четвъртък, януари 03, 2008

Тежко прибиране от новогодишна ваканция и няколко важни урока.

Бях на новогодишна ваканция в хотел Странноприемницата — Етъра, Габрово. Какви уроци научих, докато бях там:

1. Ремонтиран/реставриран, добре отоплен хотел с прекрасна архитектура и страхотна природа наоколо не значи добра кухня. Може да значи и ужасна кухня. Толкова ужасна, колкото не съм ял от социалистическо време. Дори в казармата на моменти беше доста по-добре. Ще ви разказвам още как си изкарах.

2. Същото важи и за новогодишните тържества.

3. Зимно време трябва да си нося поне два чифта обувки — зимни за сняг и нормални, за хотелските кръчми и дискотеки. Първите дни проклинах яките ми зимни обувки, защото в тях краката ми завираха на закрито. Последните дни се радвах, че имам адекватни обувки за дълбокия сняг.

4. Въпреки че якето ми има страхотна качулка, трябва си и шапка (скиорска или някаква модификация), защото качулката ограничава зрителното поле, а и не е подръка, ако трябва да излизаш от колата по пуловер.

Но главните неща, които научих са свързани с колата ми:

5. Toyota RAV4 e страхотен и изключително надежден автомобил.

6. Нито за миг не загубих контрол върху колата.

7. Габровските светофари са тип "хранилка" — превключването от зелено към червено отнема около секунда, което не оставя много време за реакция.

8. Свързано с горното. Така научих и как действа ABS-a. Около 15 м преди кръстовище натиснах спирачката и колата спря плавно, но от другата страна на кръстовището, като пращаше неприятни вибриращи сигнали към крака ми ;-)

9. Габрово беше в пъти по-добре почистено от София, може би се дължи на символичния трафик и на свестни концесионери и общинска администрация, а може би не.

10. Не ми потрябваха вериги или въже. Макар че следващия път ще взема със себе си. Колата се спусна без проблем от Етъра до Габрово, подминавайки десетки закъсали коли. После преодоля бялото поле между Габрово и Севлиево безпроблемно. После безпроблемно измина разстоянието до разклона Русе — Варна и дори изпреварвах на моменти. После безпроблемно качих стръмната отсечка към магистралата, където в дясната лента много автомобили закъсваха или едва-едва пъплеха, боксувайки. В зимни условия се качих и до Соколския и Гложенския манастир, използвайки само повишено внимание.

11. Няколко пъти ми се наложи да слизам от колата, за да почиствам заледените чистачки. Чистачките се заледяват вероятно защото са - а)амортизирани б) неправилно монтирани. Дясната чистачка излиза извън прозореца в крайно долно положение, което ме кара да си мисля че б) е със сигурност, но със сигурност има и от а). Тия дни ще направя проучване. Досега нямах възможност да го установя защото не съм карал 4-5 часа в силен снеговалеж, а в дъжд и слаб сняг са се справяли прилично.

12. Колата се справя доста добре с преспи, които стигат малко над долния ръб на вратите. Пердаши като истински кораб през пустошта. Няма и особен проблем с паркиране в купчини пресен сняг, ако мястото е кът, като в нашия квартал. Със заледен сняг нямам намерение да пробвам ;-)

13. Снегорин не се изпреварва. За малко да изпреваря един де, но девойките писнаха, че нямало място между лопатата и мантинелата, а според мен имаше. Нямам намерение да пробвам пак.

14. По магистралата дори в тия тежки условия (силен снеговалеж, плитки коловози, асфалт почти не се вижда) колата може да пердаши на моменти с 80 км/ч и да изпреварва 80% от другите участници в движението. Другите ме изпреварват мен.

15. И досега не знам — 6-те часа от Габрово до вкъщи, късмет ли бяха или каръщина.

16. Тел, жица и фенерче — задължителни аксесоари за дълъг път. На мен не ми потрябваха, но можеха много да помогнат на един приятел от компанията.

Гледам и Жоро се е качвал на RAV4 тия дни. И моя съединител е малко особен, така че явно е фирмена черта.

15 коментара:

Filip Stoyanov каза...

Еее, супер, браво на Тойота.
И за много години :)

Радан Кънев каза...

За много години, и да черпиш, че си тръгнал с такава колица:)

Аз, слава Богу, се върнах по обяд, преди снега...

Колата нова ли е, или "секонд хенд"?

Стойчо каза...

Добре подготвен късмет:-)

komitata каза...

За Филип: За много години, да си жив и здрав, Филипе. Браво на Тойота, наистина.

За Радан: За много години, и ти да си жив и здрав, Радане. Колата е "втора употреба", произведена през 1998 г., но е под 100 000 км и в отлично състояние. Обещавам да те повозя.

Стойче, и ти да си жив и здрав ;-) Бих ги черпил нещо тия от Тойота, нищо че това им е работата, да правят коли.

Радан Кънев каза...

Хммм '98 и такива показатели на движение... Това НАИСТИНА е добра атестация.
Не питам случайно и отговорът много ме радва:) Със сигурност не мога да си позволя RAV4 "от магазина"... не и в близките години.

komitata каза...

Радане, тогава ще те возя гарантирано. И ще ти дам да покараш. Предупреждавам че съединителя е малко особен но бързо му се свиква.

Стойчо каза...

Не плаши хората - нищо му няма на съединителя, все пак съм я покарвал един или два пъти.

Bla каза...

Hurray for the adventures! :)

Търновец каза...

Живи и здрави да сте Комита и Стойчо :) За много години и от мен. Относно габровската кухня ... да не би някой Влахов-Мицов да е бил готвача, че такива буламачи ви е правил? :)))

komitata каза...

Нищо чудно, Търновец, нищо чудно. Между другото и до Търново се разходихме, гледахме звук и светлина и се прибрахме.

komitata каза...

И за много години, де!

Търновец каза...

E понамръзнали сте на площада пред Царевец сигурно , но дано си е струвало:) Аз втора нова година посрещам в Троянско, този път в Чифлика... препоръчвам ви хотелчето "Хубави неща". Не е много претенциозно , но за сметка на това готвят вкусно, а ракията на газдата е направо трепач. 3 вечери пихме като смокове, а на сутринта няма ни помен от главоболие или махмурлук. :)

komitata каза...

На моите приятели много им хареса спектакъла, а аз не знам какво да мисля.

Или съм тъп и не разбирам от монументално изкуство или съм сит търбух за култура глух.

Звукът се чуваше приглушено отнякъде отстрани. Светлинното шоу е на ниво от 80-те години, каквото си и беше.

Но мен не ме впечатли и миналата година площад Батенберг, така че явно проблемът си е в мен.

Vlad Vissoultchev каза...

Турбото на дизелите (при мен D4D) имат един въздухозаборник за intercooler-а точно под бронята, който се пълни със сняг и замръзва. Ефекта е, че въздуха секва и губи мощност на високи обороти.

Ефекта с чистачките го наблюдавах и при мене, чак докато не се светнах да ги изключа и да карам с 80+ -- така не полепва сняг по предното стъкло.

cheers,
</wqw>

Стойчо каза...

„Звук и светлина“ не е променяно като представление още от самото начало, като изключим промените по технически причини - по едно време зеленият лазер се беше поразвалил, та не го пускаха.
Наистина не е лошо община Велико Търново да помисли за ново представление - стига с тази история на България, която показват.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)