вторник, юни 19, 2007

Нормализация

Май постепенно ставаме нормална европейска страна (Станишев да не се надува – не е негова заслугата) и то заедно със страничните елементи на едно такова европеизиране: оня ден зареждам колата на бензиностанцията (на една от големите вериги). Идва безнинджията, казвам му „95 догоре”, той слага пистолета, аз отивам да плащам, платих си и си тръгнах.

А сега кажете – какво толкова в тази случка ме наведе на горната мисъл? Дяволът, както винаги, е в детайлите:-) - бензинджията беше ... афроевропеец или негър, както ви се хареса. Явно скоро е назначен на работа, защото не съм го виждал по-рано, а аз редовно зареждам на тази безниностанция.

Не бих го нарекъл афробългарин, защото едвам говореше български, т.е. живее отскоро в страната и по-скоро е скорошен имигрант, отколкото човек, израсъл в страната (има и такива, например ефрейтор Чомбе, служил в БНА в края на 80те).

Във всеки случай – очаква ни наплив на имигранти (иконимически или политически, в момента е без значение): как трябва да се отнасяме с тях на човешко равнище? Държавата във всички случаи има някаква политика по въпроса (вероятно е да е общо-европейската), но мен мен интересува въпросът: как, ние туземците, израсли в България, да се отнасяме към тях?

Нормализацията на страната за съжаление не се отнася до доброто обслужване на гражданите от страна на държавата....но това си е поредното заяждане със Станишев & Co.

Няма коментари:

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)