четвъртък, ноември 01, 2007

Няколко мисли по новия дизайн на АБВ.bg

.


Кликни на картинката за по-голям размер.

Гугълизиране (няма такава дума) означава ограничаване до най-необходимото. Те не че са го направили, но има поне една стъпка в тази посока.

Още малко забележки:
1. (посочи ми я приятел и съм съгласен с него) НетИнфо продължава да си страда от старата болежка - да не може да направи читава навигация между основните си сайтове. Горната навигационна лента е една в абв, и съвсем друга в гювеча и нетинфо. Интересно ми е да я видя реализирана на всички подсайтове.
2. Очевидно ни чака много сериозна промяна в гювеча, защото търсенето в гювеча е изключено в кутийката, която виждаме на първата страница на АБВ.
3. Някой беше споменал, че зеленият правоъгълник бил твърде ярък. Ами ярък ще е - нали се опитва да привлече вниманието към себе си. Наслагали наоколо реклами, новини и друга информация, които разсейват потребителя, и после се опитват да го привлекат обратно с един ярък зелен правоъгълник. Това е "логиката" ;-) Ако зависеше от мен — щях да разкарам всичко, освен информацията, която може да се консумира на място за части от секундата, без допълнителни кликове, (като например времето) и щях да концентрирам рекламата във вътрешните страници и на изхода. КАКЪВ Е СМИСЪЛЪТ ДА ИМА ТЪРСАЧКА ТОЧНО ТАМ?! Какъв е смисълът да търсиш, точно преди(вместо) да си влезеш в мейла? Но нека му берат гайлето мениджърите.
4. И като говорим за зелено — получила се е удачна трансформация на блатно-зелената цветова гама в нещо по-прилично зелено-виолетово.

Генерални изводи:
— НетИнфо са замислили грандиозни промени, най-малкото в Гювеч и в АБВ, съдейки от горния дизайн — очакваме дизайнът на АБВ ще бъде репродуциран по вътрешните страници на АБВ, а търсачката и директорията на Гювеча да бъдат окончателно ликвидирани.
— Въпреки че носи много популярност на собствениците си, VBOX7 e все още грозното патенце, което не заслужава самостоятелна позиция в навигацията, камо ли по-сериозна интеграция.
— Иновационните процеси в НетИнфо вероятно са силно затормозени. Новите неща достигат изключително трудно до пазара. За да демонстрира фирмата че е жива, се прибързва с полуготови продукти.

Имитира се промяна чрез малко козметика. Недостатъкът на стратегията е, че голяма част от картите са свалени, много преди реалното излизане на пазара. Така, първо — ще се отслаби силно ефекта, когато промените бъдат окончателно внедрени и второ — конкурентите научават за новите ходове твърде рано. Да не говорим за излъганите очаквания на потребителите, които с радостно предчувствие са си въвели потребителското име и паролата в страницата с новия дизайн, за да влязат в добре познатото блатно зелено. Това е цената на тромавото взимане на решения.

Бързата кучка — срам за майстора.

PS. Този постинг ми отлежаваше няколко дни, защото се наложи да публикувам много по-важни неща. Преди малко влязох в АБВ, като че ли цветовете са нови, а елементите от дизайна са стари — т.е. станал е един голям тюрлюгювеч. Я някой да потвърди подозрението ми - цветовете вътре са сменени нали?

2 коментара:

Filip Stoyanov каза...

На мен ми се струва, че вътре не са променяли нищо.
Аз не ползвам АБВ, но мои роднини го правят, при това не разбират въобще от интернет и са се научили "визуално" къде да щракат. За тях ще е голям проблем промяната на дизайна. Не че няма да свикнат, но ще има пак "Къде ми изчезна онова?", "Това моята поща ли е?"...
Между другото и блог.бг са си сменили дизайна на първата страница.

komitata каза...

Променяната на първа страница не е промяна ;-) Току-що измислена мъдрост.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)