четвъртък, декември 13, 2007

diri.bg - да предизвикаш най-големия



Появи се и такова чудо - diri.bg Българска търсачка.

Сайтът е с много големи амбиции - да стане номер едно търсачка в българското виртуално пространство. Това е проект на dir.bg - хора, които наистина знаят как се прави бизнес в Интернет.

Първа страница, меко казано, е изкопирала идейната концепция на google:

1. Голяма кутийка за търсене (новост). Сега такива са модни. На мен ми харесват, защото не се налага да си напрягам очите.
2. Широко използване на JavaScript. 100% Google.
3. Има възможност за търсене в множество ресурси - интернет сайтове, блогове, форуми, новини и др. Предимството пред google e, че биха могли много точно да се приспособят към спецификите на българското интернет пространство. Все пак за google българската версия не е дори от второстепенна важност и персоналният подход може да е много силно конкурентно предимство.
4. Първа страница. Няколко скромни линка, оцветени в синьо (долу ляво) и линк към корпоративната шапка (горе дясно). Пестеливо - плюс.
5. Имиджовите константи. Определено не са по мой вкус - Логото защо е на латиница? Синьото на логото ми стои твърде постно. Тия градиенти чий го дирят тук? Дизайнът изглежда трябва да дава идеята, че е модерен, но за мен е твърде шарен. Лично аз не бих го одобрил в този му вид, но аз не съм собственика на сайта, нали? Вероятно идеята му е била да е радикално различен от всичко, което съществува досега в българския интернет. На пръв поглед постига целта си.
6. Страницата с резултатите - твърде много ми идват възможностите за търсене над кутийката. Някои биха могли да се обединят. Не за друго, но човешкият поглед трудно обхваща, а умът трудно осмисля толкова едновременни позиции. А и не винаги човек иска да търси точно в определени ресурси. Понякога ти се иска просто да намериш нещо, независимо къде. Много са. Едно птиче ми подшушна че някои от позициите вероятно ще се обединят.
7. В дясната колона на страницата с резултатите - възможен резултат от Уикипедия (голяма червена точка от мен - браво!) и от новините. Перспективна идея. Няма да е лошо да се поразвие.
8. Тоя помощник нито разбрах какво прави, нито как го пуснах.
9. Домейнът е перфектен. В десетката.

В заключение - появил се е сайт с амбиции, подкрепен от опитен екип и с отлични възможности дори в момента на пускането си.

Сравнение. Другата българска търсачка jabse.com нещо се позагуби, а и резултатите и от търсенето на "комитата" са направо смешни в сравнение с тези от diri.bg. Чух и слухове за други бг търсачки, които се готвят за пазара от две-три години, но още никакви ги няма, а бившата мощна индексираща търсачка на гювеча върви към залез, щом и без друго е кооперирана с google. Така че шансове пред diri.bg има много.


Пожелавам му успех!

11 коментара:

Стойчо каза...

Ако търсите „стойчо“ обаче – препоръчвам google.
Сериозно - даже в търсенето на блогове на дири не можах да се намеря. А познайте какво дава google в този случай:-)

Търновец каза...

5. Синьото на логото ми стои твърде постно. Тия градиенти чий го дирят тук?

Ти май никак не обичаш градиента, под каквато и да е форма :) Web 2.0 са се опитали да изглеждат хората според мен. Нищо лошо, даже напротив.

Ето ти един примерен генератор на подобни лога: http://h-master.net/web2.0/

ето го и резултата за "Diri" :
http://www.h-master.net/web2.0/image/(reflect)DiriBETA.png

Filip Stoyanov каза...

На мен не ми харесва как търси. Написах "комитата" и излезнаха Mediapool, Капитал, Знам.бг... А в Гугъл на първо място излезна komitata.blogspot.com. Освен това като напиша vselenata в diri.bg и излиза всичко друго освен моя блог.

komitata каза...

колеги, колеги. сравних diri с jabse, не с гугъла. не вадете на нероден петко нож. ще се пооправи, ще тръгне. на мен ще ми е интересно как се развива.

Filip Stoyanov каза...

Аз съм малко скептичен, че ще стане номер 1 в България, понеже Гугъла доста добре се справя с търсенето и на български. По-хитро щеше да е ако dir.bg бяха направили проект, подобен на mahalo.com на български. Там вече би било мноооого интересно :)

komitata каза...

Това махало си няма понятие от кирилица... иначе да го видим докъде ще го докара.

dzver каза...

Табовете най-горе не само че са много, но и са неадекватни. Като цъкна 1 таб и филтрирам и горе ми се маркира друг таб - я форуми, я закони...

Иначе работи доста мазно. Не съм доволен от резултатите, но забелязвам някои специално вкарани сайтове - youtube, gsmarena.

komitata каза...

дзверо, именно. вижда се желанието да се работи по тая част.

Георги Фурнаджиев каза...

Нищо почнато от dir.bg не е докарано до качествено продължение. Съмнявам се, че в тоя случай правилото ще бъде нарушено.

Анонимен каза...

Kolko za istinskite softuerni injineri v toq diri.bg? Bas lovq, 4e v google ima pove4e bylgari ot kolkoto broikata na softuernite injineri, koito sa razrabotili diri.bg :)

xotspot каза...

Diri.bg е добра инициатива, нека не я убиваме преди да е стартирала, както каза Комитата

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)