събота, ноември 17, 2007

Полезни съвети за домашния телефон Siemens

Перфектен дизайн, компактност и невероятна надеждност. Падал е поне 20 пъти на теракотени плочки.


Нали се сещате, че през 90-те години пазарът на стационарни телефони беше наводнен от сименси. Много странни сименси обаче — изглеждаха като сименси, работеха като сименси, само дето никъде не можеш да забележиш лого на Siemens. А обикновено и фабричната им табелка беше отпрана или със старателно заличени букви.

И аз имам такъв телефон. Когато ми го продадоха през 1997 г., заедно с него ми дадоха и едно хвърчащо листче на ксерокс — как да си настройвам разни работи — сила на звука на звънене, режим на набиране и пр.

Бях си играл с него, бях настройвал телефона да звъни максимално тихо (много мразя звънящи телефони) и естествено... загубих листчето.

Не ми пречи да набирам пулсово на цифрова линия (нали си работи, какво толкова), но пък много се дразня на разни кабелни, телефонни и прочее компании, които искат от мене да ползвам тонално набиране, за да им ползвам автоматизираните системи (мен ако питате, това е върха на простотията, автоматизираните системи, човек винаги би свършил по-добра работа, но те си знаят, а и клиентът няма избор).

След много дълго и обемно проучване в Интернет (благодаря за помощта, Стойчо) какво се оказа.

Оказва се —
1. Това са истински Сименси, но с една дребна подробност. Те са били дарени (!!) от пощите на ФРГ на пощите на ГДР. И за да не се дразнят източногерманските другари, за тях специално са произведени сименси, БЕЗ ЛОГОТО НА СИМЕНС. В този смисъл са уникати, така че си ги пазете.
2. Моят телефон се оказа източногерманската модификация на SIEMENS DALLAS -
Kompakttelefon DFeAp 381 – Dallas LX (виж го в музея ;-)


Това е гърбът на моя Сименс
(клик за увеличаване)

А така изглежда истинският Siemens.
Има си и лого и четлива табелка.


С известен труд открих ръководството за програмиране. За съжаление е на немски.

Настроих си телефона на тонално набиране, увеличих силата на звънене.

Който обича като мен старите телефони и има такъв у дома, сигурен съм, ще оцени информацията.

3 коментара:

Стойчо каза...

И защо „за съжаление е на немски“?

komitata каза...

Защото не е от масово ползваните езици в България бе, Стойче. Вие в клуба на "цял живот знаещите немски" не сте чак толкова много ;-)

Стойчо каза...

Колега, не тръгвайте по наклонената плоскост на „масово ползваните“ ;-)
Учете немски, деца, както виждате има сериозно търсене

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)