неделя, юли 08, 2007

Калашниците на 60 години, в САЩ пиратско производство по БГ лиценз?

Най-сполучливото масово стрелково оръжие в света - Автомат "Калашников" - АК-47, стана на 60 години.

Самият аз в продължение на 2 години имах зачислен една бройка. Дори му помня номера до ден днешен - ЕТ-1205. Беше от първите, доста поизтъркан, но стреляше отлично, което пък ми даде възможност на мен да блесна като стрелец и да получа някаква наградка...


Руски войник позира с АК-47
(източник на снимката)

Онлайн изданието на Правда отразява юбилея с обширен материал, в който се мъдри един прелюбопитен пасаж...


За съжаление, в днешно време 11 държави в света, в нарушение на руското законодателство за авторските права, произвеждат фалшифициран автомат "калашников". Според руски експерти, нелегалното АК-47 се произвежда дори в САЩ, в НЕВАДА, уж по лиценз на български завод. Това изглежда изключително цинично на фона на пропагандираната от властите на САЩ защита на интелектуалната собственост и борба с "пиратството" . Както съобщава началникът на дружеството "Рособоронекспорт", Валерий Варламов, делът на нелегално произведените АК достига до 90% от общото количество на търгуваните бройки от този вид оръжие в света, в резултат на което руската икономика губи годишно около 2 милиарда долара.



Интересно, че в нашата преса няма и грам намек за такива интересни сделки...

4 коментара:

Търновец каза...

Страшна пушка е Калашника. Аз имах два - един в новобранския с дървен приклад и с.н. ЗГ 2324 ... с него направо изкъртих плочника на изпита - 9 от 9 мишени + още 1-2 на тези дето стреляха до мен , защото и в трите пълнителя ми оставаха екстра патрони след като си смъкнех собствените мишени. :)

Като отидох в бойното поделение ми зачислиха един дестантен със сгъваем приклад и с уникален сериен номер - АК 4774. Обаче беше също и уникална бръкма. Явно няколко десетки години са давани караули с него и беше страшно амортизиран. Та когато 2 пъти ходихме на учебни стрелби не можах да улуча нито една мишена с него:) Да не ти се налага да ходиш на война с такова оръжие.

Стойчо каза...

Калашникът тежи прекалено дълго....

Анонимен каза...

Имах калашник номер ИЮ 1229. Наистина тежи много, от носенето по време на караули ми провисна дясното рамо, така че не съм симетричен сега. Освен това стреля много бързо и загрява, ако изпразниш три пълнителя един след друг цевта се раздува и започва да "плюе".
И последно, този калашник е германски модел на "Маузер" от 1942 година, който е бил на въоръжение в германската армия. След войната руснаците просто са го изкопирали, като са му намалили калибърът, така че да не плачат много за лицензът.
Хесапов

Анонимен каза...

Моят беше със сгъваем приклад
AК 1828. Точен си беше, макар, че не съм бил кашик, а танкист,та два пъти в седмицата стреляхме с танк и много по-рядко с автомат.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)