вторник, октомври 02, 2007

Годишен технически преглед

Големият зор да си платя данъка за колата, за който толкова се притеснявах, приключи. От документите ми поискаха — големия талон за колата (и ксерокопие), договора за продажба (и ксерокопие), бележката за платени 2% данък за прехвърляне и бележката за платен данък на колата за последната непълна година. Удостоверението от застрахователя за стойността на колата не ми поискаха.

Очаквах някакво страшно наказание, защото си загубих бележката за платени данъци от предния собственик, но всъщност се наложи да платя данъка само от месеца на сключване на договора до края на годината. И тъй като сключих договора в края на година, тоя данък се оказа сравнително малко. Чиновничката се оплака, че имала твърде много коли за регистрация от разни лизингови фирми, щяло да и отнеме най-малко седмица да ги регистрира всичките. Тъй като бях дошъл на крака обаче за личния си автомобил, получих обслужване с предимство и бях регистриран веднага. Сърдечно благодаря!

Както и да е, вчера се сдобих с лелеяната бележка.

Днес отивам на технически преглед.

Автосервиз-гумаджийница Диана, на околовръстния път, между Драгалевци и Симеоново.

Докато се наслаждавах на работата на строителните работници (напоследък много се кефя да гледам строителни работници, които строят пътища и мразя такива, които строят сгради) как околовръстното накрая ще стане по-нормален път, пропуснах сервиза... Хич не е трудно с тия разкопки наоколо. Човек трябва да се ориентира по гумата, подпряна на един знак до пътя, на която пише „Диана“

Както и да е, профучах покрай сервиза (макар че трудно се профучава с 35 км/ч) и си викам, ей какво хубаво временце е, ще ида в сервиза до 4 ти блок на ТУ.

Стигнах някак си до четвърти блок. Спирам. Влизам в халето — никой не ми обръща внимание. Влизам в кабинката при някакви лели и чичовци.
„За технически прегледи?“
„Затваряме“
„А, извинете“
Излизам с колата от паркинга на сервиза и големият надпис „24 часа авто-център“ се плъзга покрай мене.

Няма да им се дам бе. Днес отивам на преглед. Сещам се че има авто-център близо до кръстовището на „Симеоновско шосе“ и „Г. М. Димитров“. След няколко светофара съм там.

Техниците са насядали като бабуини на канала и избягват да ми посрещнат погледа. Накрая един се осмелява.

„Добър ден, правите ли технически прегледи?“
„Правиме, ама колегата е в отпуска“
„Ок, мерси“

Ей, късмет бе. Накъде сега. Преценявам шансовете за задръстване и потеглям в посока Семинарията. След около 25 минути съм на изходна позиция на „Хладилника“. Тоя път се заричам да не пропусна „Диана“.

Светофарът на „Драгалевци“ пуска по три коли направо и по нито една наляво. С леко напъване на правилата за движение за деня съм успял със втори ляв завой на същото кръстовище. Стигам до „Диана“. Тоя път си отварям очите на четири и не пропускам гумата с тебешира.

„Добър ден, за технически преглед“
„Дайте си големия талон“

Подавам го.

„Бележката за платен данък ще ви трябва ли?“
„Дайте я на колежката“

Колежката е сама дежурна, а чакаме няколко човека. Идва моят ред.

„Добър ден, искам да платя един технически преглед“
„Дайте си гражданската отговорност.“... „Не, не картончето, полицата“
„Бележката за платен данък трябва ли ви“
„На колегата ще я дадете“

Дейба, полицата остана в колата. Връщам се, взимам полицата.

„24 лева на касата.“

Техническите прегледи на Диана са стриктни. В смисъл, че наистина мерят с апаратура разни параметри на колата.

След 20 тина минути процедури приключих. Забравиха да ми поискат бележката за платени данъци;-)

На околовръстното в посока Бояна — плътна колона. В другата посока почти никой. Решавам пак да заобиколя през Симеоновско шосе.
Детелината в строеж на Симеоновско шосе ме изпълва с кеф. Дори и ляв завой вече е по-лесно да се направи. Тоя път решавам да мина през квартал Витоша.

Натрисам се на плътна колона, която пъпли с 5 км/ч и отвреме навреме спира. Поглеждам си часовника. 18,30! Дотук упражнението с прегледа ми отне 2 часа. В 18,45 зарязвам колата покрай пътя близо до последната спирка на селските рейсове на Хладилника и тичам към завод Витоша, където ме чакат разни закупени вчера дрешки (работно време до 19ч.)

В 19,30 благополучно съм у нас, паркирал на около километър от вкъщи.

3 часа и 5 литра бензин.
Ако бензинът беше по-евтин, можех да си направя прегледа в Пловдив. С нетърпение чакам разширението на Околовръстното.

5 коментара:

vlado каза...

Днес минах на преглед в един сержиз на ул "Горица" намираща се в близпст до кръстовището на бул. "Цар Борис III" и Околовръстен път и стана много барзо без нинакви спънки и заяждания. Документите които ми искаха бяха големия талон на колата,за да препишат номера на двигателя и теглото на автомобила,защото в малкия не го пишело,гражданска отговорност,старото талонче за преглед. лична карта за лицето прдставило колата на преглед и таксата е 30 лева за леки коли и 35 за товарни.Целия преглед ми отне около 20 минути и преди да си трагна ме светнаха, че ако си направя гражданска отговорност при тях ползвам отстапка от прегледа и до 20% отстапка от застраховка “КАСКО”.

MAXIMUS каза...

I AZ MINAH DNES TAM I HORATA SA MNOGO PE4ENI.STAVA MNOGO BARZO ( E STIGA DA NQMA KOLI PRED TEB).

Анонимен каза...

И аз минах при тия до Цар Борис и действително са много печени. Нито те заглавичкват с някакви глупости и даже са любезни. Един на входа ти взема всички необходими документи и ги предава сам, за да не се разхождаш ти като гламав. Свършва се максимум за 20 минути.

ps - Не искат квитанция за платен данък никъде... за техн. преглед явно просто не е необходима.

Анонимен каза...

А малкото картонче за технически преглед (на което е перфорирано, кога изтича годноста на прегледа) искат ли го когато правят нов преглед?

Комитата каза...

Искат картончето, да. Но аз както си бях загубил старото заедно с портфейла, просто им казах че го нямам и това е. Така че ми писаха ново.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)