вторник, юни 12, 2007

300 Гигабайта изгубени!

Изглежда тия дни ми се случват само неща, които трябва да изтестват психическата ми издръжливост. След като теракотена плочка от открит тир през уикенда се заби в предния капак на колата ми и удари шофьорското стъкло, днес 300 гигабайта данни изведнъж изчезнаха от диска ми, като вътре бяха и 90% от 17 000 снимки които съм направил през последната година.

Мигам на парцали и не вярвам на очите си. Може да са ме хакнали, а може и диска да сдава багажа. Все пак ще пробвам някакви тулове за възстановяване.

На тия, на които им е интересно какви бяха симптомите обяснявам каквото си спомням

1. Инсталирах си Сафари за Уиндоус и заедно с него си ъпдейтнах Куиктайма
2. Тая тъпня иска рестарт, така че рестартирах
3. След рестарта компютърчето побесня - работеше на максимално натоварване и почти не реагираше на клавиатурата.
4. Започнаха да излизат съобщения за грешки - че важни системни файлове са подменени и спешно трябва да сложа "оригиналния" инсталационен диск.
5. Търсих тъпия диск и накрая го открих, но не ми хареса менюто което ми предложи. Install XP - а не, мерси, предпочитам рестарта.
6. Поне минута тестове да се опитам да спра компютъра с мишката и тъй като не стана - пробвах с ALT+ F4 и стана
7. При опит да пусна отново Уиндоуса (64 битово XP) още след бут мениджъра излиза съобщение
"NTLDR missing press CTRL+ALT+DEL to restart"
8. Няколко пъти CTRL+ALT+DEL не промениха ситуацията
9. Пуснах си Ubuntu-то и открих липсата на около 300 гигабайта данни...

Всичко е по памет, така че може и да съм пропуснал или сбъркал нещо...

10 коментара:

Стойчо каза...

Господ не наказва, когото мрази - тъй че всичко е наред. И не ни праща изпитания, които не можем да издържим:-)
Пък утре ще разкажа ка успях да регистрирам колата в КАТ

Стойчо каза...

Ха, сетих се! Софтуеърът легален ли беше?

ffx каза...

uh-oh, това е ужасно! съчувствам ти :/
наскоро имах подобно преживяване (макар и по друга причина) и наистина мисля, че знам какво ти е.

за съжаление старата "админска поговорка" за пореден път се потвърждава - има 2 вида хора, такива ,които имат бекъп и такива, които ще се научат да правят бекъп

Димитър каза...

Аз почнах да меткам всичко от камерата в интернет, но нямам 300 гиги снимки де :)

Радан каза...

Това е върхът на гадостта. Нямам думи... Лошото при теб е, че вдяваш от темата и знаеш колко си закъсал.

Аз тъна в блажено неведение и разчитам, че Цецо Метъла ще оправи всичко, когато го поканя на ракия.

Истината е, че лап-топът ми е някаква велика машина и нямам грижи (пу, пу, пу) но домашният ... уууужасссс

Стойчо каза...

Защо не си носиш лаптопа вкъщи? Откак съм с такова чудо - хич и не помислям да си купувам домашен компютър

Радан каза...

Ами две причини:

a) Мързи ме да го мъкна, аз много гилам пеш по Центъра в раб. ден

б) Има си вкъщи "заварен" т.е. на жена ми компютъра, който си дойде у нас с нея в комплект. За съжаление е голям боклук (компютърът, не жена ми)

Марвин Марпрелейт каза...

И аз рекох да го пробвам тоз "най-добър браузър на света",инсталирах си го без проблен,но после изобщо не можа да тръгне.Ибах му майката.

oleole каза...

информцията ти може да се спаси, най-вероятно bootващият ти сектор се е зачистил :P пробвай с recovery tool, например на Acronis.

komitata каза...

дадох го в Софистар за възстановяване

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)