махмурлук ще има, че ще се чуди какво я е патило.

Футболът в България – тук ми се ще да цитирам Хайнрих Хайне. Той има едно „пътуване до Париж“ май се казваше. Та една от главите е посветена на германските цензори. Мога да ви я цитирам цялата дословно:

„Германските цензори:

Германските цензори ...................................................................................................

........................................................................................................................................... ...........................................................................................................................................

............................................................................................................................................

............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

................................................................................................... глупаци ........................ .............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

...........................................................................................................................“


:-)


Е, все пак да опитам да кажа нещо. Казвам го с пълното съзнание, че половината от вас ще ме заплюят, но ... нали знаете къде ми дреме;-) (откак Буки издаде „Парашута...“ и аз съм станал малко хлевоуст;-)

Та не ми дреме много за реакцията ви, но съм на мнение, че ЦСКА трябва да играе във В-група от новия сезон. И то – независимо от това, дали си плати борчовете или не. Защото страната ни ще има повече и по-добри шансове да се оправи, ако се знае, че даже шампионът може да бъде наказан жестоко за неизпълнение на предварително зададени критерии. Защо спазването на планове и задачи и критерии да бъде само мое (твое, ваше, наше) задължение, а поплювковците от мейнстрийма да не го спазват? По същата причина съм твърдо за спиране на всякакви субсидии и плащания от страна на Европейския съюз

Като утешение за цесекарите мога да заявя: ако ЦСКА играе във В група тази година, аз, който през живота си съм ходил на три мача (на единия бях по служебно задължение – бях преводач на Арарат, когато играеха срещу ЦСКА преди 10-12 години; един път гледах България–Исландия, а първият ми мач в живота беше Левски–Славия, като убийте ме не знам защо този мач се играеше в Панагюрище, братовчед ми (цскар) ме заведе тогава), тържествено обещавам, че ще си купя червено шалче от официалния магазин на ЦСКА и ще ходя да викам за тях, поне на един мач (може да е срещу отбора на Бойко Борисов;-).

Един мач, защото за повече няма да ми е интересно, пък и все пак съм левскарче, а ще вземе да се окаже, че съм бил на повече мачове на ЦСКА, отколкото на Левски.

Идеята ми е следната – ЦСКА трябва да иде във В-група, просто за назидание на Левски и вся остальная сволочь, начело с Гоце: Правилата трябва да се спазват, деца мои.

Ама Хайне е по-добър писател от мене – само с една дума е успял да каже повече отколкото наша милост с цял абзац;-)

  1. Моят идеален свят – По принцип много внимавам, когато си пожелавам нещо, затова ще бъда лаконичен: В моя идеален свят сме здрави – физически, душевно и морално

  2. Искам да изрязя възхищението си от позицията на Радан за гей-парада – и то не толкова, че позицията му е за или против събитието (по принцип не обичам темите за мъже-жени, хетеро-хомо, и т.н. защото са лични) – но Радан има куража да се обади по тема, за която знае, че може да бъде осмян, освиркан, да загуби гласове (все пак Радан е политик) и т.н.
    Аферим на Радан! Защото ББ ,както и предвидих, ще се прави на ощипана мома, докато не разбере накъде духа „обществения“ вятър.
    И ГосподинИ заслужава адмирации заради същото. Нуждаем се от лидери, които не се страхуват да вървят СРЕЩУ масовото мнение, щом е необходимо (btw аз също се отнасям отрицателно към такова събитие, но май вече казах – всеки от нас има правото на предразсъдъците си, но политиците нямат това право – политиците трябва да могат да се опълчват срещу нашите предразсъдъци)

  3. Сега се замислих: може би не точно в идеалния, но в реално добрия свят: Радан е министър–председател, а ГосподинИ – лидер на опозицията, Комитата е президент, а аз съм пазач на фар и имам огромна библиотека;-) (пичове, можете да наддавате за постовете – до 100х лв съм честен, после ... се корумпирам;-) Букарски е трети път носител на Нобелова награда и е дошъл да почерпи по бира на фара; всички, споменати в този постинг са дошли и те да пием по бира, а ББ и Гоце мият колите ни на паркинга на фара:-)



7 коментара:

Господин И каза...

Стойчо, благодаря за добрите думи, но с риск да бъда нескромен ще кажа, че в идеалната ситуация аз ще бъда мин. пред., а Радан... председател на народното събрание от левицата.

Никога недей да забравяш, че тази страна е лява! ;)))))

komitata каза...

Някой си проси бира от "Президента" май ;-)

Търновец каза...

Съгласен съм Стойчо, просто относно "медузата" трябваше да уточня какво имам точно впредвид и затова написах един твърде дълъг коментар.

Относно мнението на ББ, до някъде споделям тезата му, че ако държавата създаваше условия за бизнес, нямаше градовете да тънат в мизерия и хората да са готови да са последни дупки на кавала, ама да са в София.

Не споделям обаче частта от него, в която се твърди, че проблемите на София са се появили в момента, в който ние провинциалистите сме се появили на хоризонта. Аз София си я спомням и по времето, когато имаше жителство - спретната и чиста не си я спомням обаче никога!

таската каза...

Вака, во ова идеална ситуация Аца Букаре ке биде председник на МАНУ, а Дончо Цончев ке пишува во блог, да кажем whiskeyrebel.blog.ru
Яс ке сум општински советник, па можда и кмет во селото на дедо ми во Грчко и ке доагате на гости на по мастика на Белото море.
Айде сега и да поработиме малце.

Стойчо каза...

@таска – МАНУ се споменава в петит в учебниците по история, а Алекс е трети път носител на Нобелова награда. (за Дончо Цончев – блогът му се посещава от трима души дневно – жена му, тъща му и любоцницата;-)

@Господин И – гледам започвате да наддавате, колко дава следващият?;-) (защо Радан не наддава?;-)

@Комита – бирааааааа, ох, кеф!

@Търновец – мда, така си е – въпорсът е, че не трпбва да им се връзваме на тия приказки, както „медузините“ така и „бборисовите“

Bruce Wayne каза...

бат бойко се опитва да накара разни такива като мен да си сменят личните карти със софийски, за да взема по-добра субсидия от държавата

бори се за "регистрация", не за "жителство"

Радан Кънев каза...

Олеееее

Изтървал съм промоцията, а може би и иногурацията на Комитата:)

Както съм споменавал, "идеалният" политик (с всичките му забележителни недъзи) за мен е хер Аденауер.

С други думи - аз съм предоволен в близките години Mr. I да е ляв премиер под американско крило, а аз опозиционен политик от локално-централно-софийско значение. След 30-тина години, ако нещата не са се оправили, тогава да размахам бастона.

Естествено за първото (локалното значение) има още доста хлеб да изручам, а второто е по-добре да се не налага (по Врачански словоред)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)