четвъртък, октомври 04, 2007

Отново трагично обслужване в БТК

Нали съм патологичен оптимист и отвреме навреме в душата ми напира едно светло чувство — че нещата се оправят и че и ний станахме европейци.

Днес реших да проверя доколко БТК е напред с материала. Наскоро писах, как ми се наложи да чакам около час, за да прехвърля двата си домашни номера на по-ниска месечна тарифа.

И така, тъй като месечната ми такса е ниска, и ползвам някакви безплатни минути разговори (30 на месец), реших да проверя, има ли начин да следя как ми нараства месечната сметка, за да не се набутам със скъпата тарифа, като надвиша минутите, а да говоря по телефона, по който ми остават повече безплатни минути.

Влизам на сайта на БТК.

А сега накъде? Кликам на „Услуги за телефонни абонати“... Уууууу, огромен списък, нищо не различавам... Връщам се.

Нищо пак не ми хваща погледа на първа страница. Обратно на „Услуги за телефонни абонати“. Този път забелязвам че горе вляво има навигация и в нея линк — „Гласови услуги“. Много не съм сигурен дали точно това ми трябва, но кликам....

На централно място се мъдри „Детайлизирана справка през Интернет за проведени телефонни разговори“

Точно това ми трябва, си викам аз, и кликам на линка.
От страницата научавам, че справките през Интернет са безплатни (ура!), но за целта се изисква регистрация. Нестандартният елемент в регистрацията е клиентският номер, който се намира върху всяка фактура. Но няма линк, който да ме заведе на регистрацията. Връщам се на първа страница и търся думичката „регистрация“. Не я намирам.

Търсенето с ключова дума „регистрация“ също не дава задоволителен резултат. (Кутийката за търсене е забита горе вдясно, ако се чудите къде е).
Решавам да се предам и звъня на „Гореща линия за домашни клиенти“ — 0800 15 500.

Любезна госпожа вдига телефона и се представя.

„Добър ден, ваш абонат съм, искам да си направя регистрация за онлайн детайлизирана справка, но нищо не намирам“
„Идете на главната страница и кликнете на онлайн услуги

Отивам — няма такъв линк.

„Няма такъв линк!“ — протестирам
„Картата на България виждате ли я?“
„Виждам я. Върху нея ли да кликна?“
„Не. Кликнете върху линка над картата“
БТК онлайн ли?“
„Да“

Да туриш на сайта линк „онлайн“, е като да туриш на пътя надпис „път“. Ключовата дума, за която трябва да се сетят е „услуги“.

Както и да е, кликам там, виждам линка за Регистрация. Намирам необходимия ми „клиентски номер“ от една стара фактура, която се въргаля вкъщи.
Регистрирам се.

Определено дразнещо е, че след извършване на всяка операция системата те изхвърля и трябва отново и отново да се логваш.
Както и да е — стигам до заветната страница за регистрация на телефоните, за които искам да гледам сметката.

Регистрирам първия телефон. Всичко ок.
Регистрирам втория. Не желае да го регистрира. НЯМА СЪОБЩЕНИЕ ЗА ГРЕШКА.
След 15 тия опит се обаждам отново на 0800 15 500.
„Вижте, опитвам се да си регистрирам телефоните в сайта ви, но не успявам.“

„Този въпрос е за горещата линия на БТК онлайн. 0800 10 188“
Ей, измъчихте ме. Звъня на втория номер.

„Добър ден, не мога да си регистрирам втория телефон, за да видя детайлизирана сметка“
„Момент така. Кажеме ми клиентския си номер.“
„ХХХХХХХХХХ.“
„Имате само един телефон регистриран.“
" Е как така, като в момента говоря от другия."
„Кажете си ЕГН-то.“

Казвам го. Оказва се, че всеки телефон ми се води на отделен клиентски номер (!!!). Обяснявам, че системата ми дава възможност да въведа само един клиентски номер за онлайн регистрация. „Направете си втори акаунт“ е мъдрият съвет.

Опитвам се да разбера — как така, аз като клиент имам два клиентски номера, все едно да имам две ЕГН-та. Госпожата не схваща иронията на ситуацията и ми обяснява, че в базата данни било така и толкова. И ако съм искал и двата номера да се водят на един и същи клиентски номер, трябва да подам декларация в местната каса. Аман бе!

В крайна сметка си останах само с един регистриран телефон. Днес нямам нерви за повече.
Във фактурата, която изтеглих от Интернет (предлага се САМО в PDF вариант), единствените неща, които бяха правилно изписани бяха — адресът ми, трите ми имена, егн-то и клиентския номер...

А, и някой да не си помисли, че ще види детайлна сметка за този месец. Може да се види единствено сметка за последния ИЗМИНАЛ месец.

16 коментара:

Стойчо каза...

Коуега, абе как 'се на такива попадате? Освен това не ви ли пращат разпечатка на разговороите заедно с фактурата?

komitata каза...

За какво са ми хартии, като има интернет.

Стойчо каза...

Е, ай ся - ние с гайдите, да мрем ли?;-)

komitata каза...

Абе искам елементарна услуга - да разбера колко съм изговорил до момента. Толкова ли е сложно, дге.

Стойчо каза...

Предатви колко ще загуби компанията, ако потребителите й знаят да спират на 30-та минута (в твоя случай).

komitata каза...

Не съм забелязал Мобилтел да се гърчи от загуби, а предлага същата услуга.

Стойчо каза...

Май пак прябва да издавам фирмени тайни, но мобилтел е на печалба само от таксите - ако абонатите им не проведат нито един резговор, мобилтел пак са на печалба. Та ми се чини че са по-големи душмани от която и да било друга фирма в страната

Анонимен каза...

АЗ 4 МЕСЕЦА СЕ РАЗПРАВЯХ С БТК ЗА НАДПИСАНИ СМЕТКИ И ПАК И М ПЛАТИХ 36 ЛЕВА ЗА ПРЕМЕСТВАНЕ НА ИНТЕРНЕТ ТРИ ТАКСИ ЗА ПРЕМЕСТВАНЕ НА ТЕЛЕФОН И ОЩЕ 46ЛВ КОИТАО НЕ РАЗБРАХ ОТ КЪДЕ СА НЕ МОГАТ В ТЕХНИЯ ЦЕНТЪР ВЪВ ВАРНА ДА РАЗБЕРАТ НИЩО ПРОСТО ТОВА СА ПЛАДНЕШКИ ОБИРДЖИИ МОНОПОЛИСТИ НЯМА ДА ИМА УПРАВИЯ ПЛАЩАШ И МЪЛЧИШ ДОКОГА БЕ БРАТЯ БЪЛГАРИ
И НЯМА ДА ИМА ТЕРОРИЗЪМ ЛИ ЩЕ ИМА ИТО ОЩЕ ПОСТРАШЕН ЗАЩОТО НЕХАЙСТВОТО НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ И ФИРМАДЖИИСКИТЕ МИЖИТУРКИ ВСЕ ЩЕ СЕ ПРОПУКА ЩЕ ИМ ВИДИМ СМЕТКАТА ПО ДРУГ НАЧИН..

Анонимен каза...

Абе и аз реших да си направя тази онлайн регистрация и взех, че успях и то от първия път без да се налага да търся и да се чудя тва ли е или другото. Явно хората с нисък коефициент на ителигентност не са за онлайн услуги. Ти пич нямаш егенета защото неможеш да се родиш 2 пъти, но можеш да си откриеш два телефона. Пък колегата с надплатените суми като не може да си вземе месечната справка да си я погледне и да разбере колко пари дължи кой му е крив, те се юрват цялата рода да плащат телефон пък после олеле боже. На крив космос ръкетата му пречи.

komitata каза...

защо да се моря да ви отговарям на анонимните реплики, ама айде...

клиентския номер е номер на клиента а не номер на телефона (телефона номер си има)

нормално ли е аз като клиент да имам два клиентски номера на едно ЕГН? абсолютно не бих казал. И защо трябва да си раздавам непрекъснато напред назад ЕГН-то...

Анонимен каза...

Ами като ползваш повече от една Услуга на компанията ще имаш и повече от един клиентски номер то тва е ясно. Пък колкото до ЕГН-то ти сам по собствено желание си го представяш никой не те кара на сила. Нали се сещаш че няма как иначе да стане номера

Стойчо каза...

Анонимен, нещо не си запознат с добрите европейски практики в някои сектори. Това, че работодателят ти е дебилна фирма, не значи, че трябва да налагаш нейните „стандарти“ върху потребителите. Или с други думи – срещу един човек е нормално да стои точно един клиентски запис (към когото са присъединени една или повече партиди или договори, ако различните услуги изискват различен вид брояч). Но да искаш за всяка услуга отделен основен запис на клиента – извинявай, но издава изключително лошо състояние на управлението на фирмата-доставчик.

Дължиш ми 10 евро за консултацията (1 минута).

Анонимен каза...

Здравей те. Относно регистрирането в сайта на БТК и аз имах малки затруднения. Повода по-които се реших да се направя тази регистрация е следният. От няколко месеца не получава месечни фактури за телефона. Тъй като бях ме извън страната и не обърнах ме голямо внимание на това, но вече от 2 месеца сме си в къщи и пак същите проблеми. Мъжа ми отиде да говори в пощата тъй като тя ни е най-близко за да провери какво става. От там го прехвърлиха по вътрешна линия в софия и му казаха, че това е информация която и служителите към пощенският клон е можело да му кажат, за да не ги занимават там(както става в България всеки прехвърля топката на другия). След като от софия му обясниха че ще си получим фактурите с 2-3 месеца назад той попита в пощата защо не си получаваме писмата. От там прехвърлиха топката на куриерската служба а те пак се оправдаха и пак прехвърлиха топката пощенската станция. Е кажете ми докога в страната ни никои няма да поема отговорност.

brokera каза...

pulni pedali sa btc,postoianno problemi s edno ili drugo..nabutah se s tiahnia internet ama te vsi4ki firmi mai sa ednakvi.,neznam kakvi spacialisti rabotiat tam no edno e sigurno podbirat gi s kasting za meki kitki[to kakvi da sa drugi komp.special.]..jalko 4e ne znam kude sa im operatorite da s4upia niakoi nos[maitap].,a tia tupi putki deto vdigat telefona na 0800 100 neznaiat ni6to drugo osven "probvahte li da si izklu4ite modema" -tova go kazvat na vsiako obajdane...

Анонимен каза...

Наложи се да си местим телефона
подадена молба на 27.02.2009
телефона го преместиха на 11.03
оба4е АДСЛ забравете още го няма,
като техниците казаха 4е до 2 дена след телефона ще пуснат и нета
и така от петък насам е хоедне по мъките и званене на абсолютно неполезния номер 0800100 на които всеки ден ни казват 4е до един -два 4аса нета схте баде пуснат
забравете това е най-лошия съпорт които съм срещал

Анонимен каза...

От БТК не трябва се очаква нищо добро. Това са едни долнопробни измамници.
Ако имате опция, избягвайте услугите им, защото рано или късно ще бъдете прецакани !

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)