вторник, юли 10, 2007

Чудо ли е станало с ДС?

Не е станало чудо, ами нечия европейска десница е дърпала кирливите уши на нашата правосъдно-полицейска система. За какво става дума:



Вестник СЕГА съобщава, че всеки гражданин може да разгледа собственото си досие в специално отворена за целта читалня (каква ирония на съдбата - читалнята е в партийния дом, където знаем че архивите не са хич защитени от пожар), както и да хвърли око на досиетата на някои роднини...

По закон органът е длъжен да предостави на всеки гражданин информацията, събирана за него или починали съпруг/а или роднини по права линия до втора степен.


Що за простотия - затваряме досиетата за младото поколение ли? Така ми звучи. Т.е. досието на прадядо ми е засекретено, освен ако баща ми не се сети да го поиска? А ако с баща ми се случи, недай си боже, нещо неприятно - семейството ни ще бъде наказано и с отрязване до част от семейната история, и то точно за периода, когато "другарите" са крадяли наред (тогава на кражбата са и викали "национализация" а не "приватизация"), а сталинизмът е бил в периода на своя зловещ разцвет.

Отивам да си видя досието. 10x, Симо, за статията...

4 коментара:

Стойчо каза...

Поискай и моето - нали вече си ми роднина?

(за тези дето не знаят какъв роднина ми е Комитата, виж ето тук: http://komitata.blogspot.com/2007/07/blog-post.html)

Стойчо каза...

Много интересно - в Сега обикновено има много коментари под статиите. Ама зашо точно под тази статия е толкова постно?

komitata каза...

Защото коментаторите обичат да коментират тенденции а не факти ;-)

komitata каза...

т.е. коментарът на факт изисква отговорност, а тенденцията е винаги лесна да се заклейми...

ето пример

едно е да водиш "война с терора" друго е да намериш виновниците за атентата на 11 септември. Едно е да виниш комунизма, друго е да посочиш с пръст комунистическите палачи.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)