неделя, юни 22, 2008

Бащи и деца

В сайта на Новинар кипи престрелка между бащите и децата на съвременната бг литература.

"Синът" Георги Господинов обвинява "Нищо не направихте през 68-ма. Завещахте ни срам."

"Бащата" Виктор Пасков отговаря "Направихме каквото можахме, и вас между другото. Най-важното е, че се променихме завинаги"

Нови гласове, нови изстрели...
Право на отговор: Роден през 1968
NOLI ME TANGERE!*
Моята 68-а
Много отворено писмо до Виктор Пасков

Помня разказите на родителите ми за онова време, помня и какво Георги Марков написа. Може и да не са излизали на барикадите, но 68-ма промени живота им завинаги и който не беше пораснал, му се наложи бързичко да навакса. Но това не ни направи живота по-лесен и борбата по-лека след 90-та.

Когато спорят бащи и деца, най-добре е да се оставя място за помирение и разкаяние. И от двете страни.

"Германия, мръсна приказка" беше за мен откровение. "Естествен роман" ме вкара в размисли.

4 коментара:

Bukarski каза...

И во оваа тема, писателот Господинов ја потврдува својата трезвена, совесна и пред се, демистификаторска улога, една од важните улоги на јавните интелектуалци.

Димо каза...

малко е неуместен тоя кавгаджийски тон и от двете страни, но съм по-склонен да се съглася с Господинов (оня Бърадаров ми е по-пошъл), нежели с Паскова. 1968 просто не се е състояла в БГ. Забележете как всички говорят за оня Младежки фестивал, който си е пар екселанс мега мероприятие, организирано от БКП и Комсомола. Аз лично си спомням изданието от 1989 г.в Пхенян. Това че в София дошли хипари с китари и марихуана от Запад е типичното доказателство за различните езици и философии на комунистическата идеология по нашите ширини и младежкото левичарстване в Свободния свят. Патерналистично-покровителственият тон на Пасков е смешноват от гледна точка на 2008 г. Най-сетне, хайде да бъдем честни. На всеки един хипар от центъра на София има поне десетина приети без изпит по ВУЗовете, понеже са участвали в окупацията на Чехословакия.

Симеон каза...

Некултурен съм и нямам нищо прочетено от Пасков, но Господинов ми харесва като писател. Не мога да ги сравнявам поради горната причина, но тия писания на Пасков в пресата издават много кофти комплекси. Много лошо смърди на националкомунизъм и ченгета. "Шампанизирани" и "хайверизирани" от Сорос интелектуалци, Сорос бил персона нон грата в Унгария (глупости - кой им направи CEU в Будапеща?), световната еврейска конспирация. Остава само дълбок поклон към другаря (бащицата) Путин да направи.

Анонимен каза...

Хайде да река и аз нещо... че дискусията бездруго е възхитителна. 1968 не променя революционно нито звученето на Майлс Дейвис, нито писането на Марио Варгас Льоса. Толкова по повод Георги Господинов и мита за 1968.

АнонименЪ

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)