понеделник, юни 09, 2008

Копирай с мярка

Спомняте си добре изложбата "Земята отвисоко", нали?

Тъй като хората отдавна масово не ходят по изложби, затова излиза че най-добре е, ако искаш нещо да им покажеш, да им го навреш в носа.

Пръв прокара пътя френския фотограф със "Земята отвисоко"

Втори е един нашенец (Александър Иванов), който е изкопирал абсолютно всичко от франсето — формата на снимките, снимането отвисоко, осветлението, будката, мястото на изложбата, дори мърчъндайзинга (красива дума, нали, хехехех, имам предвид тениските и плакатите). А може просто да е решил да рециклира свободните пана и конструкции, останали от предишната изложба.

Кръстил е изложбата "България на 360°"

Оставам настрана въпросите, защо в София има толкова малко места като моста на НДК, които имат някакъв собствен притегателен дух, който бива изнасилван редовно с хепънинги, пърформанси, реклами и отскоро — с изложби.


Една от добрите снимки

Господа от администрацията, защо не пробвате да създадете (запазите, възстановите) поне още едно място с дух в София?

Това беше кратко лирично отклонение.

Снимките са прилични, някои от тях са много добри, а има и една ГЕНИАЛНА!

Изложбата щеше да спечели ако снимките бяха наполовина по-малко, текстовете не бяха толкова скудоумни или на повечето места въобще ги нямаше... На около първата една трета от снимките се уморявам да чета текстовете, а на последната третина нямам сили за повече от един бърз поглед върху кадъра. Но какво да се прави, обикновено като имитираме имитираме и лошото, наред с доброто.

Франсето поне е оправдан, че е обиколил света и има в архива снимки за няколко моста, докато нашенецът ни развличаше с язовир Копринка в различни участъци и ракурси.

И на морето хотелите биха били далеч по-примамливи и дори романтични, ако бяха само на 1/3 от сегашната си големина и помпозност.

Добра идея иначе. Надявам се като се направят 20-50 изложби, ще уцелваме повече и мярката и мястото.

И накрая — едно изречение за спонсорите. Вашите лога ще стоят по-добре върху една по-прибрана изложба. Имам чувството, че именно присъствието на спонсорите е наложило печата на българската новобогаташка мегаломания върху събитието...



PS. А аз си купих плакат с гениалната снимка...

6 коментара:

Търновец каза...

И на мен ми се чини, че изкопирването и мегаломанията се дължат на спонсорите ;) На франсето беше М-Тел , а сега Глобул... а организатора си е все списание "Едно".

Тази сутрин, докато отивах към работа забелязах, че и до многоъгълния петох****к са наредили също някаква изложба със снимки ;)

marfi каза...

Я разкажи повече за таз гениална снимка.

аница баница каза...

Глей ся, Коце, и на мен ми прилича на rip-off, ама предвид естеството на работата ми имАх шанса още преди откриването да разбера, че въпросният фотограф е на почетната 59-годишна възраст и прави снимките с парапланер едва ли не отпреди франсето (а може би и със сигурност).
За спонсоршипа градският е напълно прав :)))) И според мен еднаквостите са плод на това. А че българинът е работил с несравнимо по-малък бюджет и оттам - обекти, е видно и от самолет :P

Мен лично в тая изложба ме изкефиха 5-6 снимки, което направо го пиши в графа разочарования.

Хесапов каза...

Изложбата е много хубава, с много много хубави снимки. Тази, която ми хареса най-много беше на градинката пред казанлъшката гара. Нея бих нарекъл гениална - чудесна композиция, прекрасни цветове, но нямаше постер.
Колкото до текстовете, те са на самият автор.

nage каза...

Снимките за тази изложба наистина са правени в продължение на години и затова да се говори за "копиране" е меко казано прибързано. Още повече е хубаво да си припомним, че страната България била хубава, след като политици и медии постоянно ни натякват колко смотана е държавата България. Текстовете си имат индивидуалност и пресъздават истински чувства и случки, а не някви сухи цифри и статистики, както беше с изложбата на франсето. Това е моето мнение, разбира се.

komitata каза...

100% е копиран форматът на изложбата. Никой не може да ме убеди, че двама души на изкуството имат съвсем еднакъв начин на изразяване.
Половината снимки са напълно излишни. 90% от текстовете са тъпи. И защо трябва да има текстове въобще под снимката, освен просто обяснение какво е заснето.
Каква е идеята на изложбата — художествено преживяване, реклама на спонсорите или патриотична гордост?
Ако някой ми подреди приоритетите ще му кажа дали изложбата си е изпълнила предназначението.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)