четвъртък, декември 20, 2007

„Полицейска академия“ след 20 години

Това беше един от първите филми, които съм гледал на видео — с лошо качество и с ужасен безизразен превод от един равен мъжки глас. И въпреки всичко до ден днешен го помним с моите приятели, помним и голяма част от майтапите.

Сега го гледах с отлично качество и приличен превод и присъдата ми е — да, това си е класика в жанра. Сега стоплих и повече от майтапите.

Нима някой може да забрави речта на шефа на академията пред чуждата делегация, Хайтауър който тренира за шофьорския изпит, тъмнокожият гений на звукоподражателството или пък „романтичният“ купон в „Синята стрида“. Лесли Нилсен пък прави първата (за мен) голяма комедийна роля.

И да, това засуканото девойче с изтънчения сексапил е Ким Катрал, която после изигра единствената героиня в „Сексът и градът“, която имаше честно отношение към мъжете около себе си и не залиташе в дрънканици и спонтанни самоусилващи се кризи. Затова и трябваше сценаристите да я накажат в последния сезон — за баланс. Но това е от мнението ми за друг филм;-)

9 коментара:

Стойчо каза...

Гледал си „Сексът и градът“???? ;-);-);-)

Анонимен каза...

A коя роля играеше Лесли Нилсен

Бого

Спас Колев каза...

Сигурно е грешка в името.
Лесли Нилсен май изобщо не участва, а и му е късно за първа голяма роля. :)

komitata каза...

Моя е грешката за Лесли Нилсен. Мислех че играе командант Ласард.

А Стойчо за сериал който се върти имам чувството от 10 години вече, няма как да не закачиш по някоя серийка.

Радан Кънев каза...

Ще взема и аз да гледам отново "Академията", но ... ще трябва да изчакам някоя "ергенска" вечер. Жена ми ненавижда жанра "тъпа комедия", което много ме натъжава.

Все още не мога да я убедя да си вземем сезоните на "Злостър" - има ги в кварталната видеотека.

Стойчо каза...

А „Дързост и красота“ - гледал ли си?;-)

komitata каза...

гледал съм в самото начало докато имаше две телевизии, едната от които работеше само след 19 часа ;-) а и не го дават по телевизии които гледам

Lemon каза...

Бар Синята стрида, подаването на новата фуражка и изцвилването на звукоподражателя.... умрях от смях просто, оказа се, че и много неща знам на изуст. Какво ли не му остава на човек в главата, ужас :)

Наско каза...

Само за превода не си прав! Преводачът от онези времена беше/е върха! Имам оригиналната версия на английски и даже оригиналът трудно може да се сравни с превода на този незнаен гений.
"Вие хора сте отделение Б, Б като боклуци! Когато кажа ей боклуци, това се отнася за вас!" или
"Пусни тази стерео уредба преди да съм ти пръснал пробитата чутура задник такъв!" :)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)