вторник, юни 24, 2008

Не купувай риза, ушита от българин!

Наистина, удоволствие е да се попадне на реклама, направена с толкова чувство за хумор.

клик за по-голям размер



Защо никога не трябва да си купуваш риза, ушита от българин?

Ръчно ушитите ризи са толкова добри, колкото ръцете, които ги правят. И точно заради това Анри Бувоа е нашият главен шивач.

С размер на дланта от само 6 см, само неговите ръце могат да се справят с необходимата сръчност да се ушие риза с 11,347 бода, които държат заедно нейните 19 части.

Анри е от Франция, нация от дребни мъже с малки ръчички.

Те са известни с фини дейности като гравиране и свирене на флейта. Това генетично предразположение може също да обясни защо французите са по-известни със създаваните от тях модни облекла, отколкото със зидарията си.

Това е също причината защо българите не са известни с техните шивашки умения, тъй като обикновено имат пръсти като салам.

Никога не си купувайте риза, ушита от българин. За най-фини детайли, само купувайте ризи, направени от шивачи с малки ръце.

А на света няма шивач с по-малки ръце от нашия Анри.




български мъже, според рекламата

Моят коментар: Не само пръстите, НЕ САМО ПРЪСТИТЕ на българите са като салами ;-)



Линкът го научих от Търновеца, за което му благодаря

20 коментара:

таската, огилви и мейда каза...

Бахти безвкусната глупост!
Оди разкажи за удоволствието от овай умористички бисер на прадедо си абаджията или терзията, дето е шиел със саламите си сърмените униформи на аскера...
Мола Ве!
Мазо-мазо е ромска песен, а не категория реклами!

komitata каза...

хехехех, таскаа, таска.
аз пък всеки път като чета тоя текст се хиля почти неудържимо хехех...

Анонимен каза...

Дали става дума за грубоват хумор или просто за лош вкус? Обикновено в етичната реклама се посочват добрите страни на собствения продукт, а не несъвършенствата на конкуренцията. Ако все пак се появява образ на конкурента, то той би следвало да е абстрактен независимо дали става дума за конкретно изделие или национална особенност както тук. Защото в случая има опит за насаждане на негативизиращи национални стереотипни предразсъдъци, тъй като тази реклама борави не с факти, а с произволни твърдения, мотивирани етнически и антропологично. Телесните характеристики на нисшата раса като причина за индустриална неспособност, сякаш сме в 1930-те! Между другото, износът на български облекло и текстил (главно за ЕС) е с обем почти 2 милиарда евро годишно и представлява приблизително 15% от общия износ на страната, като в бранша са заети над 160,000 дебелопръсти българи...

АнонименЪ

Анонимен каза...

П. п. Освен другото би следвало да се замислим как реклама от този вид влияе на пазарното възприемане на продукцията с етикет "Made in Bulgaria". Колкото и да е инфантилна, тя не е безобидна. Негативните стереотипи имат своя пазарна стойност, която в случая касае поминъка на над 160,000 българи.

АнонименЪ

komitata каза...

Добре бе, а твърдението че французите са нация от дребни мъже с малки ръчички, не ви ли прави впечатление ;-)

Французите би трябвало да запалят австралийското посолство по тоя повод.

Между другото, ако кликнете на линка, ще видите, че рекламата е австралийска, ще видите как изглежда Анри и въобще цялата кампания...

Предпочитам да съм от нация с големи "салами"

Анонимен каза...

Комитата, не намирам расистки конструираните стереотипизиращи послания за по-елегантни когато са отнесени към други етноси. А щом естетиката на "големия салам" те удовлетворява... не мога да помогна. :-)

АнонименЪ

komitata каза...

абе все пак аз цитирах избирателно (може би моя грешка). влезте в сайта и вижте цялостната кампания.

Има известно заяждане на национално-расова основа, това е така, но чак пък толкова.

Може би когато в Австралия се появят наистина български ризи, хората ще ги огледат по-внимателно преди да си ги купят. Така че лоша реклама няма.

trendaffil каза...

Да им имам австралийския хумор честно. Хич не ме радва, даже напротив. Пък и е наградена със Сребърен Лъв, доста нагло, бих казала. Рекламата е откровена обида и трябва да се вдигне шум по въпроса, според мен.

Търновец каза...

Абе аз този Oliver Devaris, като му видях името го направих на французин ... ама щом е от Австралия , да не изпадне нещо издънка на Македонцки емигранти (от онея баш античките) и по тая линия да се ебава с нас :))))

Анонимен каза...

Драги Комитата, това ми е много интересен въпрос и ако се захванем да спорим, време за друго няма да остане. Пита се защо ако и негативната реклама е добра, то например има случаи на организирани настървени протести от страна на хомосексуалната общност срещу рекламни кампании, създаващи негативни стереотипи спрямо хомосексуалистите? И, това е особено интересното, вследствие на сблъсъка мултинационални корпорации са променяли проблемните клипове и дори са им придавали позитивизъм към хомосексуалното... Eто, прочети:
"During the US telecast of Super Bowl XLI, Snickers, a Mars, Inc. brand, ran an ad campaign with NFL approval and logo, portraying two men who accidentally kiss each other while biting into a candy bar and respond with violence. The ad's imagery created negative publicity, including statements from Human Rights Campaign and Gay & Lesbian Alliance Against Defamation, that led to the ads and those on their related website being pulled." http://en.wikipedia.org/wiki/Mars,_Incorporated

АнонименЪ

Спас Колев каза...

Хех, това ми напомни за една реклама на Шкода (на гърба на италианците), която се въртеше в Белгия точно при разширяването от 2004. Опитах се да я намеря, но е малко стара...

А иначе, това например е френска марка, която се шие в България. Главно помашките села в Благоевградска област. :)

komitata каза...

ми то е ясно бе, спасе. шият жени, на които не са им такива дебели пръстетата ;-)

Анонимен каза...

Новината се е промъкнала през БГНЕС и е стигнала до Дир.бг, където в момента тече яростно всенародно обсъждане:

[url]http://dnes.dir.bg/2008/06/26/news3137446.html#sepultura[/url]

АнонименЪ

Анонимен каза...

И в "Капитал"...

Анонимен каза...

Email for complain : service@herringbone.com.au

симо каза...

а това е оригинала на снимката на българите (безсрамно хотлинкната)

http://www.geocities.com/icyhotstuntazz/ichstun.jpg

Търновец каза...

Някои други фирми взеха да си правят реклама от тая реклама също :))))

райчо каза...

Това е само една реклама. В Австралия и без това не знаят къде е България :) Колкото до французите - не са дребни, съвсем нормални са си.

Анонимен каза...

Продължение на темата - от вестник "Дневник", 29 юни 2008:

Скандална австралийска реклама задвижи саморегулацията в България

От компанията Herringbone се извиниха, M&C Saatchi засега мълчиот

Албена Борисова | albenab@dnevnik.bg [135 прочитания]

днес, 14:18

Скандална австралийска реклама задвижи саморегулацията в България
Да превърнем продукта в бранд - инвестицията си струва
Кариера с Sales Support Officer, Small Business Banking Division от Юробанк И Еф Джи АД
Главен кредитен администратор в Бизнес център, гр. София от Юробанк И Еф Джи АД
Corporate Banking Expert - Bourgas от Eurobank EFG Bulgaria AD
Projects Expert in Organization Department от Eurobank EFG Bulgaria AD
Marketing Database Specialist от Eurobank EFG Bulgaria AD
Публикувайте обява
Скандалната австралийска реклама, в която българите са показани като груби и недодялани, ускори процеса на саморегулация в страната и мобилизира усилията на рекламния пазар към налагането на единни етични норми. "Чрез Европейския алианс за рекламни стандарти задвижихме процедура за трансгранична жалба срещу австралийската реклама и нейните създатели", обяви Ели Герганова, която е председател на наскоро избрания управителен съвет на Обществения съвет по саморегулация. В момента се проучва в кои организации членува компанията, създала рекламата, и какви ангажименти е поела да спазва. От Асоциацията на рекламните агенции (АРА) също обявиха, че през седмицата ще обсъдят казуса и ще решат как най-адекватно да се реагира на него.

Рекламата "Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българи?" е на австралийската агенция M&C Saatchi и рекламира продуктите на на компанията Herringbonee. Тя беше отличена със сребърна награда в категорията "Преса" на фестивала в Кан. Рекламните среди в България бяха шокирани от сравнението чрез текст и визия между "малките ръце" на шивача на австралийската компания и "ръцете на българите, чиито пръсти са като големи салами". За случая се разбра от писмо до в. "Капитал" на Линда Александрийска, която първа забеляза сред наградените реклами на фестивала обидното вестникарско каре. Като резултат цяла седмица вече в рекламните форуми се спори дали към посланието в нея трябва да се подходи с чувство за хумор, дали сравнението е удачно и дали в рекламните съобщения се прилагат двойни стандарти по отношение на различни нации, социални групи и раси.

Веригата M&C Saatchi съществува от 1995 г. и няма представителство в България. Тя няма никаква връзка с утвърдената световна верига рекламни агенции "Саачи енд Саачи" (Saatchi&Saatchi), създадена през 1970 г. в Англия, чийто представител у нас е Saatchi&Saatchi България. Заради близостта в имената обаче много хора остават с впечатление, че австралийците са просто един от клоновете на английската компания, която работи и в София. Заради това екипът на "Саачи енд Саачи" в София изпрати по една фино бродирана риза от българска национална носия на австралийския клон на рекламна агенция M&C Saatchi и на компанията Herringbone. Заедно с това българските рекламисти призоваха австралийците да се извинят и да върнат наградата, с която бяха отличени на престижния форум.

След като рекламната общност в България се мобилизира и засипа с гневни имейли създателите на австралийската реклама, представител на компания Herringbone се извини. "Бихме искали да изразим нашето искрено съжаление, ако сме Ви обидили по някакъв начин, както и да заявим, че това е било изцяло неумишлено от наша страна", заявява Фиона Есплин в имейл, публикуван в news.bg. Засега няма реакция от страна на рекламната агенция M&C Saatchi.

Факт е, че рекламите често използват метафори, сравнения, преувеличения, дори черен хумор, за да може по оригинален начин да се подчертаят основните характеристики на рекламирания продукт. Но е недопустимо в една реклама да се накърнява достойнството на цяла една нация и да се погазват морално-етичните норми, при това като се използват нереални факти и визии", коментира изпълнителният директор на "Саачи енд Саачи" Милин Джалалиев.

Кодексът за саморегулация ще е готов до края на 2008 г.

До края на 2008 г. ще бъде създаден Национален кодекс за саморегулация на търговските послания. Това е записано в плана на Обществения съвет по саморегулация на рекламите. Идеята е чрез използването на кодекса да се предотвратят конфликти между контролните органи и рекламиращите, както и казуси, подобни на този с обидната австралийска кампания. За целта всеки спорен случай ще бъде обсъждан от жури, което ще решава дали са нарушени общоприетите етични норми. Ако експертите установят нередности, казусът ще бъде дискутиран и с нарушителя.

http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=519953

АнонименЪ

Анонимен каза...

Не унивайте увяжаеми , не за първи път ни опозоряват и то на такава тема. И въпреки това пак можем да се похвалим ,и да затворим устите на многознайковците , с това че същите тези българи имат най - красивите деца и жени а това доказва че ни е заложено да правим красиви неща, без граници или уграничения ... И аз съм с дебели пръсти , но и с голямо желание и амбиции , когато искам да постигна нещо ... Ето това може да бъде нашият отговор , като реклама

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)