четвъртък, февруари 28, 2008

Как с един телефонен разговор да унищожим клиент

Днес Първа Инвестиционна Банка — ПИБ отново ме разочарова.

Преди двайсетина минути на мобилния телефон ми се обади много нахална жена, която ми обясни, че в досието ми, съставено при издаването на кредитна карта липсва ксерокопието на личната ми карта и кога било възможно да отида, за да ми снимат личната карта за архива.

Попрехвърлих си графика наум и отговарям - "Ще дойда в понеделник". Госпожата започна да сумти и на висок глас да ми нарежда, че в понеделник било твърде късно, те искали да си попълнят досието "възможно по най-бързия начин". Обясних на госпожата, вече с по-твърд глас, че нямам никакво намерение да се "изстрелвам на секундата" за да им решавам проблемите с бюрокрацията. Могат да ми прегледат сметката и досието, за да видят, че досега не съм дръпнал и един лев от кредитната карта и съм изключително коректен клиент, така че да имат търпение да ме изчакат до понеделник.

Госпожата троснато и заплашително отговори, че това което и казвам "започвало да прилича на скандал". А проблемът трябвало да се реши възможно най-бързо.

Тъкмо бях забравил отношението им към мене когато преди 3-4 години се опитах да взема ипотечен кредит от тях и отношението им към мен беше като към касоразбивач — никакво уважение, никакви обяснения (клиент съм от 2000 година), само изгорях с 50 евро такса за разглеждане на кредита и останах с горчив вкус в устата.

Обясних също на госпожата, че очаквам доста по-мило отношение към мен, щом при тях е грешката. Госпожата ми пожела приятен следобед, но май искаше да ми каже "как не ви е срам!".

Смятам да ги въртя на шиш, ако са ми снимали преди това личната карта и са загубили копието.

31 коментара:

Анонимен каза...

Учуден съм интелигентен човек като Вас да ползва услугите на ПИБ и по този начин да съдейства за унищожаването на Национален парк Пирин и Природен парк Витоша. Аз отдавна приключих с тях, като не позволявам нито лев от фирмата да преминава през тази банка и през Райфайзен (зардади нахалството да поискат и получат по съдебен път заличаването като защитена местност на Камчийски пясъци). Помислете, информацията за тези скандални случаи е публична.

Господин И каза...

Върти ги, върти ги - те и без това сега ги въртят - всички са в одит сега и затова и са ти се обадили - открили са липсата на фотокопието и ги юркат. :)

komitata каза...

Аха изясни ми се картинката. Добре, в понеделник ще видим докъде са го докарали.

А вие, анонимният правозащитник, намерете по-учтив начин да си пласирате каузите. С натякване както виждате не можете много да ме мотивирате.

komitata каза...

грешка, природозащитник

Nick Angelow каза...

а аз бих се поинтересувал дали имат право изобщо да правят ксерокопие на личната карта.

и дали имат сертификат (?) за оператор на лични данни или както беше там по закона за защита на личните данни (май нещо подобно му беше името).

Анонимен каза...

ами добре, щом Ви харесва да Ви се карат по телефона, продължете да им ползвате услугите, напук на природозащитниците. Всеки сам създава средата в която иска да живее.
анонимен природозащитник (просто не ми се създава профил)

komitata каза...

Вече имам идея защо екологичните каузи в България са толкова занемарени. Хората, които се занимават с тях не могат да ги представят на непредубедени и незапознати хора.

Какво очаквате да направя, като ми говорите с недомлъвки. Да напиша "ПИБ" и "екология" в Гугъла и да се заровя в хилядите статии по темата?! И след като се "убедя" че ПИБ е зло за екологията, да реша че имате право и да започна да ви се подписвам по подписките и да идвам на митингите...

Не можете ли просто с няколко изречения да ми обясните каузата и тезата си?

Blondie 2 каза...

Ето такива истории ме карат да съм все по-доволна от своята банка - ЦКБ. Съвсем случайно попаднах на тях, но за цели пет години нито един техен служител не се в държал невъзпитано или непрофесионално с мен, нито веднъж не са ме обезпокоили по какъвто и да било начин и изобщо едно лошо нещо не мога да кажа за тях. Виж ПИБ така и не успяха да ме зарибят - въпреки че трябваше ща не ща да ползвам услугите им, тъй като СУ превежда стипендии само на техни карти. И с още една банка имам лош опит, въпреки че никога не съм им била клиент - ОББ. През ден ми пращаха sms-и, че съм направила еди колко си транзакции с кредитната си карта. Тогава се принудих да се обадя на телефона от sms-а - нъц, трябва да въведа ЕГН, на сайта им - преки телефони няма. Най-накрая им писах чрез формата за контакт, за да ми отговорят на шльокавица, че ще се погрижат, но едва няколко дена след това получих sms, че през нощта съм направила 44 транзакции... Поуката: много мъка има на тоя свят и особено в българското банкиране...

Стойчо каза...

Един бивш колега ме зарибяваше за ПИБ със следните думи: „ако знаеш какви са мацки служителките...“

Димитър каза...

Аз ти се чудя защо още си при тях, освен ако нямаш кредити за връщане...

komitata каза...

И мацки има, и Заю-Баю ама изглежда те не ми въртят по телефона

пакздра каза...

комитата,оправяй се сам,или си сменяй името.

Анонимен каза...

"Един бивш колега ме зарибяваше за ПИБ със следните думи: „ако знаеш какви са мацки служителките...“" - потвърждавам.

А иначе са една "пробита" банка и това си е - сайта за електронно банкиране пада когато си иска, задължиха ме да си направя електронен подпис, за да мога да добавям нови кореспонденти за превод, не можаха да ми изкарат елементарна справка за движенията по сметката през годината (искаха ми нещо като 2 евро на страница за разпечатката).

В България вече трудно се учудвам и още по-трудно намирам сили да се възмущавам

Анонимен каза...

http://www.bluelink.net/savepirin/doklad_pirinBG.pdf
http://www.az-jenata.com/index.php?page=article&aid=3172
http://www.panda.org/bg/news_facts/index.cfm?uNewsID=87280
http://forthenature.org/cases/kamchiyas_sands
http://www.zazemiata.org/case_study_bg.pdf
Може би тези линкове ще дадат по-добра информация по случая. Поздрави, Т. Белев

Хесапов каза...

В ДСК са любезни и понеже ме познават даже не ми искат лична карта при операциите, които върша със сметките си там. Даже един път бях засилил една доста дебела сума вместо по сметката на жена ми в чужда и неясна за мен сметка. Хората в банкат се усъмнили в правилноста на действията ми и спрели превода, издириха ме по телефона и оправихме нещата. От тогава съм им лоялен клиент и работя с тях, въпреки че условията им не са най-конкурентните.

Марин каза...

Да разкажа и аз. ПИБ смениха всичките си дебитни карти Maestro с такива с чип. Аз ползвам моята почти само за плащания през EPAY. Наложи се да си премахна старата карта в EPAY и да регистрирам новата. За целта човек през EPAY си генерира един номер и отива на банкомат и пуска превод през BPAY. ПИБ нямат банкомати, които поддържат карти с чип и BPAY. Повечето обикновени банкомати на други банки също не поддържат. След много обикаляне и безуспешни проби най-сетне успях днес да свърша работа на един банкомат на СИБ (ул. Тунджа близо до баня Мадара, София).
ПИБ се смятат за много напреднали в технологиите, а банкоматите им не поддържат никакви услуги освен теглене на пари. Смяната на картата ми с такава с чип сериозно ме ограничава в ползването на услуги от банкомат.

komitata каза...

И при нас има два клона на ПИБ с банкомати ама не ми вършат работа за услугите през банкомат, така че ползвам банкоматите на ДСК да си плащам сметките.

komitata каза...

Добре, г-н Белев. Запознах се с материалите, благодаря. Имам обаче няколко забележки.

Направете някакви по-елементарни материали с по-ясни тези. Някакви брошурки, знам ли.

Изглежда сте по-напред с материала от предните анонимници, но и вие имате трески за дялане за начина по който ми представяте каузите си.

Представили сте ми казусите на две важни каузи - спасяването на Камчийски пясъци и на ски-пистите в Банско.

Въпреки че изчетох грамадните текстове за Камчийски пясъци не намерих нито едно място, в което се споменава ПИБ. Предполагам че искате да ми кажете че ПИБ финансира по някакъв начин проектите там. Но пак ме оставяте да гадая.

Ето какво очаквах да видя в коментарите и щяхте да ми спестите много време да го търся сам и за камчийските пясъци още не съм сигурен дали това искате да ми кажете. Ама ако не можете на един добронамерен човек да му представите каузата си как ще се борите с циничната администрация?!?

Подарявам ви следното изречение, което да ползвате в бъдеще, ако ви се наложи:

"ПИБ финансира проекта Банско и проекта Камчийски пясъци, които са изключително вредни за българската природа. Бойкотирайте я."

Анонимен каза...

ПИБ ... просто няма да ги забравя , когато отидох да си сменя картата с електронна . Най- лбезно си питам към кого да се обърна за да си получа новата карта, а служителката със удивително пренебрежение и високомерие ми се репчи на среща , ама как от къде можете да си я получите ..от тук разбира се.
Ама то ясно ,че от тук ... и казвам аз ... тогава от вас ли трябва да си я получа ?
Не разбира се казва ми тя строснато ... трябва да се качите еди къде си и там да чакате.
Ми ,защо не ми го каза отначалото ми се прави на интересна.
Отивам аз да си търся картата и излиза ,че тя още не издадена (или по скоро не могат да я намерят) ,а старата ми карта са я анулирали - парадокс.
Отивам след седмица друга служителка със същото високомерно държане ( те по каталог ли са ги избирали не знам) ... пак не ми намери картата ... при което завихрихме скандала и казах ,че бих желал да закрия сметката си тук .
Е, на пук я закрих.
ПИБ - Никога повече.

Анонимен каза...

Аз пък съм много доволен от ПИБ. Досега съм нямал проблеми с обслужването. За сметка на това си закрих картите в ОББ и ДСК, т.к. се сблъсках с некадърността на служителите им. Също така съм доволен от Булбанк и Райфайзен и не съм доволен от Пощенска, пак поради някакви премеждия. С две думи: смятам че обслужването във всички банки е еднакво зле/добре и всичко е до късмет, тъй че плюенето по ПИБ е като гонене на вещици.

komitata каза...

Благодаря за отделеното време и за мненията. Само да ви кажа че анонимното мнение няма достатъчно тежест. Подписвайте се с някакви прякори, не е задължително с истински имена или пък да се регистрирате.

singu каза...

И на мен ми е интересно дали имат право да копират лични карти ?
Че имат право да съхраняват лични данни - ясно. Снимка, предполагам също, но пък да пазят фотокопие на лична карта ?!?
На мен Райфайзен ми го спретнаха същия номер при закриване ( !!! ) на сметка и трябваше да пиша кофти писма и да ги заплашвам с КЗЛД, за да направят нещо. Иначе роботите зад гишетата отказват да направят каквото и да е без "да ви е сканирана личната карта"

Someone каза...

Само да вметна, понеже за Райфайзен не знам, но що се отнася до бойкота на ПИБ, предполагам, че колегата по-горе визира факта, че Цеко Минев (ПИБ) фактически е инициатор и собственик на ски-съоръженията в Банско, а отскоро - и на тези на Витоша. BTW, в момента проектирането на "новата" Витоша върви с пълна сила ;)

Стойчо каза...

Беше достатъчно да обясните, че кредитите за съоръженията в Банско и на Витоша са давани основно от ПИБ.:-)

ss7 каза...

Уф , за много по-малко съм сменял банки. Имам си даже черен списък. Някой по горе спомена - ЦКБ са номер едно :) - без забележки.

Мино Цеков каза...

Не е въпрос на кредити, Стойчо, Юлен Банско е собственост на ПИБ, т.е. ПИБ стои в основата на новото Банско, но какво от това? Нима ПИБ подписва разрешенията за строеж на кмета Краваров? Нима другите банки не финансират един или друг шит? Безумен псевдоеколожки дискурс.
Аз съм доволен от ПИБ, а пичетата по клоновете наистина са добри :)
Иначе - кусури много, но положението на пазара е трагично. Не по-малко дразнещо е напр., че ПИБ са комсомолска банка, но ТИМаджиите на ЦКБ, перачите от СИБанк или хилядата видове гърчуля да не са по-хубави?
За сравнение, ОББ взимат такса за дишане, ДСК живеят в 1986та, Райфайзен са дървари, а за Уникредит да не говорим.
Всички са прахосмукачки - яко suxx!

Стойчо каза...

@Мино, да не отклоняваме много темата все пак – опитах се да формулирам позицията на природозащитниците в едно изречение, т.к. както Комитата отбеляза – те малко трудно успяват да формулират идеите си просто и с малко думи. А това е важно при едно послание, когато е предназначено за незапозната аудитория.

Иначе идея нямам кой на кого е собственик, но в Банско наистина се вижда (от реклами, билбордове и т.н.) че ПИБ е основен кредитодател в района.

Анонимен каза...

Да споделя и аз подобен проблем с тази банка. Преди години поисках да ми издадат кредитна карта. Подписах им пълномощно и попълних формуляра с всякаква лична информация. Накрая ми се обадиха и ми съобщиха, че съм одобрен за кредитна карта с лимит ... 250 лева. Разбира се, "горещо" им благодарих за тяхното така щедро предложение и им отказх - с такава карта карта нито самолетен билет можех да си взема, нито хотелите да си платя. За сравнение ОББ имаха кобрандирани карти с МТел и можех да взема карта с лимит 1500 само заради пикливите ми сметки за телефона. Както и да е, това не е всичко. Пожелах да ми върнат документите с мои лични данни. "Не можело, защото им трябвало за архива". След леко повишаване на тона и по-голяма настойчивост се разбрахме да си оставят копия и да ми върнат оригиналите. Настоях на момента да стане това и бях изумен от резултата. Започна едно търсене, едно звънене по телефоните. Въобще суматоха и гърчове. Накрая ми беше съобщено, че документите ги няма, нямало ги и там където трябвало да бъдат, но имало възможност да пътуват със служебна поща и прочие нелепости. В крайна сметка негласно ми потвърдиха, че са загубили документите.
Между другото много по-лесно и по-евтино е да си изкараш карта в чужбина. Освен това от момента на откриването на сметка в чуждата банка, освен картите имам и безплатно и-банкиране (без да ми искат електронен подпис и прочие простотии). На всичкото отгоре май и таксите са по-ниски...

Анонимен каза...

Нещо бъркате Юпен с новото Банско. Аз, доколкото знам, Юпен поддържат само съоръженията като консеционер и нямат нищо общо с презастрояването. Там кметът е издал разрешително за всеки, който му е проплакал. От друга страна, аз нямам нищо против да покарам на една писта с най-добрите в света. Кеф, който точно заради Цеко Минев (БФСки) мога да изпитам

Явора каза...

На всеки може да се случи. На мен последния път като пътувах до Франция, не ми позволиха да си взема куфарчето с документите в самолета заради чантата на бебето. Намериха ми ги след 2 седмици – да не ви разправям какво ходене по мъките беше по делата на фирмата. Абе, да не ти се случва ...

Радо каза...

Разбрах, че проблемът с личните карти идва от това, че всички банки издават кредитни карти само с/у лична карта. Имало цели групи, к. се занимават с фалшиви лични карти и с/у тях се издават кредитни карти, които изтеглят бързо - и хоп - истинският човек с истинската лична карта става длъжник по кредитната карта. На мен точно това ми се случи. Така че по-добре да проверяват - проблемът е масов - каза ми го служител на голяма чужда банка, от която ми беше картата.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)